Reclame voor strings moet weg van snelweg
DBA
AARTSELAAR - Dat je bij de catalogus van een erotiekwinkel een gratis string krijgt, zullen talloze automobilisten op de A12 geweten hebben. Niet moeilijk, want de reclame stond op een kar die normaal gebruikt wordt om wegenwerken aan te kondigen. Maar reclame langs de snelweg mag niet. Het Agentschap Wegen en Verkeer liet de borden gisteren weghalen.
Een rood-wit gestreept vlak, een driehoekig verkeersbord met een uitroepteken erin en daarboven een elektronisch paneel.
Je zou er eerder een nieuwe maximumsnelheid, advies over omleidingen of 'ritsen, vlot en hoffelijk' op verwachten.
Maar neen, aan de A12 in Aartselaar en aan de Brusselsesteenweg in Ninove wisselden foto's van schaars geklede vrouwen elkaar af. Met reclame voor een gratis string, voor een 'tweede beha voor halve prijs' en voor 'de spannendste lingeriecollectie van België'.
Bij het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) schrikken ze als we het hen melden. 'Dat mag niet, dat mag absoluut niet', zegt woordvoerster Ilse Luypaerts. 'Reclame langs een gewestweg mag alleen met een vergunning. En dan nog zijn er strenge voorwaarden: het beeld moet minstens één minuut stilstaan, de reclame mag niet de kleuren van een verkeerslicht nabootsen en mag de aandacht van de bestuurders niet afleiden. Minstens één van die voorwaarden is geschonden, daar kunnen we zeker van zijn.'
Braaf
Het AWV nam gisteren contact op met de politie en zou de tekstkar desnoods zelf weghalen. Maar dat was niet meer nodig. 'We wilden de karren sowieso weghalen. Omdat de reclame is afgelopen, niet omdat er een of andere Belgische dienst moeilijk doet', zegt woordvoerster Seron Brouwer vanuit het hoofdkantoor van eroticaketen Pabo in Nederland.
'Dat we de automobilisten afleiden? Dat is toch het idee van reclame? We wilden ze een beetje teasen. Het was nog braaf, de mensen zijn tegenwoordig toch wel meer gewend? Er is in Aartselaar trouwens ook een vast reclamepaneel waarop een prachtige dame zwoel naar het verkeer kijkt. Ik denk niet dat we de reclame nog zullen herhalen, want er was niet zoveel reactie op als we hadden gehoopt.'
Bron + reacties : http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GMC38JJP0
- donderdag 07 april 2011
- Auteur: Koen Baumers
- Automatisch afspelen
- Stop automatisch afspelen
- Vorige
- Volgende
- Bekijk groter
- Opnieuw afspelen
- Deel op Facebook
- Deel op Twitter
- Mail naar een vriend
DBA
AARTSELAAR - Dat je bij de catalogus van een erotiekwinkel een gratis string krijgt, zullen talloze automobilisten op de A12 geweten hebben. Niet moeilijk, want de reclame stond op een kar die normaal gebruikt wordt om wegenwerken aan te kondigen. Maar reclame langs de snelweg mag niet. Het Agentschap Wegen en Verkeer liet de borden gisteren weghalen.
Een rood-wit gestreept vlak, een driehoekig verkeersbord met een uitroepteken erin en daarboven een elektronisch paneel.
Je zou er eerder een nieuwe maximumsnelheid, advies over omleidingen of 'ritsen, vlot en hoffelijk' op verwachten.
Maar neen, aan de A12 in Aartselaar en aan de Brusselsesteenweg in Ninove wisselden foto's van schaars geklede vrouwen elkaar af. Met reclame voor een gratis string, voor een 'tweede beha voor halve prijs' en voor 'de spannendste lingeriecollectie van België'.
Bij het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) schrikken ze als we het hen melden. 'Dat mag niet, dat mag absoluut niet', zegt woordvoerster Ilse Luypaerts. 'Reclame langs een gewestweg mag alleen met een vergunning. En dan nog zijn er strenge voorwaarden: het beeld moet minstens één minuut stilstaan, de reclame mag niet de kleuren van een verkeerslicht nabootsen en mag de aandacht van de bestuurders niet afleiden. Minstens één van die voorwaarden is geschonden, daar kunnen we zeker van zijn.'
Braaf
Het AWV nam gisteren contact op met de politie en zou de tekstkar desnoods zelf weghalen. Maar dat was niet meer nodig. 'We wilden de karren sowieso weghalen. Omdat de reclame is afgelopen, niet omdat er een of andere Belgische dienst moeilijk doet', zegt woordvoerster Seron Brouwer vanuit het hoofdkantoor van eroticaketen Pabo in Nederland.
'Dat we de automobilisten afleiden? Dat is toch het idee van reclame? We wilden ze een beetje teasen. Het was nog braaf, de mensen zijn tegenwoordig toch wel meer gewend? Er is in Aartselaar trouwens ook een vast reclamepaneel waarop een prachtige dame zwoel naar het verkeer kijkt. Ik denk niet dat we de reclame nog zullen herhalen, want er was niet zoveel reactie op als we hadden gehoopt.'
Bron + reacties : http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GMC38JJP0
Comment