Mededeling

Collapse
No announcement yet.

roekeloze fietsers!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• roekeloze fietsers!!

een nieuw wetsvoorstel in het Verenigd Koninkrijk wil fietsers zwaar beboeten bij roekeloos rijgedrag.
    dit moet hier dringend in Belgie ook zo worden.

Dat het hier en daar strenger kan daar ga ik mee akkoord maar even streng als een auto is belachelijk.

Als je dat doe moet je ook voor een fiets-rijbewijs zorgen ed.
    Je kan mensen niet gaan beboeten in dezelfde mate als de ene er weken voor op les moet en een veel groter risico draagt dan een ander vervoermiddel met een immens veel kleiner risico voor anderen waar iedereen zonder les mee de weg op mag.

Het voorbeeld in het artikel is dan ook een zelden voorkomend geval imo terwijl dodelijke ongevallen door auto's dagelijkse kost zijn.

beetje overdreven reactie dus, totaal niet in proportie met het risico.

Comment

Roekeloos fietsen is de max.
      Roekeloze fietsers sucken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
        een nieuw wetsvoorstel in het Verenigd Koninkrijk wil fietsers zwaar beboeten bij roekeloos rijgedrag.
        dit moet hier dringend in Belgie ook zo worden.

http://www.demorgen.be/dm/nl/994/sta...rs-in-VK.dhtml
        Vandaag op de Noorderlaan in Antwerpen aan het politie-centrum een mobiel matrixbord zien staan met volgende melding: "fietsers bedankt om U aan de verkeersreglementen te houden'. Toeval of niet? Als ze er zich dan ook aan houden zijn we op de goede weg, blijkbaar is zelfs de politie wakker geworden....
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Als ze fietsers even zwaar gaan beboeten als automobilisten, gaan ze hier in Leuven binnenkort 24-karaats gouden flitspalen kunnen installeren .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
            Dat het hier en daar strenger kan daar ga ik mee akkoord maar even streng als een auto is belachelijk.

Als je dat doe moet je ook voor een fiets-rijbewijs zorgen ed.
            Je kan mensen niet gaan beboeten in dezelfde mate als de ene er weken voor op les moet en een veel groter risico draagt dan een ander vervoermiddel met een immens veel kleiner risico voor anderen waar iedereen zonder les mee de weg op mag.

Het voorbeeld in het artikel is dan ook een zelden voorkomend geval imo terwijl dodelijke ongevallen door auto's dagelijkse kost zijn.

beetje overdreven reactie dus, totaal niet in proportie met het risico.
            Allez, Go For Zero geldt niet voor fietsers.

Eén dode is zo erg niet? Vertel dat aan de mensen die hun dochter verloren zijn aan een roekeloze fietser!

Comment

Wat een bullshit verhaal in dat artikel . Als je de straat oversteekt, en je wordt omvergereden door een fietser aangezien je niet meer de tijd had om aan de kant te gaan, dan heb je gewoon niet goed gekeken bij het oversteken :').

Wat ik overigens wel vind is dat fietsers een stuk bronstiger rondrijden als ik met de auto rijd, op de fiets heb ik dat gevoel helemaal niet. Maar dat kan uiteraard louter toeval zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de messias Bekijk Berichten
                Wat ik overigens wel vind is dat fietsers een stuk bronstiger rondrijden als ik met de auto rijd, op de fiets heb ik dat gevoel helemaal niet. Maar dat kan uiteraard louter toeval zijn.
                Perceptie.

Comment

Tragisch, ja, en nog altijd 1 slachtoffer te veel, maar:

Over dezelfde periode:

Last year 136 cyclists were killed on Britain’s roads and a further 2428 seriously injured. In the same year the number of pedestrians and motorists killed by cyclists was one.
                  #antifietslobby #populisme

Comment

in london zitten ze natuurlijk ook met die koeriers. en die knallen idd overal door met hun fiets.
                    wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DarthDavy Bekijk Berichten
                      Allez, Go For Zero geldt niet voor fietsers.

Eén dode is zo erg niet? Vertel dat aan de mensen die hun dochter verloren zijn aan een roekeloze fietser!
                      Uiteraard wel maar daarmee is nog steeds het risico in verhouding totaal anders en moet dat dus ook als dusdanig worden bekeken.

Comment

Ale,

Anders bekeken dan.

Hoe ga je dat controleren en waar ga je op beboeten?

Te hard rijden?

Comment

Moeten fietsers zich trouwens houden aan opgegeven snelheden? En mogen die langs rechts voorbijsteken?

Zoja heb ik gisteren een dubbele overtreding begaan in het zicht van een combi. Chance dat ik zonder kenteken rijd!

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                          Ale,

Anders bekeken dan.

Hoe ga je dat controleren en waar ga je op beboeten?

Te hard rijden?

Veel objectieve criteria zouden er niet echt te bedenken zijn he. En het is niet dat ze u een boete kunnen opsturen als ge slecht geparkeerd staat of te snel rijdt.

Ik vind de reden tot verandering al idioot. Zo zou je voor elk accident wel een wetsvoorstel kunnen bedenken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de messias Bekijk Berichten
                            Moeten fietsers zich trouwens houden aan opgegeven snelheden? En mogen die langs rechts voorbijsteken?

Zoja heb ik gisteren een dubbele overtreding begaan in het zicht van een combi. Chance dat ik zonder kenteken rijd!

Veel objectieve criteria zouden er niet echt te bedenken zijn he. En het is niet dat ze u een boete kunnen opsturen als ge slecht geparkeerd staat of te snel rijdt.

Ik vind de reden tot verandering al idioot. Zo zou je voor elk accident wel een wetsvoorstel kunnen bedenken.
                            Idd, zoals ik in mijn eerste post al zei: Compleet belachelijk voorstel.

Pas op, ik zeg niet dat fietsers alles mogen he, verre van maar wel een beetje serieus blijven.

Comment

ik vind dat zwakke weggebruiker in veel gevallen zelf bijdraagt tot een zwaar ongeval door roekeloosheid en onoplettendheid. (voetganger of fietster) maar telkens zijn het de automobilisten die er voor bekeken worden
                              bij ons in het centrum kan je geen enkele voetganger betrappen die eerst kijkt voor hij oversteekt (scholieren zijn hier kraks in) en als automobilist moet je maar kunnen remmen of ontwijken en dat terwijl je naar je kilometerteller,kijkt en tiental andere dingen moet in de gaten houden.
                              ik vind gewoon dat de zwakke weggebruiker te weinig verantwoordelijk gesteld word bij een ongeval waar zij oorzaak van zijn, en ze weten het verdomd goed!!

Comment

Van mij mag er wel iets strenger opgetreden worden tegen groepen van fietsers die zich boven de wet stellen. Ik woon in een nogal "toeristisch" dorp waar ook veel fietsers komen. Vooral op zaterdag en zondagvoormiddag is het dubbel opletten voor de welgekende groepjes "wielertoeristen", die mannen zie je zelden of nooit met begeleiding, maar die stoppen ook zelden of nooit.

Alleen al deze maand ben ik tweemaal stevig in de ankers gemoeten voor een dergelijke groep, 1 maal staken ze de steenweg over met een man of 40 toen ze uit een kleinere zijweg kwamen, zonder ook nog maar aan hun rem te komen. Op deze baan mag je 90 dus dat is echt stampen om nog tot stilstand te komen om deze recreanten te vermijden ... en uiteraard geen enkele begeleidende wagen te zien ...

Voor mij gaat het er vooral om dat de fietsen moeten in orde zijn en dat ze de voorziene infrastructuur gebruiken en wegcode volgen. En dat geld voor iedereen die met zijn fiets de openbare weg op gaat dat je nu een scholier bent of een recreatieve fietser of een amateur wielrenner ...

Het is mooi om allerlei regels uit te vinden, maar als je die niet opvolgt doen de meeste toch maar hun zin, zeker in groepsverband zo blijkt.
                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                  Van mij mag er wel iets strenger opgetreden worden tegen groepen van fietsers die zich boven de wet stellen. Ik woon in een nogal "toeristisch" dorp waar ook veel fietsers komen. Vooral op zaterdag en zondagvoormiddag is het dubbel opletten voor de welgekende groepjes "wielertoeristen", die mannen zie je zelden of nooit met begeleiding, maar die stoppen ook zelden of nooit.

Alleen al deze maand ben ik tweemaal stevig in de ankers gemoeten voor een dergelijke groep, 1 maal staken ze de steenweg over met een man of 40 toen ze uit een kleinere zijweg kwamen, zonder ook nog maar aan hun rem te komen. Op deze baan mag je 90 dus dat is echt stampen om nog tot stilstand te komen om deze recreanten te vermijden ... en uiteraard geen enkele begeleidende wagen te zien ...

Voor mij gaat het er vooral om dat de fietsen moeten in orde zijn en dat ze de voorziene infrastructuur gebruiken en wegcode volgen. En dat geld voor iedereen die met zijn fiets de openbare weg op gaat dat je nu een scholier bent of een recreatieve fietser of een amateur wielrenner ...

Het is mooi om allerlei regels uit te vinden, maar als je die niet opvolgt doen de meeste toch maar hun zin, zeker in groepsverband zo blijkt.
                                  Daar zeg je al veel, moesten de regels die er zijn al eens opgevolgd en gecontroleerd worden, 't zou al veel schelen.

Comment

Working...
                                  X