Mededeling

Collapse
No announcement yet.

autokeuring voor verkoop met vervallen verzekeringsbewijs mogelijk?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• autokeuring voor verkoop met vervallen verzekeringsbewijs mogelijk?

hallo,

m'n verzekering is nog maar geldig tot 30 april, en op 3 mei heb ik de keuring voor verkoop van m'n auto, ik rij er dan ook niet meer mee.

Op de site van de autokeuring staat je verzekeringsdocument niet vermeld als verplicht bij een keuring, maar op het verzekeringsdocument zelf staat wel dat het een verplicht document is.

Vraag is nu, moet ik weer een som geld betalen aan de verzekering voor die 2 dagen die ik dan nog moet terugvorderen (ik verander nl zowiezo van maatschappij) of mag ik zo naar de keuring?

alvast bedankt!

Je mag zo naar de keuring, dat is geen enkel probleem. Je kan perfect zonder verzekering je wagen laten keuren, ze kijken er inderdaad niet naar.
    Maar als je onderwege van en naar de keuring door de politie word staande gehouden, heb je wel een probleem. Maar normaal als je een goede verzekeraar hebt, kan je normaal wel voor 1 dag verzekeren.

Comment

Of je polis verlengen met een week of zo, dat hoeft niet veel te kosten.
      Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
      BMW E90 320d:

Comment

bedankt voor de antwoorden, dan laat ik het zo, het zou al moeten lukken zeker (keuring is op 1 km van m'n deur)

Zal mss ff bellen wat het kost om een week te verlengen (voor de zekerheid)

bedankt!

Stan

Comment

Onverzekerd de openbare weg op = inbeslagname, en kosten voor stalling bij de takelaar tot zolang je een geldig verzekeringsbewijs kan tonen.

Comment

True, da's cash afdokken. Dan kan je beter hopen dat je de kleine doodrijdt en niet levenslang gehandicapt achterlaat.

Denk er ook aan dat het niet is zoals bij dronken rijden: daar mag de verzekeringsmaatschappij maar een limiet terugvorderen. Onverzekerd rijden = geen verzekering. Polies en burgerlijke partij gaan dus rechtstreeks met jou babbelen.

Zowiezo lijkt het me geen probleem om een verzekering te krijgen voor een bepaalde duur. Ga eens babbelen met je makelaar, die moet je probleemloos een verzekeringsattest met beperkte duur kunnen afleveren.

Comment

We zijn idd tot dezelfde conclusie gekomen, we hebben gewoon betaald voor 3 maanden. Je weet maar nooit.

Normaal moet ik dan ook de rest nog recupereren, laat m'n platen schrappen en vraag er nieuwe aan (moet je toch zowiezo doen met die nieuwe europese platen).

Er zal wel zowiezo niet meer met de wagen gereden worden (buiten naar de keuring en terug) het zou jammer zijn mocht er iets aan zijn voor we hem verkopen!

BTW wel interessant te weten dat je geen geldig verzekeringsbewijs nodig hebt voor de keuring, gaan ze zeker niet moeilijk doen omdat we momenteel enkel het betalingsbewijs en (nog) niet de nieuwe groene kaart in de wagen hebben liggen.

Comment

Ze maken u toch direct ter plaatse een papier dat een week geldig is, dus begrijp niet dat gij enkel een betalingsbewijs hebt
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

ik heb het overgeschreven. Uiteindelijk was het maar 100 EUR. De rest recupereer ik dan via schrapping platen.

Nog kleine vraag ivm het keuren zelf. De helderheid van m'n koplampen was de laatste keer (6mnd geleden) op het randje. Nu heb ik bij het opkuisen van de wagen (voor verkoop) al m'n plastiek met lijnolie behandeld (werd weer prachtig zwart) en ook direct m'n koplampen meegedaan. Nu zien die koplampen er wel weer helder uit, maar gaan ze niet falen in een helderheidstest op de keuring?

(door het laagje lijnolie dat erop zit)

Comment

Working...
                  X