Hoi iedereen, Ik heb betreft een vraagje over een tweedehandse auto die ik 6 maanden geleden heb gekocht. Het gaat betreft over een volvo 440 die goed door de keuring is gegaan. Maar gisteren is de uitlaatpijp lost geraakt. Gelukkig was ik op de woonerf en niet op de snelweg. Hoe is mijn auto door die keuring gegaan? Weet iemand raad hoe ik dit moet handelen met die autozaak?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Autokeuring 2de hands
Collapse
X
-
Een uitlaatpijp heeft ook niet het eeuwige leven , hoe oud was die auto , hoeveel kilometer , benzine of diesel ? Ik denk eerder dat dit normale slijtage is. En hoe is die eruit gegaan ? Omdat er paar weken geleden iets geraakt is ? Dat zijn toch allemaal zeer discutabele punten als je de eventuele garantie wil inroepen. Kijk de kleine lettertjes eens na, maar ik denk dat een uitlaat behoort tot de groep 'batterij banden ruitenwisser' en dus eerder behoort tot de afdeling 'normaal onderhoud / slijtage'.
-
Als je weinig kilometers doet is een half jaar genoeg om telkens na een kort ritje een zekere hoeveelheid condensatievocht te verzamelen in het laagste punt van de uitlaatlijn en als dat daar dan blijft instaan roest de uitlaat nu eenmaal door op die plaats. Als je een tweedehands koopt zijn slijtageonderdelen als de koppeling, distributieriem, uitlaat, remmen en banden enorm zelden opgenomen in de garantie dus ik vrees dat je best gewoon een nieuwe uitlaat laat plaatsen en deze kleine tegenslag maar als normaal aanvaardt.
Comment
-
Wat bedoel je exact met losgeraakt? Is het gewoon een ophangbeugeltje van de pijp dat is losgekomen, of echt de uitlaatpijp gebroken?
Kan altijd gebeuren. En het is niet omdat die 6 maand geleden door de keuring was, dat die uitlaat het nog 10 jaar zou hebben uitgehouden.
Comment
-
De bouwjaar van mijn volvo is 1995, dus vrij oud en rijdt op benzine/gas. het is een tweede handse die ik zo'n 6 maanden geleden heb gekocht. Toen werd ie ook dus gekeurd.
De uitlaatpijp hangt los. Het zit nog vast aan de auto. Er zit wel veel roest op de pijp. Dit zou mogelijk de oorzaak kunnen zijn waardoor het is losgeraakt. Wordt er tijdens een keuring naar gekeken?
Comment
Comment