Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkeerslichten eerst oranje voor ze op groen springen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
    Even dit topic bumpen. Het is zowel in Nederland als hier stil geworden omtrent deze kwestie. Jammer toch!

Ik stootte juist op deze variant, een timer, die waarschijnlijk iets duurder is maar blijkbaar ook kan geïntegreerd worden in bestaande verkeerslichten.
    Het gaat hier om een concept uit 2009 dat toen een Red Dot Design Award heeft gewonnen.

relogik.com
    Zulke lichten heb je nu "al" in Antwerpen. Voor voetgangers dan toch.

Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Laatst ergens geweest aan wegenwerken waar ze dat gebruikten voor afwisselend verkeer. In het midden gaf die dan ook nog de seconden aan. 5/4/3/2/1 en toen begon de rode cirkel nog eens opnieuw te lopen aan 54321.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Ik ben voorstander! Ik zie eigenlijk weinig nadelen...
        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Bestaat reeds in veel landen ( ofwel oranje - groen ofwel met een teller ) en is inderdaad 'handiger' maar beter zou ik het nu ook niet noemen.

Ik ben voorstander van de lichten die ze gebruiken om de formule 1 te starten

Maar serieus : de afschaffing van voorrang van rechts is wat er zou moeten gebeuren. Al is dat natuurlijk een andere discussie.
          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
          current : BMW 330D F30

Comment

Bij druk verkeer kunnen lichten die eerst op oranje springen en dan op groen de boel vlotter laten draaien, omdat er teveel mensen zijn die traag reageren als het groen wordt. Ge moet er maar eens op letten hoeveel autos er per keer door een groenlichtfase geraken. Dus op pijnpunten vind ik het een echt goed idee, maar om nu met geld te gaan smijten en alles maar te gaan vervangen, nee.
            30 jaar Mr Yuge!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
              Bij druk verkeer kunnen lichten die eerst op oranje springen en dan op groen de boel vlotter laten draaien, omdat er teveel mensen zijn die traag reageren als het groen wordt. Ge moet er maar eens op letten hoeveel autos er per keer door een groenlichtfase geraken. Dus op pijnpunten vind ik het een echt goed idee, maar om nu met geld te gaan smijten en alles maar te gaan vervangen, nee.
              Ze kunnen misschien eens beter eerst leren om kruispunten vrij te houden voordat ze zich moeten gaan bezighouden met technische verkeerslichten.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                Bestaat in sommige landen al ruime tijd en is verdomme handig. Vooral voor mensen die aan het rode licht in neutraal zetten. Hebben ze tojd om hem terug in vitesse te zetten :-)
                Of hun smartphone weg te leggen..idiots.

Comment

Voor! In Duitsland werkt het ook heel goed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                    Ze kunnen misschien eens beter eerst leren om kruispunten vrij te houden voordat ze zich moeten gaan bezighouden met technische verkeerslichten.

En slimme verkeerslichten overal zetten. Nu sta ik echt vaak te wachten voor een rood licht terwijl er nergens iemand over steekt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                      En slimme verkeerslichten overal zetten. Nu sta ik echt vaak te wachten voor een rood licht terwijl er nergens iemand over steekt
                      Idd, of het is in de verte groen, en net voor je aankomt springt het op oranje en rood, terwijl er niemand aan het wachten was links of rechts. Heb je vaak op van die tweevaksbanen.

E30SHOP.be
                      - Alles voor uw BMW E30.
                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Mag zeker ook in België komen, maarja hier kunnen ze zelfs de verkeerslichten nog niet deftig afstellen op elkaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                          Ik ben ook voor!
                          Tegenwoordig volg ik de buslichten( als zij gelijk staan aan de verkeerslichten natuurlijk ). die hebben dat systeem ook. als hun licht op het middelste bolletje staat zet ik hem in versnelling en vertrek ik mooi wanneer het licht op groen springt.

Nog beter, installeer de beinvloeder van de verkeerslichten die in lijnbussen zit, en zet het licht sneller op groen

Comment

als je de kruisende voetgangerslichten op rood ziet gaan, en ik neem aan dat veel mensen daar toch op letten weet je toch dat het groen voor jou gaat worden...en haantjes de voorsten gaan al door het oranje vertrekken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door max la menace Bekijk Berichten
                              hoe slecht is uw start stop systeem als het langer nodig heeft om op te starten dan de tijd om de eerste versnelling in te schakelen.
                              On topic : Waarom niet voor nieuwe verkeerslichten. Is een beetje nutteloos maar geeft extra kleur

Ik heb ne EGMV versnellingsbak en mijne auto start op 0,7sec nadat ik de rem los laat. Wil wel eens iemand zien die rapper is met koppelingspedaal indrukken en in vitesse zetten

Comment

Oranje voor groen komt er niet

Brent Spelmans, een student aan de UHasselt, voerde voor zijn masterthesis onderzoek naar ‘start-oranje’ waarbij verkeerslichten tussen het rode en groene licht even op oranje springen.

Het onderzoek toonde een tijdswinst van 1,1 seconde aan. Het doel van die oranje overgangsfase is dat het de bestuurders alert moet maken op het nakende vertrek, waardoor de doorstroming vlotter zou kunnen verlopen. In enkele Europese landen, waaronder Duitsland, wordt het ‘start-oranje’ al gebruikt.

Minister Weyts kijkt naar studies in het buitenland en beslist om in Vlaanderen geen onderzoek te voeren naar het ‘start-oranje’. Volgens hem wordt de wachttijd voor het licht niet korter, omdat het minder lang groen zal zijn. De doorstroming zou hierdoor niet vlotter verlopen.
                                tvl.be

Comment

De Belg kennende zouden ze allemaal vertrekken als het op oranje springt.

Verstuurd met de postduif.

Comment

40 j terug was dat al in France ,van oranje naar groen . Je moest je kop niet naar voor steken en plooien om dat licht boven te zien. Op ooghoogte had je de kl versie . En is nu nog zo ,leds.
                                    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Zou wel interessant zijn voor de mannen met launch control

Maar inderdaad, ik denk wel dat er een kleine tijdswinst kan zijn. Mensen zouden zich dan tenminste in versnelling zetten voor het groen wordt.

Comment

zou kunnen, maar in realiteit kijken te veel mensen gewoon niet verder dan de auto voor zich, heb je er zoeen voor je haalt dat 0 uit

Comment

Working...
                                        X