Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkeerslichten eerst oranje voor ze op groen springen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Zo stom zijn die Hollanders dan toch ook niet.

Comment

Das ook handig om zelf voor start/stop systeem te spelen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
        In Bali hebben we 't zelfs meegemaakt dat er boven op 't verkeerslicht een display stond met hoe lang 't licht nog op 'n bepaalde kleur ging staan. Dat is op zich ook niet zo'n slecht idee natuurlijk.
        In Egypte is dat bijvoorbeeld ook, jammer genoeg kijken die mannen daar niet naar en rijden ze gewoon altijd door
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Stop/start, start/stop .... my *ss

Launch control zeker !!

Moet de STI er gene halve minuut meer staan ploffen

Dus ik ben voor...

Comment

In Boedapest heb ik dit ook gezien, 2sec oranje ofzo, het gevolg was dat de mensen gewoon vertrokken als het licht op oranje sprong. Ook als het licht juist op oranje springt voor je aan de lijn komt dan heb je niet de neiging nog volledig te stoppen maar gewoon door oranje te rijden, net zoals wanneer het naar rood aan het gaan is. Gevolg zal dan wel weer zijn dat men ook door het oranje gaat flitsen.
            Last edited by ; 14/05/2011, 18:34.

Comment

in nederland sta ik nog langer voor het rood als hier...omdat het superveilig is en iedereen zijn eigen groen krijgt

die oranje lamp is voor nix nodig, let op het voetgangerslampje wanneer dat op rood springt krijg jij groen binnekort
              tuurlijk kan alleen de eerste aan't licht dat opmerken, maar we zijn geen parijzenaars die allemaal samen op de gas gaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                In Egypte is dat bijvoorbeeld ook, jammer genoeg kijken die mannen daar niet naar en rijden ze gewoon altijd door
                Amai nog niet :-)

Maar toch straf dat al die zwakkere economische landen wel degelijk zo'n dingen hebben ...

Comment

Ik ben ook voor

Captain Turbo
                  General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                  Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                    Ik ben ook voor

En 400m verder een groot LED bord met de info... Om te kijken of ge op scherp staat 's morgens.

Comment

een goede zaak volgens mij

Comment

ken geeneen licht waar mensen staan te slapen, anders klaxoneer je
                        er zijn andere prioriteiten zeg maar

Comment

Ik ben ook voor, maar ik denk aan al die bejaarde bestuurders....Die zien dat oranje licht en denken 'oei dat gaat hier terug op rood springen' en blijven mooi staan... zien dan het groene licht en zijn helemaal van slag.

Comment

Ik ga op spa stemmen!

De SP.A wil niet, zoals Touring voorstelt, dat sommige verkeerslichten 's avonds worden uitgeschakeld en op oranje gaan. De partij wil 'slimme verkeerslichten'.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yucei Bekijk Berichten
                              Pffffffffffffffffffffffffff,

Dat heeft hier al door tientallen mensen voorgesteld geweest en nu doen ze net of ze het warm water of het wiel terug uitgevonden hebben....begin mij daar serieus nerveus over te maken. En over die honderdtal nutteloze niets ondernemende "werkgroepen" voor het verkeer ook...., hoe geraakt men daar feitelijk binnen.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Idd, SPa is weeral daar met slimme verkeerslichten, maar de paar Groene Golven die er al waren zijn verdwenen, en menig verkeerslicht is al "slim" maar heeft de lussen te kort bij het verkeerslicht ingeplant. Het gaat overigens om een antwoord op Touring die graag 's nachts sommige verkeerslichten in knipperstad wil zetten omdat je 's nachts toch voor piet snot stil staat op een voorrangsweg.

Comment

Even dit topic bumpen. Het is zowel in Nederland als hier stil geworden omtrent deze kwestie. Jammer toch!

Ik stootte juist op deze variant, een timer, die waarschijnlijk iets duurder is maar blijkbaar ook kan geïntegreerd worden in bestaande verkeerslichten.
                                  Het gaat hier om een concept uit 2009 dat toen een Red Dot Design Award heeft gewonnen.

relogik.com

Comment

In Nederland zoiets gezien toen we er fietsten. Je duwt als fietser op de knop om groen te krijgen om over te steken. Onmiddelijk begint zo'n timer lopen en binnen de 5-10 seconden groen licht.
                                    Ik ben toch voorstander van het oranje. Of desnoods beide samen.
                                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Bestaat in sommige landen al ruime tijd en is verdomme handig. Vooral voor mensen die aan het rode licht in neutraal zetten. Hebben ze tojd om hem terug in vitesse te zetten :-)

Comment

Net over de grens hier gaan ze nog steeds naar oranje voor ze op groen gaan.
                                        Er was inderdaad een tijd van experimenteren maar het is daaromtrent al een tijd stil.
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

hoe slecht is uw start stop systeem als het langer nodig heeft om op te starten dan de tijd om de eerste versnelling in te schakelen.
                                          On topic : Waarom niet voor nieuwe verkeerslichten. Is een beetje nutteloos maar geeft extra kleur

Comment

Working...
                                          X