Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alle Pv's op je rijbewijs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Alle Pv's op je rijbewijs

Some bad news..

bron : clint.be

Voortaan komen alle pv's op je rijbewijs

Gepost op 12 mei 2011, 07u22 Alle Belgen krijgen tussen nu en 2013 een rijbewijs in bankkaartformaat, dat gekoppeld wordt aan een databank met alle eerdere pv's voor snelheidsovertredingen en positieve ademtests. Wanneer een chauffeur tegen de lamp loopt, kennen politie, parket en rechter dan meteen de hele voorgeschiedenis. </SPAN>
    De nieuwe maatregel moet toelaten recidivisten strenger te bestraffen. Waneer een chauffeur nu voor een zeer zware verkeersovertreding of een ernstig ongeval voor de rechter verschijnt, weet die niets over het rijgedrag van de man of vrouw in het verleden.
    Databank

Alleen veroordelingen door een rechter verschijnen immers op het strafblad. De klassieke pv's of minnelijke schikkingen voor flitsboetes niet. Daarom hebben politierechters woensdag op de Staten-Generaal van de Verkeersveiligheid aangedrongen op een databank die zulke gegevens bijhoudt. Dat moet hen toelaten met meer kennis van zaken een straf uit te spreken.
    Zo'n databank komt er inderdaad ook aan, kondigde staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) woensdag aan. Er wordt volop gewerkt aan een kruispuntbank van de rijbewijzen, met alle informatie over eerdere overtredingen.

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
    Damn.

Porker kan straks een externe harde schijf gaan aansluiten op zijn rijbewijs
    Serverpark in de plaats van die achterbank.

Comment

... en in Frankrijk zijn ze bezig met het verbieden van de Coyote ...

Comment

Ja, van wat ik gelezen heb is het wetsontwerp klaar. Ze gaan ook alle waarschuwingsborden voor vaste palen weghalen.

Comment

Voor een particulier is dit deels gekloot maar voor veel bedrijven helpt zoiets maar beperkt. De klassieke pv's of minnelijke schikkingen voor flitsboetes zouden op het rijbewijs komen. Nu zijn er veel zelfstandigen en bedrijven die het antwoordformulier van wie de bestuurder was nooit opsturen. Gevolg is dat het bedrijf als rechtspersoon een minnelijke schikking krijgt. Dit wordt dan verder door de dienst boekhouding proper verwerkt. Ook de reden waarom wij als werknemers zelf geen boetes moeten betalen zolang het niet de spuigaten uitloopt. Meestal is het zelfs maar een minnelijke schikking van 60 euro (wie het niet gelooft = doe de test)

Bij ons op het bedrijf is het in ieder geval zo dat er nooit een formulier wordt ingevuld of terug gestuurd. Zolang de bestuurder niet ter plaatse wordt tegengehouden zal nergens zijn naam vermeld worden en zal het bijgevolg niet op het nieuwe rijbewijs komen. En ik ben er zeker van dat wij niet het enige bedrijf zijn die dat zo doen. Trouwens hoeveel schrijven hun oma of opa van 90 jaar niet op als bestuurder. Zolang het niet voor de rechtbank komt maar het een gewone minnelijke schikking is is er geen vuiltje aan de lucht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
            Ze zijn daar serieus op heksen aan het jagen in FR. Van de week ook al gelezen dat ze motors gaan verbieden van rijstrook te wisselen als het druk is, en ook motors van voor 2005 niet meer gaan toelaten in de steden of zoiets.

Het einde van onze passie komt meer en meer in zicht vrees ik.
            Ze zijn al langer met werkgroepen bezig waar onder andere bekeken wordt of dat moto's nog in files langs mogen rijden of niet. In een file gaat een moto dan niet meer tussen de wagens door mogen rijden maar verplicht gewoon mee aanschuiven op de rijstrook waar hij zich bevindt bij het begin van de file. En dat is informatie waar ik 100% zeker van ben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
              Voor een particulier is dit deels gekloot maar voor veel bedrijven helpt zoiets maar beperkt. De klassieke pv's of minnelijke schikkingen voor flitsboetes zouden op het rijbewijs komen. Nu zijn er veel zelfstandigen en bedrijven die het antwoordformulier van wie de bestuurder was nooit opsturen. Gevolg is dat het bedrijf als rechtspersoon een minnelijke schikking krijgt. Dit wordt dan verder door de dienst boekhouding proper verwerkt. Ook de reden waarom wij als werknemers zelf geen boetes moeten betalen zolang het niet de spuigaten uitloopt. Meestal is het zelfs maar een minnelijke schikking van 60 euro (wie het niet gelooft = doe de test)

Bij ons op het bedrijf is het in ieder geval zo dat er nooit een formulier wordt ingevuld of terug gestuurd. Zolang de bestuurder niet ter plaatse wordt tegengehouden zal nergens zijn naam vermeld worden en zal het bijgevolg niet op het nieuwe rijbewijs komen. En ik ben er zeker van dat wij niet het enige bedrijf zijn die dat zo doen. Trouwens hoeveel schrijven hun oma of opa van 90 jaar niet op als bestuurder. Zolang het niet voor de rechtbank komt maar het een gewone minnelijke schikking is is er geen vuiltje aan de lucht.
              Niemand stuurt dat toch terug? Ook particulieren niet, alleen staat de plaat wel op hun naam, maar wie zegt dat de bestuurder ook de eigenaar van die plaat is? (wat in mijn geval zo is, plaat staat op mijn vrouw haar naam,boetes komen dan ook binnen op haar naam...)

Nu ik eraan denk, ik heb nog nooit een boete gekregen..., mijn vrouw daarentegen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                Hier ook nog nooit dat antwoordformulier opgestuurd. Dus boetes zijn gelinkt aan het rijbewijs van mijn vennootschap

Ik denk dat deze maatregel eerder in het voordeel gaat zijn van apps voor smartphones...
                Zo'n speciaal bakje zie je toch redelijk snel staan en herken je ook meteen...

Op je smartphone iets draaien kan desnoods in background zelfs is toch ook goed.
                Dan toch niet op de AAAIIIPHONE, want de kwezels van Apple kennende zullen ze die apps wel bannen in de respectieve Apple stores

Comment

En als mijn vrouw met onze auto die op mijn naam staat een proces rijdt?

Comment

Iedereen met een leasewagen zal ahv de voorgeschiedenis onmiddellijk mogen voorkomen dan.
                    1991 BMW E30 318is

Comment

ik vraag me af over welke periode ze willen terugzien inde tijd.... 3j, 5j of de volledige cv?

Naar ik meen mag de rechtbank slechts de laatste 5j in rekening brengen en recidivisme telde dacht ik over een periode van 3j.
                      Porsche 996 GT3 RS
                      Porsche 964 RS
                      BMW ///M3 e30
                      Mercedes c250 CDI AMG
                      www.flamebox.be

Comment

Hou er rekening mee dat ze ook niet dom zijn in BE... Ze gaan dit in 2011 invoeren en dan in 2035 gaan ze beseffen dat er veel ontkomen en gaan ze meer controle doen op het ontvangen van het verplicht terug te sturen document.
                        Kunnen ze niet verplichten. Wat gaan ze doen? Een rechtspersoon vervolgen omdat die met een wagen reed Of de wijkagent langs sturen? Die mag nergens nog binnen. Ik zie hem al aangesnord komen op zijn brommerke met zijn pispot op. Of ineens ne combi sturen? Die blijven ook voor een gesloten poort of deur staan. Misschien dat ze dan een interventieteam bellen? Het zal bij een storm in een glas water blijven. Idem zoals een rijbewijs met punten

Comment

Daarom moet je dat papier invullen met de bestuurder héé JUPKE...

Pak u nog maar een koffieke
                          Oke, maar nu doet er dat volgens mij niemand of wel?

Mijn vrouw heeft 1 weken geleden een proces gereden, dat komt op mijn naam en we betalen dat gewoon. In de toekomst gaat dat dus alleen weer voor extra papierwerk zorgen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten

Mijn vrouw heeft 1 weken geleden een proces gereden, dat komt op mijn naam en we betalen dat gewoon. In de toekomst gaat dat dus alleen weer voor extra papierwerk zorgen?
                            Jups...

En rond die terugwerkende kracht? Het is toch niet omdat ik het geld van die boete heb betaald dat ik ook effectief de overtreding heb gemaakt?
                            1991 BMW E30 318is

Comment

Dat doen er nu idd niet veel, maar toch meer dan je denkt hoor.

Gaat idd meer papierwerk bezorgen en denken aan een platform via www waarbij je met eletronisch rijbewijs werkt is maar voor in 2389 zeker?
                              Ik wil aan dat platform gaan werken...
                              1991 BMW E30 318is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                Ja, van wat ik gelezen heb is het wetsontwerp klaar. Ze gaan ook alle waarschuwingsborden voor vaste palen weghalen.
                                dat ze maar wachten tot na deze zomer.
                                wimoptiek.be op

Comment

Mijn eerste reactie: ik geef het systeem nog geen maand eer er tools zullen zijn om je geschiedenis op die kaart te wissen...
                                  sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten

Ik stuur dat antwoordformulier altijd terug. Zelfs al komt dat op mijn naam aan en reed ik, dan zet ik dat op mijn vader of mijn zus ofzo.
                                    Zo zijn er bij mij al verschillende keren boetes "verdwenen" in het systeem.

Comment

Ik vraag me af wat het nut daar van is bij gewone flitsboetes.

Stel je wordt geflitst aan 5 teveel: 50 euro boete
                                      week later nog eens: 50 euro boete
                                      3 maand later nog eens: 50 euro boete

Zolang je niet moet voorkomen zullen die boetes nog altijd niets uitmaken, aangezien je voor 5 teveel altijd en sowieso 50 euro boete betaald..
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

Working...
                                      X