Op 10 februari 2010 heb ik een roodlicht overtreding gemaakt. Door de overvloedige sneeuwval van die dag (velen zullen zich die nog herinneren) was mijn wagen gaan glijden en kon ik niet meer tijdig stoppen voor een rood licht. Omdat het kruispunt vrij was (overtreding is om 5u 's ochtends gebeurd) en ik geen ongeval wou veroorzaken heb ik er bewust voor gekozen om door het rode licht te rijden. De roodlicht camera heeft deze overtreding geregistreerd (snelheid een kleine 50km/h waar 90km/h toegelaten is: viervaksbaan met middenberm). Ik heb dit verweer op mijn aanvankelijk proces verbaal ingevuld en nu word ik daarvoor gedagvaard.
Ik wil daarvoor natuurlijk mijn rechtsbijstandsverzekering inschakelen (daar dienen verzekeringen nu eenmaal voor), maar mijn persoonlijke verzekering wil mij niet bijstaan omdat deze dagvaarding komt van een overtreding met een motorvoertuig: ik moet daarvoor de rechtsbijstandsverzekering van mijn voertuig inschakelen. Maar daar wringt nu het schoentje. Deze overtreding is gebeurd met een bedrijfsvoertuig voor een firma waar ik momenteel niet meer voor werk, maar ik weet niet bij wij het voertuig toen verzekerd was. Ik heb daarvoor mijn vorige werkgever opgebeld, maar die weigert mij vertellen wie hun verzekeraar is.
Wat kan ik nu doen?
Ik wil daarvoor natuurlijk mijn rechtsbijstandsverzekering inschakelen (daar dienen verzekeringen nu eenmaal voor), maar mijn persoonlijke verzekering wil mij niet bijstaan omdat deze dagvaarding komt van een overtreding met een motorvoertuig: ik moet daarvoor de rechtsbijstandsverzekering van mijn voertuig inschakelen. Maar daar wringt nu het schoentje. Deze overtreding is gebeurd met een bedrijfsvoertuig voor een firma waar ik momenteel niet meer voor werk, maar ik weet niet bij wij het voertuig toen verzekerd was. Ik heb daarvoor mijn vorige werkgever opgebeld, maar die weigert mij vertellen wie hun verzekeraar is.
Wat kan ik nu doen?
Comment