Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Boete uit het buitenland

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Boete uit het buitenland

Stel: je krijgt een boete opgestuurd voor een overtreding die je begaan hebt in het buitenland.
    Welke risico's loop je als je niet betaald? (verschillend van land tot land)

Meer specifiek zou ik graag jullie mening vragen over volgende situatie:

Er komt een boete uit Italië toe 51 weken na het begaan van de verkeersovertreding. Het voertuig is van een leasingmaatschappij. De nummerplaat is niet meer in gebruik. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Alvast bedankt voor de reacties.

Ik zou hem betalen om verdere miserie te vermijden, maar ik ben dan ook veel te braaf in die dingen.

Hoeveel bedraagt de boete?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door darthdavy Bekijk Berichten
      ik zou hem betalen om verdere miserie te vermijden, maar ik ben dan ook veel te braaf in die dingen.

Hoeveel bedraagt de boete?
      €110,75

Comment

negeren

Ooit moeten werken in Parijs. Voor de deur gaan staan met een camionette, elke x-aantal uur een briefje erbij.
        Dagelijks letterlijk een pak bonnetjes verzameld en tegen dat we terug reden na een weekje zat het deurvakje vol.

NOOIT betaald, nooit nog wat van gehoord ook.

Wel misschien best om niet meteen terug te keren met dat voertuig of die plaat

Maar met een reeds geschrapte nummerplaat zie ik het probleem niet...
        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
        www.meevliegen.be

Comment

Mja, ik zit echt te twijfelen wat ik zou doen. Is het niet zowieso beter de leasingmaatschappij er tussenuit te halen? Natuurlijk, als ze in Italië mijn naam te weten komen en ik word er ooit gecontroleerd...

Off-topic: leuk concept en mooi uitgewerkte website, dat vlieggebeuren van u, Tim.

Comment

Is er ook een verdrag tussen België en Italië over deze materie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
              Toch mee oppassen. Er zijn nu verdragen tussen landen. De LM gaat die boete sowieso aankrijgen, en die komen bij u terecht.

In FR moet je het ook nimeer proberen trouwens!
              Ja, in NL is het bvb gebruikelijk dat de LM de boete per direct betaalt, en het bedrag daarna van jou terugvordert. En daar kom je niet onderuit.

Comment

In mijn geval niet ze.
                Maar in dit geval zou ik ze toch betalen.
                En ik weet niet of er een verdrag is met IT, maar dat kan je misschien wel googelen?
                Niet altijd zo, maar vrij courant. Mercedes Financial Services en BMW FS doen dat.

Comment

Ik zou sowieso eens wachten op een eerste aanmaning. Als het al 51weken duurt eer die boete hier is..., wie weet hoor je er nooit meer wat van.
                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Als ge de boete pas na 51 weken ontving, gade da toch niet betalen zeker.

Comment

Thanks voor de off-topic

Van wie heb je de boete aangekregen? Heeft de leasing deze doorgestuurd naar u?
                      Best eens even contact opnemen met de contactpersoon daar en het even uitklaren.

Als de leasing een aanmaning krijgt zullen ze die ook wel doorsturen en kan je nog betalen...

Als je ze rechtstreeks hebt gekregen van IT, heeft de leasing jou gegevens allicht doorgegeven en is voor hun daarmee de kous ook af. Dan kan je zeker riskeren om dat te laten wachten

ik zou nog even de kat uit de boom kijken nu

OF ze zitten er bovenop en sturen een herinnering of onze blauwe vrienden komen even langs met de vraag of u ooit in italie was en of ze mogen innen voor hun italiaanse collega's (is de procedure als er een verdrag bestaat dacht ik)
                      OF je hoort er niets meer van.

Dus door te wachten neem je weinig risico denk ik.
                      Last edited by Timmeke-Tim; 13/05/2011, 11:41.
                      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                      www.meevliegen.be

Comment

Bedankt al voor de reacties tot nu toe, er mogen er uiteraard nog volgen.

De LM heeft de boete doorgestuurd, maar ze weten nog niet wie de bestuurder was, gezien het om een voertuig gaat dat door heel wat mensen gebruikt wordt. Maar als ze het willen weten zal het onmogelijk zijn om dit te voorkomen.

Comment

De redelijke termijn voor het opsturen van een boete is hier imo toch duidelijk overschreden. Die spaghettivreters mogen fluiten naar hun centen.

Comment

De overtreding is ook zo...hoe zal ik het zeggen...belachelijk? ('rijden door een straat met beperkte circulatie aangegeven door borden' ) Als toerist in een Italiaanse grootstad vind ik dat ze toch wat toleranter zouden mogen zijn.

Comment

Sterk argument!
                              tegen dat ze u een herinnering sturen zit ge al 5 jaar verder waarschijnlijk

gewoon negeren zou'k doen

Comment

In mijn geval niet ze.
                                Maar in dit geval zou ik ze toch betalen.
                                En ik weet niet of er een verdrag is met IT, maar dat kan je misschien wel googelen?
                                BMW Nederland:

(slechte copy/paste)

Geachte heer xxx
                                Onlangs ontving BMW Group Financial Services een beschikking van het Centraal Justitieel
                                Incasso Bureau (CJIB) inzake een overtreding met het voertuig met bovengenoemd kenteken.
                                De details van de gepleegde overtreding vindt u op de achterzijde van deze brief.
                                U bent zelf verantwoordelijk voor een tijdige en volledige betaling aan het CJIB (zie betaalwijze).
                                Betaalwijze

Het volledige bedrag ad
                                EUR 30,00 moet uiterlijk 03/01/2011 zijn bijgeschreven op

rekeningnummer RBS 56.99.88.888 van het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB) te

Leeuwarden. Onder vermelding van het CJIB-nummer

0062542147052636 als betalingskenmerk.

Mocht BMW Group Financial Services een aanmaning ontvangen wegens het niet tijdig/volledig

betalen van deze beschikking, dan worden de

totale kosten door ons betaald en aan u

doorbelast inclusief EUR 12,50 administratiekosten.

Niet eens met de opgelegde sanctie?
                                Dan kunt u schriftelijk beroep instellen bij de Officier van Justitie. Let op de beroepstermijn

(z.o.z.)

Bij het beroepschrift dient u de machtiging op de achterzijde van deze brief mee te sturen naar:

Centrale Verwerking Openbaar Ministerie,

Unit Mulder, Postbus 50000, 3500 MJ Utrecht.
                                Voor meer informatie zie www.CJIB.nl/verkeersboetes of telefoon: 058 - 234 2130.

Comment

Working...
                                X