Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Controle Verkeersbelasting op de weg !!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Controle Verkeersbelasting op de weg !!

Bij het zien van de reportage op het TV-nieuws vroeg ik me af hoe je bij een controle op bv. een autostrade kan weten of het om echte controleurs gaat of zijn het soms geen gangsters die een anonieme witte Vito-camionette gebruiken en er een blauw zwaailicht en tekstbalk op plaatsen. Een fluo-vestje maakt het verschil toch ook niet... Er is niets eenvoudiger dan dat voor hen. Als het valse controleurs zijn dan sta je daar op een afgelegen parking en dan ben je waarschijnlijk alles kwijt !
    Het (kleine) verschil met politie is dat die bij een controle vermoedelijk een opvallend politie-voertuig gebruiken anders stelt zich daar hetzelfde probleem....
    Wat raden jullie me aan om op zo een moment te doen ?Wat mag en wat kan ???????
    Ik stel deze vraag omdat enkele maanden geleden om 18h bij mij 2 mannen aanbelden die zich uitgaven als zijnde van de wijkpolitie. Gelukkig heb ik aan de parlofoon gezegd dat ik wel naar het bureel zou komen en daar bleef het bij. Dezelfde avond ben ik naar hen gegaan en na veel opzoekingswerk bleek dat het hier inderdaad om weeral 'valse'agenten ging.

Enkel een echte politiewagen kan mij doen stoppen. Bij een anomieme (afhankelijk van auto) zou ik altijd eerst kijken wat voor een persoon achter het stuur zit en er ook politie-uitrusting zit op het dashboard.

Comment

politiecentrale bellen en vragen aan die agenten om zich te identificeren?

Comment

Working...
      X