Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parkeerboete

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Parkeerboete

Gisteren zat er een briefje onder m'n ruitenwisser. Iets over 'Parkeerbelasting' van €15, omdat ik geen ticketje had. (stond wel niet langs de stoep maar op een 'schuine parking' op straat, voor een gebouw)

Maar dit is van een 3de partij parkeerbedrijf, en niet van de politie. Eerst dacht ik dat het om een waarschuwing ging, want er stond nergens een rekening nummer of m'n nummerplaat ofzo op. Wel dat ik een brief ging krijgen later. Wat zal ik doen? Braafjes betalen of negeren en zien wat er gebeurt?

E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Is het niet zo dat het wettelijk verplicht is dat je nummerplaat, het tijdstip van de vaststelling, de naam van de persoon die de vaststelling doet en de locatie op 't ticket moet staan? Anders hebben die mensen toch geen poot om op te staan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
      Gisteren zat er een briefje onder m'n ruitenwisser. Iets over 'Parkeerbelasting' van €15, omdat ik geen ticketje had. (stond wel niet langs de stoep maar op een 'schuine parking' op straat, voor een gebouw)

Maar dit is van een 3de partij parkeerbedrijf, en niet van de politie. Eerst dacht ik dat het om een waarschuwing ging, want er stond nergens een rekening nummer of m'n nummerplaat ofzo op. Wel dat ik een brief ging krijgen later. Wat zal ik doen? Braafjes betalen of negeren en zien wat er gebeurt?
      Los van't feit dat het al dan niet in orde is wettelijk gezien, vind ik dat je gewoon moet betalen. Je parkeert er, maar weigert dan te betalen.

Ik vraag me af op je bij de lokale supermarkt ook je groenten gaat stelen?

Ik hoop nu dat het antwoord neen is, en vraag je dan waarom een parkeerplek wel 'gestolen' mag worden?
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
        Los van't feit dat het al dan niet in orde is wettelijk gezien, vind ik dat je gewoon moet betalen. Je parkeert er, maar weigert dan te betalen.

Ik vraag me af op je bij de lokale supermarkt ook je groenten gaat stelen?

Ik hoop nu dat het antwoord neen is, en vraag je dan waarom een parkeerplek wel 'gestolen' mag worden?
        Omdat je al genoeg belastingen voor je auto betaald?

Comment

Wacht de brief af en kijk het bedrijf na op internet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ReVo Bekijk Berichten
            Omdat je al genoeg belastingen voor je auto betaald?
            Dat heeft daar toch niks mee te maken ? Parkeergeld is voor de gemeente hé, autobelastingen zijn voor de Staat. Als je parkeert, vind ik het normaal dat je betaalt.

Comment

Wees blij dat de politie het niet opgeschreven heeft, heb onlangs boete gehad van 150 euro omdat ik van 23u55 tot 00u15 ergens geparkeerd stond met 2 rechtse wielen op het trottoir. Ik begrijp echt niet hoe die flikken aan die bedragen komen, 150 euro? Wie verzint die zieke bedragen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                Dat heeft daar toch niks mee te maken ? Parkeergeld is voor de gemeente hé, autobelastingen zijn voor de Staat. Als je parkeert, vind ik het normaal dat je betaalt.
                Gemeenten krijgen toch ook een budget van de staat...
                Is gewoon geldklopperij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ReVo Bekijk Berichten
                  Gemeenten krijgen toch ook een budget van de staat...
                  Is gewoon geldklopperij
                  Noem het retributie. De gemeente offert plaats op om auto's op te parkeren, dat moet betaald worden. Je mag dat geldklopperij vinden, ik vind dat ook dikwijls duur. MAAR, als je niet betaalt, neem je zelf het risico om een boete te krijgen.

Sometimes you win, sometimes you lose...

Comment

Als je parkeert, vind ik het normaal dat je betaalt.

lol

als ze je vragen om op je hoofd te gaan staan elke keer als je een boterham eet, ga je het wellicht ook nog doen.

zij vraagt, en jij betalen maar!
                    bmw 116d sportshatch

Comment

ANDER VRAAGJE

Heb nu hier al rappels liggen van 3 verschillende parkeerboetes van in Leuven. Van 't stad wel, die van de politie betaal ik altijd correct.
                      Nu, kan je daar iets tegen doen tegen die boetes van Stad Leuven?

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

S
                        Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten
                        lol

als ze je vragen om op je hoofd te gaan staan elke keer als je een boterham eet, ga je het wellicht ook nog doen.

zij vraagt, en jij betalen maar!
                        Totaal irrelevante vergelijking.

Comment

S

Totaal irrelevante vergelijking.

my point being dat ik het totaal niet begrijp waarom ik iemand geld moet om mijn auto ergens eventjes langs de kant van de baan te laten staan.

het is hallucinant dat je je zelfs geen vragen stelt wat de rechtvaardiging is waarom je in godsnaam parkeergeld zou moeten betalen, naast de accijnzen op brandstof, de btw op je wagen, de inkomstenbelasting alvorens je je wagen bij elkaar gespaard hebt, de belasting op de inverkeersstelling, de snelheidsboetes omdat je eventjes op een baan waar je perfect 70 kunt ook 70 reed terwijl een of andere losgeslagen gek van een burgemeester meent dat je er maar 50 mag, enzovoort.

nee, ik zie de logica niet, nee.
                          Last edited by koenvj; 18/05/2011, 00:21.
                          bmw 116d sportshatch

Comment

Dit is geen topic om te discusieren dat je moet betalen om te parkeren, ik vindt dit ook maar normaal. zet anders uw auto aan de rand van't stad en pak vandaar de bus waar je ook moet voor betalen :s

OT:

Schuine parking langs straat is toch ook parking?
                            'K zou het gewoon betalen, en de volgende keer kijk je of er een machine staat en steekt ge daar 20 of 50 cent in

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten
                              my point being dat ik het totaal niet begrijp waarom ik iemand geld moet om mijn auto ergens eventjes langs de kant van de baan te laten staan.

het is hallucinant dat je je zelfs geen vragen stelt wat de rechtvaardiging is waarom je in godsnaam parkeergeld zou moeten betalen, naast de accijnzen op brandstof, de btw op je wagen, de inkomstenbelasting alvorens je je wagen bij elkaar gespaard hebt, de belasting op de inverkeersstelling, de snelheidsboetes omdat je eventjes op een baan waar je perfect 70 kunt ook 70 reed terwijl een of andere losgeslagen gek van een burgemeester meent dat je er maar 50 mag, enzovoort.

nee, ik zie de logica niet, nee.
                              In die lijn kan je al je andere opgesomde zaken ook in vraag stellen, want je betaalt toch al het andere al?

Vraag je je dan soms ook af waarom je moet betalen om een appartement te huren, of waarom je betaalt om een stuk bouwgrond te verkrijgen?
                              Je gebruikt een deel van de infrastructuur die is voorbehouden als parking en je betaalt daarvoor. Als ze er geen parking van maken, maken ze er wel iets anders van en wordt er ook voor betaald (huis, winkel, pretpark, landbouwgrond, ik bedenk maar wat).
                              autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Ik heb ook mijn bedenkingen bij het betalend parkeren tegenwoordig...
                                We betalen pakken verkeersbelasting om de openbare weg te mogen gebruiken...
                                De parking op die wegen is dus al betaald zou ik denken.

Ik heb jaren in antwerpen gewerkt en betaald...
                                (Duboisstraat, tussen park noord en St jansplein)

Aanvankelijk 4€/dag... OK dan maar...

Komen ze plots met een nieuw parkeerplan: 10€/dag zonder mogelijkheid tot dagticket: dus om 4u weer naar beneden, nieuw ticketje of nieuwe SMS.

Wat krijg je dan: iedereen vergeet al eens of zit in meeting of heeft telefoon en kijkt niet op de horloge.

Gevolg: 20min over tijd, nog snel gaan bijsteken maar... te laat: retributie van 23€ omdat het ticket verlopen is. m.a.w. 33€ betaald! om een dagje op de openbare weg te parkeren?!

Reken zelf uit hé... 22 werkdagen in de maand.. dus minimum 220€/maand en meestal meer, want als je per ongeluk 10min te laat bent heb je het vlaggen.

In die straat VEEL poolse en bulgaarse platen, staan er gewoon soms weken stil, geen enkel bonnetje of wat dan ook.

Wel, ik wordt er WOEST van!

Ik denk dat het mij dus een 3000€/jaar kostte om te mogen gaan werken in Antwerpen ALLEEN al aan parkeerkosten.

Wie vindt dat normaal?! Want dan denk ik dat vele werkgevers morgen hun meerkost aan lonen makkelijk kunnen compenseren! Gebruik van de personeelsparking? OK! 15€/dag... Toch normaal nee? want uw baas moet die infrastructuur voorzien...

Als ze dan een werknemerskaart of wat dan ook zouden voorzien. of het bij die 4€/dag hielden.

En feit is: er is nog steeds geen wettelijke regeling betreffende het opvragen van uw gegevens bij het DIV. Hierdoor zijn al verschillende mensen vrijgesproken en gaan de parkeerbedrijven ook niet meer naar de rechtbank.

Ritueel verbranden dus is mijn advies
                                Last edited by Timmeke-Tim; 18/05/2011, 10:38.
                                Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                www.meevliegen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten
                                  Ik heb ook mijn bedenkingen bij het betalend parkeren tegenwoordig...
                                  We betalen pakken verkeersbelasting om de openbare weg te mogen gebruiken...
                                  De parking op die wegen is dus al betaald zou ik denken.

Ik heb jaren in antwerpen gewerkt en betaald...
                                  (Duboisstraat, tussen park noord en St jansplein)

Aanvankelijk 4€/dag... OK dan maar...

Komen ze plots met een nieuw parkeerplan: 10€/dag zonder mogelijkheid tot dagticket: dus om 4u weer naar beneden, nieuw ticketje of nieuwe SMS.

Wat krijg je dan: iedereen vergeet al eens of zit in meeting of heeft telefoon en kijkt niet op de horloge.

Gevolg: 20min over tijd, nog snel gaan bijsteken maar... te laat: retributie van 23€ omdat het ticket verlopen is. m.a.w. 33€ betaald! om een dagje op de openbare weg te parkeren?!

Reken zelf uit hé... 22 werkdagen in de maand.. dus minimum 220€/maand en meestal meer, want als je per ongeluk 10min te laat bent heb je het vlaggen.

In die straat VEEL poolse en bulgaarse platen, staan er gewoon soms weken stil, geen enkel bonnetje of wat dan ook.

Wel, ik wordt er WOEST van!

Ik denk dat het mij dus een 3000€/jaar kostte om te mogen gaan werken in Antwerpen ALLEEN al aan parkeerkosten.

Wie vindt dat normaal?! Want dan denk ik dat vele werkgevers morgen hun meerkost aan lonen makkelijk kunnen compenseren! Gebruik van de personeelsparking? OK! 15€/dag... Toch normaal nee? want uw baas moet die infrastructuur voorzien...

Als ze dan een werknemerskaart of wat dan ook zouden voorzien. of het bij die 4€/dag hielden.

En feit is: er is nog steeds geen wettelijke regeling betreffende het opvragen van uw gegevens bij het DIV. Hierdoor zijn al verschillende mensen vrijgesproken en gaan de parkeerbedrijven ook niet meer naar de rechtbank.

Ritueel verbranden dus is mijn advies
                                  Ik heb in Gent net hezelfde voor. 8/euro dag, 40 per week dus. Tikt aardig door bovenop de benzine en allerhande taksen.

Toch vind ik het wettelijk gezien correct dat je betaald als je parkeert. Betalend parkeren heeft voor mij het voordeel dat je meer kans hebt een plaatsje te vinden (toch zo in't stad van Ninove waar ik heel vaak kom). Vroeger (was toen niet betalend) stonden er om 10u 's ochtends auto's geparkeerd, en in de namiddag stonden overal dezelfde auto's. Dat heb je nu veel minder.

Bovendien, ik vergelijk het altijd met diefstal. Als je parkeert, betaal je toch gewoon? Die plaatsen zijn van de stad, en de stad heeft het recht om daar desnoods tien miljoen miljard per minuut voor te vragen. Niemand gaat dan nog parkeren, maar de stad heeft wel het recht dit te doen.

Je steelt toch ook geen benzine omdat je van mening bent dat de staat teveel accijnzen heft per liter?
                                  Als de lokale bakker morgen zijn brood van €2 naar €3 euro laat gaan, heb je als consument keuzes:

- je gaat naar een andere bakker (= neemt een andere parkeerplaats)
                                  - je betaalt de nieuwe prijs, meestal met tegenzin (= je betaalt je parkeerticket of retributie)
                                  - je steelt een brood (je betaalt je retributie niet) en bent dan boos als de politie aan je deur staat.

Serieus, hoeveel mensen kiezen in de echte wereld optie drie, op een paar marginalen na misschien?
                                  En toch is iedereen boos op parkeerwachters, en wil bijna niemand betalen om te parkeren.

Comment

Als je die bakker zijn oven, bloem en eieren en huur van zijn winkel eerst hebt moeten betalen (verkeersbelasting, DIV en opcentiemen voor de gemeente), wel dan verwacht ik inderdaad dat die bakker mij niet ook volle pot laat betalen voor dat brood nee! Want dat brood heb ik al betaald, alsook alle andere broden van die dag.

Dat noem ik oplichting...

Als die bakker dan die broden ook gewoon zo gratis meegeeft aan alle andere mensen in de winkel omdat ze een andere nationaliteit hebben, dan heb ik HELEMAAL geen zin te betalen.

(ik ben geen racist of VB'er voor alle duidelijkheid)

Vreemde nummerplaten laten ze ongemoeid omdat die toch niet te traceren zijn... dus die duboisstraat staat VOL polen en bulgaren, fransen en wat dan ook die er in de buurt euhm "werken". Die betalen nougatbollen!

Ik daarentegen heb geen keuze want ik moet daar werken en kan geen openbaar vervoer of wat dan ook nemen, ik draai men kloten af, betaal RSZ, daarna 55% belastingen en van dat beetje dat ik overhoud nogeens 10 tot 33€/dag parkeergeld bovenop de 700€ wegentaks en alle andere taksen eigen aan een auto.

Awel, ik noem dat verre van normaal eigenlijk!
                                    Gewoon je reinste oplichting!

Wat is het volgende? Slagbomen op elk kruispunt waar je 2€ moet betalen telkens je een straat inrijdt?!
                                    www.meevliegen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten
                                      Als je die bakker zijn oven, bloem en eieren en huur van zijn winkel eerst hebt moeten betalen (verkeersbelasting, DIV en opcentiemen voor de gemeente), wel dan verwacht ik inderdaad dat die bakker mij niet ook volle pot laat betalen voor dat brood nee! Want dat brood heb ik al betaald, alsook alle andere broden van die dag.

Dat noem ik oplichting...

Als die bakker dan die broden ook gewoon zo gratis meegeeft aan alle andere mensen in de winkel omdat ze een andere nationaliteit hebben, dan heb ik HELEMAAL geen zin te betalen.

(ik ben geen racist of VB'er voor alle duidelijkheid)

Vreemde nummerplaten laten ze ongemoeid omdat die toch niet te traceren zijn... dus die duboisstraat staat VOL polen en bulgaren, fransen en wat dan ook die er in de buurt euhm "werken". Die betalen nougatbollen!

Ik daarentegen heb geen keuze want ik moet daar werken en kan geen openbaar vervoer of wat dan ook nemen, ik draai men kloten af, betaal RSZ, daarna 55% belastingen en van dat beetje dat ik overhoud nogeens 10 tot 33€/dag parkeergeld bovenop de 700€ wegentaks en alle andere taksen eigen aan een auto.

Awel, ik noem dat verre van normaal eigenlijk!
                                      Gewoon je reinste oplichting!

Wat is het volgende? Slagbomen op elk kruispunt waar je 2€ moet betalen telkens je een straat inrijdt?!
                                      Ik snap je frustratie, maar ben het toch niet akkoord met jou.

In Frankrijk betaal je ook wegentaks, en toch mag je nog eens betalen om péagewegen te gebruiken. Je hebt een alternatief (Route Nationale). Of je betaalt.

Ik zou de wetgeving aanpassen, meteen wielklemmen leggen bij niet geldig parkeerticket of nog beter: voor elke parkeerplaats een slagboom

Soit, we zullen beiden niet afwijken van ons standpunt, maar ik ben een liberaal en mijn liberaal principe is dat iedereen voor alles mag vragen wat hij wil. Zolang er mensen betalen is dat misschien geen slechte zet.

Iedereen heeft het recht om vrije prijszetting door te voeren (al mag dat niet in afspraak met de concurrentie, want dan is het een kartel), en iedereen moet bescherm worden tegen diefstal.

Parking is nu eenmaal (zeker in verstedelijkt gebied) een schaars goed, en voor schaarse goederen willen mensen betalen. Pure economie, neen?

Of ga je morgen een protestmars oprichten omdat goud zo duur is?

Edit: schaamtelijke fout verbeterdtdtdtdtdtdt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                        Ik snap je frustratie, maar ben het toch niet akkoord met jou.

In Frankrijk betaal je ook wegentaks, en toch mag je nog eens betalen om péagewegen te gebruiken. Je hebt een alternatief (Route Nationale). Of je betaalt.

Ik zou de wetgeving aanpassen, meteen wielklemmen leggen bij niet geldig parkeerticket of nog beter: voor elke parkeerplaats een slagboom

Soit, we zullen beiden niet afwijken van ons standpunt, maar ik ben een liberaal en mijn liberaal principe is dat iedereen voor alles mag vragen wat hij wil. Zolang er mensen betalen is dat misschien geen slechte zet.

Iedereen heeft het recht om vrije prijszetting door te voeren (al mag dat niet in afspraak met de concurrentie, want dan is het een kartel), en iedereen moet bescherm worden tegen diefstal.

Parking is nu eenmaal (zeker in verstedelijkt gebied) een schaars goed, en voor schaarse goederen willen mensen betalen. Pure economie, neen?

Of ga je morgen een protestmars oprichten omdat goud zo duur is?

Edit: schaamtelijke fout verbeterdtdtdtdtdtdt

Pasop, ik zou je gelijk kunnen geven hoor!

Ik snap zeer goed dat parkeren in parkeergarages, parkeerpleinen etc die hiervoor specifiek aangelegd worden apart betaald moet worden door de gebruikers. Daar zit ik dan ook niets mee in. Als ik een avondje in de stad moet zijn gooi ik mij daar ook op. Kost wat euro's maar je wagen staat relatief veilig en je bent snel waar je moet zijn.

Dus dat kan ik best begrijpen!

Ik heb enkel niet die mening over parkeren langs de openbare weg, dus op plaatsen die niet speciaal aangelegd zijn of waar geen voorzieningen moeten genomen worden.

Dat is immers al betaald door onze belasting. Zo zijn, denk ik, een groot deel van de antwerpse parkeerplaatsen: straten die breed genoeg zijn om langs de stoep te parkeren, of die enkel richting gemaakt zijn zodat er ruimte vrij komt...

dus hiervoor nogmaals betalen, ik doe het uiteraard omdat alle zever achteraf niet opweegt. Maar ZEER zwaar tegen men zin en principes. Dit was trouwens reden nr1 dat ik antwerpen verlaten heb en er niet kom tenzij het echt nodig is!
                                        www.meevliegen.be

Comment

Working...
                                        X