Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parkeerboete

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten

Vreemde nummerplaten laten ze ongemoeid omdat die toch niet te traceren zijn... dus die duboisstraat staat VOL polen en bulgaren, fransen en wat dan ook die er in de buurt euhm "werken". Die betalen nougatbollen!

?!

In Hongarije hebben ze dat goed bekeken.

Heb je geen parkeerticket en buitenlandse nr dan krijg je een mooi klemmetje. Dan kan je een nr bellen, moet je eerst boete betalen en nog 50 euro om de klem te laten verwijderen.
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
      Ik zal wel weer bakken kritiek krijgen maar verkeersboetes gaan gewoon de vuilbak in. Herinneringen idem. Nog nooit is daar iets van verder gekomen. Als iedereen dat moest doen zat justitie met een tekort van duizenden mensen personeel en jarenlange achterstand. Dan moesten ze de politierechtbanken 24/24 en 7/7 open houden. Smijt dat gewoon allemaal weg en trek u daar niets van aan. De jongens doen hun werk dus laat ze maar schrijven en onozel doen. Ze doen het tenslotte maar voor hun loon en wat leedvermaak. Mijn mooiste leedvermaak is dan dat ze al dat werk voor niets doen.
      Ik zou deze wijze raad maar niet geloven, laat staan opvolgen !
      Mijn schoonbroer was ook zo een straffe gast, tot hij op een dag op de plek kwam waar hij zijn auto had achtergelaten ...auto weg en pas terug te krijgen na betaling van achterstallige boetes/retributie + sleepkosten en staangeld , men was het blijkbaar beu dat hij op niets reageerde en onder het mom stond gevaarlijk via de politie laten wegslepen.
      Last edited by georges; 04/09/2014, 13:56.
      Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
      My other car is a sailboat .....no traffic jam

Comment

Ik veroordeel niemand maar dat is niet zo! Een boete wordt pas echt opeisbaar na een uitspraak door een rechter. Als je een boete krijgt en je weigert die te betalen dan wil je daarmee aantonen dat je niet akkoord bent. Het Parket moet dan het dossier naar de politierechtbank doorgeven en daar beslissen ze of ze het verder zetten of seponeren. En al helemaal niet voor retributies omdat dit via een rechtbank van Eerste aanleg moet gaan en niet via een Politierechtbank (is een betalingsdiscussie tussen een vennootschap en een natuurlijk persoon). Een agent die een boete schrijft gaat trouwens ook nooit te weten komen of die boete werd geprotesteerd, geseponeerd of tot bij de politierechtbank is geraakt. En ik weet niet in welke rechtbanken dat kleine boetes worden geseponeerd maar ik weet wel enkele steden waar er onder de 100 euro geen gevolg wordt gegeven. Eerste herinnering, tweede herinnering maar een schrijven van het Parket komt er niet. Boete wordt dan geseponeerd en zelfs volledig uit het systeem verwijderd (100% zekerheid van).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk Berichten
          Ik veroordeel niemand maar dat is niet zo! Een boete wordt pas echt opeisbaar na een uitspraak door een rechter. Als je een boete krijgt en je weigert die te betalen dan wil je daarmee aantonen dat je niet akkoord bent. Het Parket moet dan het dossier naar de politierechtbank doorgeven en daar beslissen ze of ze het verder zetten of seponeren. En al helemaal niet voor retributies omdat dit via een rechtbank van Eerste aanleg moet gaan en niet via een Politierechtbank (is een betalingsdiscussie tussen een vennootschap en een natuurlijk persoon). Een agent die een boete schrijft gaat trouwens ook nooit te weten komen of die boete werd geprotesteerd, geseponeerd of tot bij de politierechtbank is geraakt. En ik weet niet in welke rechtbanken dat kleine boetes worden geseponeerd maar ik weet wel enkele steden waar er onder de 100 euro geen gevolg wordt gegeven. Eerste herinnering, tweede herinnering maar een schrijven van het Parket komt er niet. Boete wordt dan geseponeerd en zelfs volledig uit het systeem verwijderd (100% zekerheid van).
          Zever in pakskes.

Als je parkeer retributie niet betaalt zal je een aantal herinneringen krijgen, dan nog een aanmaning van een deurwaarder en dan een dagvaarding voor het vredegerecht. Een retributie van 25 euro kan op die manier gemakkelijk 200 euro worden. Als je nog niet betaalt zal het vonnis betekend worden.. Uiteindelijk kunnen de kosten oplopen tot 400 euro en meer.

Ik kwam regelmatig op het vredegerecht in Boom en de advocaat van het parkeerbedrijf komt daar elke keer binnen met 40 a 50 dossiers.

Wat verkeersboetes betreft zal je een minnelijke schikking krijgen en als je die niet betaalt mag je een dagvaarding verwachten.

Ik ken genoeg mensen die redeneren zoals jij maar meestal komen die er vrij bekaaid vanaf

Comment

Allee dan, zever in pakjes voor Mijnheer Dan zal ik maar beginnen sparen voor de vele boetes van over de vele jaren. Ieder zijn mening en manier van leven denk ik dan maar 40 a 50 dossiers? En hoeveel mensen stonden daar werkelijk? Niemand durft zelf zich voor een (vrede)rechter gaan verdedigen. Een advocaat kost bergen geld en zelf hun mond gaan open doen durven ze niet. Terwijl die rechter ook maar iemand van vlees en bloed is en je veel meer respect krijgt als je je eigen verhaal komt verdedigen. Maar daar wringt het schoentje juist. Dat is juist waar veel van dergelijke bedrijven op rekenen. Die 40 a 50 dossiers gaan er op een kwartier door. Tot er iemand zich komt verdedigen. Dan wordt het voor jaren in beraad gehouden. Tot het dossier toevallig wordt "kwijt geraakt". Nu maar hopen dat tien jaar oude dossiers niet meer gevonden worden zeker

Comment

Voor dergelijke kleine bedragen ga je toch geen risico nemen? Als je gepakt wordt, betaal dan gewoon. Kopzorg minder...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk Berichten
                Allee dan, zever in pakjes voor Mijnheer Dan zal ik maar beginnen sparen voor de vele boetes van over de vele jaren. Ieder zijn mening en manier van leven denk ik dan maar 40 a 50 dossiers? En hoeveel mensen stonden daar werkelijk? Niemand durft zelf zich voor een (vrede)rechter gaan verdedigen. Een advocaat kost bergen geld en zelf hun mond gaan open doen durven ze niet. Terwijl die rechter ook maar iemand van vlees en bloed is en je veel meer respect krijgt als je je eigen verhaal komt verdedigen. Maar daar wringt het schoentje juist. Dat is juist waar veel van dergelijke bedrijven op rekenen. Die 40 a 50 dossiers gaan er op een kwartier door. Tot er iemand zich komt verdedigen. Dan wordt het voor jaren in beraad gehouden. Tot het dossier toevallig wordt "kwijt geraakt". Nu maar hopen dat tien jaar oude dossiers niet meer gevonden worden zeker
                De dossiers worden dan bij verstek behandeld. Als je een parkeerboetes niet betaalt valt er ook niets te zeggen he.

Als je wel opdaagt aal de vrederechter U vragen waarom, als je dan zegt dat je boetes nooit betaalt gaat die veel sympathie voor U hebben. Vonnis zal er maandje later zijn..

Ik zou met U graag een weddenschap aangaan. Parkeer in Antwerpen tot je een boete hebt, als je meer dan 4 uur ergens staat heb je sowieso prijs, dan betaal je niet en ga je ook niet in op aanmaningen, als je geen dagvaarding ontvangt geef ik U een bak bier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                  Ik zou met U graag een weddenschap aangaan. Parkeer in Antwerpen tot je een boete hebt, als je meer dan 4 uur ergens staat heb je sowieso prijs, dan betaal je niet en ga je ook niet in op aanmaningen, als je geen dagvaarding ontvangt geef ik U een bak bier.
                  Maar wat audiotronics zegt ook niet dat er niet wordt gedagvaard, maar wel dat als je dan naar de rechtbank gaat en de vordering betwist, het nooit tot een uitspraak komt.
                  Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten

1) we laten ons een poolse nr plaat maken
                    2) we hangen daar magneetjes ofzo op
                    3) ge klikt die over u belgische plaat en blijft gratis parkeren zolang je maar wil.
                    vind ik leuk
                    2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                      Maar wat audiotronics zegt ook niet dat er niet wordt gedagvaard, maar wel dat als je dan naar de rechtbank gaat en de vordering betwist, het nooit tot een uitspraak komt.
                      Tja er zijn er die graag in sprookjes geloven zeker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                        Tja er zijn er die graag in sprookjes geloven zeker
                        Klopt. Dat er geen uitspraak zou volgen in dergelijke zaken (lees: ingevorderde parkeerretributies voor de Vredegerechten die geprotesteerd worden), is niet correct. Als er gegronde redenen zijn om de vordering te betwisten, kan de vordering van het parkeerbedrijf worden afgewezen, in het andere geval volgt er gewoon een veroordelende uitspraak, soms dezelfde dag nog, soms op een week, maximaal op een maand.

Parkeerbedrijven vorderen in principe altijd de onbetaalde boetes in en daarbij kunnen zij perfect overgaan voor dagvaarding, meestal voor het vredegerecht (indien totaalbedrag kleiner dan 2.500,00 EUR en tegenpartij geen onderneming). Ergens is dat ook logisch; als niet-betalen zomaar geaccepteerd wordt, betaalt er geen kat meer .
                        Last edited by Fikkiezero; 17/09/2014, 13:54. Reden: typo
                        BMW F10 535d
                        Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

Comment

Moest ik niks meer hebben, geen eigendom, geen inkomen, geen centen... dan is het het riskeren waard om niet te betalen. Enig probleem is dat je dan ook niet over een auto beschikt om een boete te krijgen.

Comment

Deze week mijn blauwe kaart stomweg vergeten te leggen in Kortrijk ( naast Expo ). Natuurlijk had ik prijs! Blijkbaar lopen ze daar 2 x daags door de straat om de studenten te kl**en...
                            Rare vraag misschien maar: Kan ik dat parkeerbedrijf het niet wat lastig maken door teveel te betalen? Of zouden ze niet beginnen met brieven schrijven voor het terugstorten van, enz...? Voor hun €25 mogen ze toch wat moeite doen?
                            Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
                            Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
                            Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
                            Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

Comment

Betaal gerust te veel, dan kan je zelf brieven schrijven om het te veel betaalde terug te krijgen.

Allé, jong. Als ge ballen aan uw lijf hebt laat ge U toch niet kennen voor 25€ zeker.
                              Jij bent je schijf vergeten, dus jij betaalt de retributie.

En als je zin hebt om meer te betalen, wacht dan op een dagvaarding of een vonnis. Kan het ineens 250€ zijn.

Comment

Nee, maar je kan ook gewoon 2.5 euro betalen. Als je geluk hebt kijkt het madammeke dat controleert erover want dat trekt natuurlijk hard op 25 euro. En anders heb je je gewoon vergist he....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Nee, maar je kan ook gewoon 2.5 euro betalen. Als je geluk hebt kijkt het madammeke dat controleert erover want dat trekt natuurlijk hard op 25 euro. En anders heb je je gewoon vergist he....
                                  Zou mij verbazen als dat geen automatisch systeem is.

Comment

Inderdaad...

En dan krijg je een herinnering met de eerste keer kosten er bij, of direct een briefje van de deurwaarder, en dan zit je direct aan 50 of 100€.

Snap het niet hoor. Over auto's van 50k wordt soms minachtend gedaan, maar 25€ voor fout parkeren, en iedereen wordt gek hier.
                                    En dan nog risico's nemen om een pak tijd en moeite te verliezen om voor de rechtbank te gaan...

Comment

Overtlaats hier voor de deur ook een boete gehad. Letterlijk 1min overtijd.
                                      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

in brasschaat krijg je tegenwoordig in woonwijken met bijna geen verkeer ook verkeersboetes als je auto in de foute richting staat, belachelijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rayder Bekijk Berichten
                                          in brasschaat krijg je tegenwoordig in woonwijken met bijna geen verkeer ook verkeersboetes als je auto in de foute richting staat, belachelijk
                                          Is de Hollandertjes daar pesten, ik zou als Nederlander dan gewoon klacht neerleggen bij het CGKR

Comment

Working...
                                          X