Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Coyote radarverklikker verboden in Frankrijk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Coyote radarverklikker verboden in Frankrijk

Wat hoor en lees ik nu? Frankrijk gaat strenger controleren op sneleheid en wil de Coyote radar verklikker verbieden.?! België gaat zo te horen niet volgen dus wij zitten nog safe. Toch spijtig want Frankrijk heeft de meeste gebruikers (verkenners).

Frankrijk gaat naar het voorbeeld van Zwitserland radarverklikkers verbieden, zet dat de weg open voor een verbod in België? Frankrijk gaat radicaal strenger controleren op snelheid, daarvoor zal het 1.000 nieuwe mobiele en vaste flitspalen plaatsen op de wegen en tegelijk worden ook 1.911 borden die waarschuwen voor een flitspaal weggehaald. Hiermee wil de Franse […]

Had daar deze week iets over gehoord in het Franse nieuws, radardetectors waren al verboden dacht ik, maar nu gaan ze dus ook alles verbieden dat met GPS controles verraadt, palen in je POI's en dergelijke dus ook. Vraag me nu wel af of ik een boete kan krijgen omdat mijn 5-6 jaar oude gps af en toe een paal weet staan?
    Een van de redenen dat ik me het niet aanschafte was de kans hierop, België zal het wel weer nadoen. Dat ze in Frankrijk de borden gaan weghalen die waarschuwen voor de palen is geen goede zaak en bewijst enkel dat het om geld te doen is. Als je een paal zet op een gevaarlijke plaats, met een bord er voor, gaan de mensen de snelheid respecteren. Zonder bord rijdt men er nog steeds gevaarlijk snel, maar ze hebben wel meer inkomsten.

Edit:
    Het antwoord staat blijkbaar in tekst.

"Ook kaarten die aangeven waar flitspalen staan worden verboden, we denken daarbij aan navigatiesystemen zoals TomTom. Je moet weliswaar je GPS niet in de vuilbak gooien, je mag de informatie over de flitspalen gewoon niet meer updaten."
    Last edited by |) ][ |V| ][; 16/05/2011, 13:49.

Comment

Moet dat nu nog komen of is dit al???

Comment

Dalt valt niet te controleren, ik maak me daar geen zorgen over.

Comment

Kunnen ze dat wel zomaar verbieden? Zoiets valt toch onder de vrijheid van informatieverspreiding?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
            Kunnen ze dat wel zomaar verbieden? Zoiets valt toch onder de vrijheid van informatieverspreiding?

In Zwitserland is het alleszins zo, en ik heb een Belgische appstore account moeten aanmaken om icoyote te downen.

Maar heb ik al ooit controle gehad in CH? Never, die gasten gaan echt niet je navigatiesysteem nagaan of in je iphone scrollen he.
            Het enige wat je misschien moet vermijden is opzichtig afremmen voor flitsers.

Comment

't is ook omdat iemand in 2008 al werd vrijgesproken voor het hebben van POI's van flitspalen in zijn GPS in Zwitserland.

Comment

Het lijkt mij moeilijk haalbaar en controleerbaar gezien het enorme aantal dat inmiddels al rondrijdt met een Coyote.

Comment

Moeilijk controleerbaar maar de boete is wel 1500 €... dus bye bye verkenners...

Comment

Is dat nu effectief in voege ? Of "spreken ze ervan ..."

Volgens mij niet te controleren en geen juridische grond ...
                    Laat staan dat ze zomaar in mijn telefoon zouden mogen browsen ...

Comment

Het gaat eraan komen. De wet is nog niet in werking als ik de berichten zo lees. De site van Coyote in Frankrijk geeft ook niets aan.

Comment

smartphone versie gebruiken, die gasten kunnen toch moeilijk uw iphone beginnen uitkammen
                        Volvo XC60 D3 AWD (MY2011)
                        Volvo XC90 T8 (MY2017)

Comment

Is niet zeker dat het doorkomt, net zoals het verwijderen van de waarschuwingsborden voor vaste flitsers. Blijkbaar heel veel protest en partijen zouden zich er niet populair meemaken om dit te steunen. Ik volg het alvast op de voet op.

Comment

Gisteren was ik in Frankrijk, ik kreeg toen plots een bericht dat er 18/05 een actie is tegen deze wet.
                            Meer info kon gevonden worden op de website http://www.afftac.fr/
                            Zij blijken acties te organiseren tegen dit verbod in Frankrijk.
                            2012 Renault Megane RS

Comment

Working...
                            X