Spijtig genoeg wordt hier in Belgie een sterke wagen zwaar belast, zelfs als die enkel in het weekend gebruikt wordt. Ik probeer een overzicht te krijgen van de mogelijkheden om die uitgave wat te beperken. Kan iemand nog iets toevoegen?
- Inschrijven in Luxemburg of Frankrijk -> niet legaal en tegenwoordig strenge controle
- Wagen huren/leasen in het buitenland -> zou moeten kunnen wegens "vrij verkeer van goederen en diensten" in de EU...
- Lichte vracht -> 2 zitplaatsen kwijt, en lukt niet met elke wagen
- Z platen -> enkel voor de handelaars, en eigenlijk ook niet legaal
- Wagen op een vennootschap zetten, en verkeersbelasting aftrekken van de belastingen? Heeft dit zin?
- Wagen regelmatig in- en uitschrijven -> enkel zinnig bij bijv. zomergebruik. Heeft geen zin bij weekendgebruik.
Iemand een beter idee?
Ik zou zo graag een RS4 kopen, wat financieel eigenlijk niet per se zelfmoord zou zijn (sterke herverkoopwaarde, benzineprijs geen issue want weinig km), ware het niet dat de fiscus er een maandloon per jaar voor wil...
- Inschrijven in Luxemburg of Frankrijk -> niet legaal en tegenwoordig strenge controle
- Wagen huren/leasen in het buitenland -> zou moeten kunnen wegens "vrij verkeer van goederen en diensten" in de EU...
- Lichte vracht -> 2 zitplaatsen kwijt, en lukt niet met elke wagen
- Z platen -> enkel voor de handelaars, en eigenlijk ook niet legaal
- Wagen op een vennootschap zetten, en verkeersbelasting aftrekken van de belastingen? Heeft dit zin?
- Wagen regelmatig in- en uitschrijven -> enkel zinnig bij bijv. zomergebruik. Heeft geen zin bij weekendgebruik.
Iemand een beter idee?
Ik zou zo graag een RS4 kopen, wat financieel eigenlijk niet per se zelfmoord zou zijn (sterke herverkoopwaarde, benzineprijs geen issue want weinig km), ware het niet dat de fiscus er een maandloon per jaar voor wil...
Comment