Kan je ook via Monaco gaan. Zo rijden er ook in België enkelen rond. Op een vennootschap zetten is goed maar als het enkel voor een wagen is ga je niet ver komen. Een vennootschap moet dan wel draaien. En dan kun je veel doen. 50% afschrijving is standaard. Wij hebben zelfs drie vennootschappen als klant waar de wagens 100% afgeschreven worden. En het zijn geen bakkerswagens of lichte vracht maar dure exclusieve wagens. En één klant zijn porsche die op 100% was gezet maar na controle goedgekeurd op 75% is gezet. En dit is maar één van de trucs. Je gaat altijd BIV en jaarlijkse taxen moeten betalen maar in een vennootschap boek je dit grotendeels weg.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hoge verkeersbelasting
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk BerichtenNog een illegale truc:
- schaduwfirma oprichten in Engeland met postbus adres
- wagen op Engelse platen inschrijven
EDIT: ofwel u een Engelsman zoeken en de wagen op zijn naam inschrijven en 't persoonlijk regelen op papier dat jij alles betaalt en de wagen ook kan gebruiken.
Maar dan moet je elke jaar over en weer voor de MOT. En de ferry is niet goedkoop. Langs de andere kant kan ik dat wel coordineren met een bezoek aan mijn vrienden ginder.
In welke zin is dit illegaal?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk BerichtenKan je ook via Monaco gaan. Zo rijden er ook in België enkelen rond. Op een vennootschap zetten is goed maar als het enkel voor een wagen is ga je niet ver komen. Een vennootschap moet dan wel draaien. En dan kun je veel doen. 50% afschrijving is standaard. Wij hebben zelfs drie vennootschappen als klant waar de wagens 100% afgeschreven worden. En het zijn geen bakkerswagens of lichte vracht maar dure exclusieve wagens. En één klant zijn porsche die op 100% was gezet maar na controle goedgekeurd op 75% is gezet. En dit is maar één van de trucs. Je gaat altijd BIV en jaarlijkse taxen moeten betalen maar in een vennootschap boek je dit grotendeels weg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mint Sauce Bekijk BerichtenKan je ruwweg zeggen vanaf welke omzet het interessant wordt? Als ik in bijberoep als zelfstandige bijvoorbeeld wat rijles zou geven. Pakweg 4000 euro/jaar inkomsten. Heeft het zin om dit in een vennootschap onder te brengen, of is het sop de kolen dan niet waard?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk BerichtenJe gaat altijd BIV en jaarlijkse taxen moeten betalen maar in een vennootschap boek je dit grotendeels weg.
Ah ja, want dan moet je dat niet betalen of zo hé.
Deze uitspraak is van het kaliber van: "zeg ir_fuel, kan je me zeggen wie je boekhouder is, want blijkbaar is het een goeie!"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ReVo Bekijk Berichten4000eur is zelfs een kleine onderneming, wat al zowiezo niet goed is om btw terug te trekken, intr aankopen enzo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mint Sauce Bekijk BerichtenHmmm, ik heb een vriend in Engeland die zijn eigen bedrijfje heeft...
Maar dan moet je elke jaar over en weer voor de MOT. En de ferry is niet goedkoop. Langs de andere kant kan ik dat wel coordineren met een bezoek aan mijn vrienden ginder.
In welke zin is dit illegaal?sigpic
http://www.streamlinecarcare.be
lakbehandelingen voor voertuigen
MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk BerichtenZoals jij het beschrijft is het niet illegaal als de wagen op die kennis zijn naam staat...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk BerichtenZoals jij het beschrijft is het niet illegaal als de wagen op die kennis zijn naam staat...
K.B. 20/07/2001 Artikel 3
§1. De personen die in België verblijven (*) schrijven de voertuigen die zij wensen in het verkeer te brengen (**) in in het repertorium van de voertuigen bedoeld in artikel 6, zelfs indien deze voertuigen reeds in het buitenland zijn ingeschreven.
(*) Het verblijf in België houdt in dat deze personen voldoen aan één van de volgende voorwaarden :
a) ingeschreven zijn in de bevolkingsregisters van een Belgische gemeente;
b) ingeschreven zijn in de Belgische Kruispuntbank van Ondernemingen als rechtspersoon;
c) als rechtspersoon opgericht zijn door of krachtens het internationaal of buitenlands recht en beschikken over een vaste verblijfplaats in België waar het voertuig beheerd of gebruikt wordt.
[de uitzonderingen]§2. In de hierna vernoemde gevallen echter is de inschrijving in België van voertuigen die in het buitenland zijn ingeschreven en in het verkeer worden gebracht door de personen bedoeld in § 1 niet verplicht voor :
1° het motorvoertuig dat door een buitenlands professioneel dienstverlenend bedrijf voor hoogstens 6 maanden, niet hernieuwbaar, wordt verhuurd aan een persoon bedoeld in § 1; het huurcontract op naam van diegene die het voertuig in het verkeer brengt dient zich aan boord van het voertuig te bevinden, ondertekend en gedateerd;
2° het voertuig dat een natuurlijke persoon gebruikt in de uitoefening van zijn beroep en in bijkomende orde voor privé-doeleinden, en dat door een buitenlandse werkgever aan deze persoon waarmee hij verbonden is door een arbeidsovereenkomst wordt ter beschikking gesteld; een attest afgeleverd door het bestuur dat de BTW onder haar bevoegdheid heeft, dient zich in dat geval aan boord van het voertuig te bevinden; de gedetailleerde voorwaarden voor het gebruik van dit voertuig worden bepaald door de Minister van Financiën;
3° het personenvoertuig bestuurd door een ambtenaar die in België verblijft en werkt voor een internationale instelling gelegen in een andere lidstaat van de Europese Unie : een door de werkgever afgeleverde accreditatiekaart dient zich aan boord van het voertuig te bevinden;
4° het voertuig waarvan die persoon eigenaar is die als tijdelijk afwezige persoon wordt beschouwd in de zin van artikel 18, 6°, 8° en 9° van het koninklijk besluit van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister en waarbij dit laatste niet langer dan zes maanden zonder onderbreking in België wordt gestald;
5° de aanhangwagen die voor hoogstens zes maand in het verkeer wordt gebracht.
(**) wensen in verkeer te brengen = rijden, stilstaan en parkeren in België
Hooguit puntje 2 is misschien speelbaar, maar dan komt er dus heel wat administratie aan Britse kant aan te pas.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk BerichtenEn wagen voor taxi of verhuur = lage jaarlijkse taksen
Taxi’s en auto’s verhuurd met bestuurder kunnen worden vrijgesteld van de verkeersbelasting en tot in 2007 van de accijnscompenserende belasting. Wie vrijstelling wenst moet de vereiste attesten van de verzekeraar of vergunning bij de aanvraag tot inschrijven voegen. Dan wordt een kentekenplaat beginnend met de letters TX bekomen. Deze vrijstellingen moeten aangevraagd worden zodra men het inschrijvingsbewijs bezit. De voertuigen mogen niet voor privé-gebruik aangewend worden om de vrijstelling te genieten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mint Sauce Bekijk BerichtenIk vrees dat het dat wel is:sigpic
http://www.streamlinecarcare.be
lakbehandelingen voor voertuigen
MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk BerichtenToch niet he, de persoon die er eigenaar van is woont en werkt in UK en is perfect in orde daar. Wie zegt dat het verboden is dat hij u een wagen uitleent? Jij wenst / hoeft geen voertuig in te schrijven om die in het verkeer te brengen want officieel heb je er geen. Dan ben jij gewoon occasionele bestuurder. Dat is net hetzelfde als zeggen dat al wie een rijbewijs heeft niet met een wagen zou mogen rijden omdat die niet op hun naam is ingeschreven.
Klant van bij mij in knokke rijdt al zeker bijna jaar rond met zn aston op transit's..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
Ah ja, want dan moet je dat niet betalen of zo hé.
Deze uitspraak is van het kaliber van: "zeg ir_fuel, kan je me zeggen wie je boekhouder is, want blijkbaar is het een goeie!"
4000 euro winst is iets anders dan 4000 euro omzet. Het is veel beter dat je honderden of duizenden facturen hebt met een omzet van +500.000 euro en verlieslatende jaarcijfers hebt dan een kleine omzet en kleine positieve winst. Puur op cijfers bekeken dan. Kleine omzetcijfers betekent weinig facturen betekent snellere controles. En zien dat je elk kwartaal of elke maand voor grotere bedrijven een positieve BTW-neerlegging hebt. Van zodra deze te regelmatig in min komt gaan ze sneller controleren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk BerichtenAls er gene automatische corrector opzit
Comment
-
Net dit gevonden:
En meer uitleg op: http://tinyurl.com/42eyppv
Een verhuurbedrijf in Luxemburg, dat jou je eigen auto verhuurt/least, met de bedoeling de Belgische of Nederlandse belastingen te omzeilen op legale manier. Maar of dat goedkoper is dan zelf de verkeersbelasting te betalen... Iemand ervaring mee?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk BerichtenGe moet het eerst wel verdient en betaald hebben. Maar daarna wordt dit grotendeels gecompenseerd via de jaarrekening. Minder winst = minder belastingen. Als je verlieslatend bent gaat het mincijfer alleen maar wat groter worden. Maar je doet nog meer voordelen. Ik heb vorige week nog gezien dat iemand via zijn bedrijf velgen in het buiteland had aangekocht. Geen BTW te betalen en factuur ingeboekt onder kleine onkosten. 100% aftrekbaar en wordt bij een controle nooit gechekt. Idem met banden en andere gadgets die buiten België worden aangekocht. Veel bedrijven bestellen om deze reden speciaal buiten België.
4000 euro winst is iets anders dan 4000 euro omzet. Het is veel beter dat je honderden of duizenden facturen hebt met een omzet van +500.000 euro en verlieslatende jaarcijfers hebt dan een kleine omzet en kleine positieve winst. Puur op cijfers bekeken dan. Kleine omzetcijfers betekent weinig facturen betekent snellere controles. En zien dat je elk kwartaal of elke maand voor grotere bedrijven een positieve BTW-neerlegging hebt. Van zodra deze te regelmatig in min komt gaan ze sneller controleren.
Enkel het feit dat kleine ondernemingen meer kans maken op controles en dat BTW terugvorderen de aandacht trekt, klopt.
De rest is quatch. Als je extra onkosten maakt, en je bent al verlieslatend, dan doe je geen voordeel meer.
Als je dan toch foefelt en iets boekt op als een 100% aftrekbare post, dan maakt het niet uit of je dat in het buitenland kocht of niet. Intracommunautair of niet, op die manier geboekt zou je in BE die BTW dan ook teruggevorderd hebben.
Comment
Comment