Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoge verkeersbelasting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
    Ge moet het eerst wel verdient en betaald hebben. Maar daarna wordt dit grotendeels gecompenseerd via de jaarrekening. Minder winst = minder belastingen. Als je verlieslatend bent gaat het mincijfer alleen maar wat groter worden. Maar je doet nog meer voordelen. Ik heb vorige week nog gezien dat iemand via zijn bedrijf velgen in het buiteland had aangekocht. Geen BTW te betalen en factuur ingeboekt onder kleine onkosten. 100% aftrekbaar en wordt bij een controle nooit gechekt. Idem met banden en andere gadgets die buiten België worden aangekocht. Veel bedrijven bestellen om deze reden speciaal buiten België.

    4000 euro winst is iets anders dan 4000 euro omzet. Het is veel beter dat je honderden of duizenden facturen hebt met een omzet van +500.000 euro en verlieslatende jaarcijfers hebt dan een kleine omzet en kleine positieve winst. Puur op cijfers bekeken dan. Kleine omzetcijfers betekent weinig facturen betekent snellere controles. En zien dat je elk kwartaal of elke maand voor grotere bedrijven een positieve BTW-neerlegging hebt. Van zodra deze te regelmatig in min komt gaan ze sneller controleren.
    je wil gewoon zeggen dat je eindwinst zo klein mogelijk moet zijn, wat fiscaal gezien klopt, maar dat is ook ongeacht de grootte van de omzet en geldt voor elke vennootschap / zelfstandige.
    Daarenboven is weinig winst ook weinig marge (eigen loon enz)
    En neen hoor, negatieve winst is ook niet goed ... ook daar ruikt men vlugger onraad.

    Comment


    • #42
      Af en toe een sportwagen gaan huren is mss nog de goedkoopste en gemakkelijkste oplossing
      The shark is BACK! BMW 635csi

      BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017


      2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Mint Sauce Bekijk Berichten

        Taxi’s en auto’s verhuurd met bestuurder kunnen worden vrijgesteld van de verkeersbelasting en tot in 2007 van de accijnscompenserende belasting. Wie vrijstelling wenst moet de vereiste attesten van de verzekeraar of vergunning bij de aanvraag tot inschrijven voegen. Dan wordt een kentekenplaat beginnend met de letters TX bekomen. Deze vrijstellingen moeten aangevraagd worden zodra men het inschrijvingsbewijs bezit. De voertuigen mogen niet voor privé-gebruik aangewend worden om de vrijstelling te genieten.
        Enkel zo voor taxi's vanaf 1/07/2011 en (nog) niet verplicht voor verhuring van wagen met chauffeur in Vlaanderen. Let wel op er zijn verschillen tussen Wallonië, Brussel en Vlaanderen
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Mint Sauce Bekijk Berichten
          Net dit gevonden:



          En meer uitleg op: http://tinyurl.com/42eyppv

          Een verhuurbedrijf in Luxemburg, dat jou je eigen auto verhuurt/least, met de bedoeling de Belgische of Nederlandse belastingen te omzeilen op legale manier. Maar of dat goedkoper is dan zelf de verkeersbelasting te betalen... Iemand ervaring mee?
          Peut!
          Niks legaal (al beweren zij uiteraard van wel)
          "§1. De personen die in België verblijven schrijven de voertuigen die zij wensen in het verkeer te brengen in in het repertorium van de voertuigen bedoeld in artikel 6, zelfs indien deze voertuigen reeds in het buitenland zijn ingeschreven."

          Het is m.a.w. perfect toegestaan om bij een buitenlandse firma te gaan leasen maar dan moet de wagen wel op Belgische plaat staan (dus volle pot taksen)

          Een klassieke huur kan wel (zij het ten hoogste voor 6 maanden) maar dat kost handenvol geld en bovendien kun je dan niet profiteren van de voordelen die je bij leasing wel hebt (lage afkoopwaarde bij einde contract bijvoorbeeld).
          2.0 JTDm

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
            Af en toe een sportwagen gaan huren is mss nog de goedkoopste en gemakkelijkste oplossing
            Oh ja! beetje OT: zouden ze SEL 6.9 hebben voor een dagske?

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
              Af en toe een sportwagen gaan huren is mss nog de goedkoopste en gemakkelijkste oplossing
              Die prijzen al eens opgezocht?

              Comment


              • #47
                is simpel he , wagen moet ingeschreven zijn waar je domicil staat .
                Trouwens een wagen met buitenlandse plaat mag max. 3 maand in een ander land verblijven eender wie er mee rijd of wie hem inschrijft.
                Ik heb in Spanje een wagen uiteraard op spaans kenteken en mag hier max. 3 maand aan één stuk mee in belgie rondrijden.

                wie zwaar wil rijden moet betalen , en al die achterpoortjes gaat je op lange termijn meer kosten .
                Je moet vb. maar eens een ongeval hebben met zwaar gewonden of dodelijke slachtoffers , dan weet je achteraf wel waarom je gaat werken .

                maar ieder doet wat hij niet laten kan he mensen !
                Last edited by ; 22/05/2011, 18:15.

                Comment


                • #48
                  Eén Waal op vijf betaalt geen verkeersbelasting :

                  HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

                  Comment


                  • #49
                    Onbegrijpelijk.

                    Comment


                    • #50
                      is inderdaad onbegrijpelijk
                      ik doe ocharme 12500 km/jaar en ben al 3 keer gecontroleerd geweest op biv/wegenbelasting en 2 keer op rode diesel.

                      Vraag me af hoeveel van die controles ik gehad zou hebben mocht ik in Wallonië hebben gewoond...

                      Comment


                      • #51
                        zou graag de vlaamse cijfers kennen, of die veel afwijken ?

                        Comment


                        • #52
                          Niet helemaal off-topic :

                          Ben nu sinds een paar weken aan't kijken voor een nieuwe (occasie) moto en 't is ongelooflijk hoe er gewoon openlijk op't internet (zelfs bij officiële dealers) bij bijna elke deftige moto:

                          op papier 100pk.

                          En bij vermogen: 160pk

                          staat. Als ze dat een beetje closer gaan bekijken zijn er nogal centen te verdienen.

                          Comment


                          • #53
                            Wist niet dat BIV op moto's zo hoog was. Tja, verschil tss 100 en 160pk is dik 1000€.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                              is inderdaad onbegrijpelijk
                              ik doe ocharme 12500 km/jaar en ben al 3 keer gecontroleerd geweest op biv/wegenbelasting en 2 keer op rode diesel.

                              Vraag me af hoeveel van die controles ik gehad zou hebben mocht ik in Wallonië hebben gewoond...
                              hebt gij veel pech dan. ik rij al 11jaar nu, heb 8jaar met firmawagens rondgetuft en deed dan tussen de 40 en 120 000km/jaar. heb er zeker al een miljoen gedaan, en dan nog mijn privéwagens bijrekenen. nog NOOIT tegengehouden voor rode diesel of wegenbelasting.
                              wel al 1x een gewone controle van de boorddocumenten (verzekering, keuring)

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                is inderdaad onbegrijpelijk
                                ik doe ocharme 12500 km/jaar en ben al 3 keer gecontroleerd geweest op biv/wegenbelasting en 2 keer op rode diesel.

                                Vraag me af hoeveel van die controles ik gehad zou hebben mocht ik in Wallonië hebben gewoond...
                                Met welke wagen rij jij rond? Ik rijd ondertussen toch al zo'n 30 jaar rond in Vlaanderen en nog nooit geen controle gehad van de douane (want het is normaal de douane die controleerd op rode diesel en eventueel op belasting). Ik zou ook niet weten hoe ik in de wagen zou moeten bewijzen dat mijn wegenbelasting in orde is, wel al gewone controle gehad zoals fcapri, papieren die door politie gecontroleerd worden, maar anders nog nooit iets (jawel alcoholcontrole enzo natuurlijk ook ).
                                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                Comment


                                • #56
                                  Bankoverschrijving in de auto hebben waarop duidelijk staat dat de wegenbelasting betaald is. Tegenwoordig heeft de politie camera's die nummerplaten kunnen lezen om alle info omtrent wegenbelasting, verzekering enz... te weten te komen.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                    Niet helemaal off-topic :

                                    Ben nu sinds een paar weken aan't kijken voor een nieuwe (occasie) moto en 't is ongelooflijk hoe er gewoon openlijk op't internet (zelfs bij officiële dealers) bij bijna elke deftige moto:

                                    op papier 100pk.

                                    En bij vermogen: 160pk

                                    staat. Als ze dat een beetje closer gaan bekijken zijn er nogal centen te verdienen.
                                    Hoelang is dat al niet?
                                    Word idd hard mee gefoeffeld, vooral bij de sportmotors.
                                    100pk= +-73/78kw

                                    Ik kan met trots zeggen dat mijn moto op zijn officiele vermogen staat ingeschreven (82kw +-110pk).

                                    Voor de rest..., ben nog nooit gecontroleerd op wegentaks zelfs wodca/inbraak is ondertussen ook al weer jaren geleden.
                                    Ben ook van mening, de trajectcontrole's en dergelijke komen als paddestoelen uit de grond, ze moeten het zo maar controleren ipv ne mens wat zitten lastig te vallen door onnodig te laten stoppen.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X