Vandaag wou ik mijn TVR Tamsin als oldtimer laten keuren ; om een heel lang verhaal kort te maken : ik heb een rode kaart omdat men het chassisnummer niet kon vaststellen.
Wat men wel kon vaststellen :
- 2 metalen identificatie-plaatjes met identiek chassisnummer
- 1 ingeklopt nummer, na contact met de invoerder blijkt dit echter een 'productie-nummer' te zijn, waarmee je o.a. de fabrikant, merk, type wagen etc kunt ontleden
Het effectieve chassinummer (ingeklopt op chassis zelf) kan blijkbar op tal van plaatsen staan, en op de keuring vond men dat niet.
DUS : rode kaart !
Ik heb een verzekering op basis van het chassisnummer/originele UK nummerplaat, mag ik daarmee naar de officiele invoerder rijden (en terug naar huis) om het chassisnummer te laten zoeken of op nieuw te laten inslaan ?
Bedoeling is : enkel de weg thuis-garage-thuis om de wagen in orde te stellen voor de keuring.
Mag dat, of riskeer ik een boete bij eventuele controle ?
Ik heb steeds gehoord (maar is dat waar ?) dat je steeds (mits geldige verzekeirng) naar de keuring en garage mag.
Wat men wel kon vaststellen :
- 2 metalen identificatie-plaatjes met identiek chassisnummer
- 1 ingeklopt nummer, na contact met de invoerder blijkt dit echter een 'productie-nummer' te zijn, waarmee je o.a. de fabrikant, merk, type wagen etc kunt ontleden
Het effectieve chassinummer (ingeklopt op chassis zelf) kan blijkbar op tal van plaatsen staan, en op de keuring vond men dat niet.
DUS : rode kaart !
Ik heb een verzekering op basis van het chassisnummer/originele UK nummerplaat, mag ik daarmee naar de officiele invoerder rijden (en terug naar huis) om het chassisnummer te laten zoeken of op nieuw te laten inslaan ?
Bedoeling is : enkel de weg thuis-garage-thuis om de wagen in orde te stellen voor de keuring.
Mag dat, of riskeer ik een boete bij eventuele controle ?
Ik heb steeds gehoord (maar is dat waar ?) dat je steeds (mits geldige verzekeirng) naar de keuring en garage mag.
Comment