Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gevaarlijke fenomeen: racen langs snelheidsmeters

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gevaarlijke fenomeen: racen langs snelheidsmeters

Racen om een zo hoog mogelijke snelheid op een digitale snelheidsmeter te zien verschijnen en daarna met de foto pronken bij vrienden: dat gevaarlijke fenomeen is aan de gang in Wetteren. In de hoop er komaf mee te maken, gaat de politie de meters nu aanpassen.

Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) kent het fenomeen niet. ‘Voor mij is het nieuw, maar het verwondert me niet. Het kadert in de gevaarlijke trend dat mensen met overtredingen pochen op YouTube
    Nieuw??? In mijn jonge twintiger jaren (alweer 10 jaar geleden) deed ik dat ook. Alleen kwamen er geen foto's aan te pas en was er natuurlijk geen facebook, maar op café werd er duchtig gediscussieerd over welke snelheden we aan een bepaalde meter konden halen. En was er ene die duidelijk overdreef dan mocht hij dat stande pede gaan bewijzen aan de desbetreffende snelheidsmeter (meestal met dan ook al wat alcohol in het bloed).

Valt niet goed te praten en is onverantwoord. Nu hou ik me niet meer bezig met zulke kinderachtige spelletjes, maar ik was wel even stomverbaasd om dat artikel te lezen en dan vlakkaf de politie en onze staatssecretaris horen zegge dat dit een nieuw fenomeen is, terwijl dit volgens mij een fenomeen is dat al bestaat sinds dat er van die snelheidsmeters zijn.

Misschien dat het nu visueler is door de social media als facebook en youtube, maar vroeger werd dit ook gedaan.

Been there, done that
    Maar al wel bijna 10 jaar geleden...

Ik herinner me nog goed: in hulshout op de industrieweg. Ik en nog 2 maten reden elk met een bakkersbuske rond. Daar eens kijken hoe hard het ding ging vanaf vertrekpunt X

Gezien het toen een Fiat Fiorino 1.7D betrof, (en niet TD, laat staat met C of I ) waren we al blij om 3 cijfers op het bord te zetten

Wel heeft toen één maat een oude landkaart uit zen auto getoverd, dat met duct tape onder het bord gehangen en met alcoholstift "High score. 1) smalle : 247 km/h 2)Choko 236km/h 3) beast 221km.h enz. Allemaal fictief uiteraard!

Helaas hadden we geen camera bij en bestonden GSM's nog niet met camera

Maar we dachten "de kop van de flik die dat komt ophalen...."
    Ik rij niet hard, ik vlieg laag
    www.meevliegen.be

Comment

Mensen die toevallig bij dat bord staan wanneer je een nieuwe high score vestigd

Comment

Ik denk dat iedereen dat wel eens doet of gedaan heeft. Ik toch nog steeds maar minder extreem. Even kilometerteller op 70 en zien wat het bord aangeeft. Maar dat het al bestaat sinds de borden er vele jaren geleden zijn gekomen is wel zeker. Nu zijn de politiekers ook tot die conclusie gekomen. Trage mayonaise bij die mannen. Of ne snuggere flik die niet lag te slapen en het gezien heeft

Comment

Nu gaan ze de snelheid weglaten en enkel een boodschap geven bij te snel rijden? Is toch al langer zo, paar jaar terug eens aan 110 gepasseerd bij een die hier in 't dorp stond, om te zien wat dat ging doen. Was ook maar enkel een boodschap.

Comment

Er zijn hier borden in de buurt die bij een lichte overtreding de snelheid in rode cijfers weergeven, en bij zwaardere inbreuken "€!!" in het rood weergeeft, met een wit knipperend ledje.

Het is moeilijk om je te bedwingen omdat ding niet telkens tilt te laten slaan

Comment

Hier in de buurt staat er een die enkel met smileys werkt, lachend smiley is traag en boos is te snel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten

Maar we dachten "de kop van de flik die dat komt ophalen...."
                Ik herinner me zo'n situatie nog. Een paar gasten hadden voor de lol hun plaat afgedekt en hun blote maan tegen de achterruit gepositioneerd. Ze hebben die gasten terug gevonden dmv de stickers op de achterruit...

Comment

al goed dat ze dit uitgebreid in de media brengen om tegen die gasten te zeggen dat ze het niet meer mogen doen .

dit word zeker een nieuwe rage nu.

Comment

De meeste van die dingen gaan maar tot 99, dus echte high-scores kan je daar niet vestigen he...
                    Zo hing er 2 weken geleden hier eentje op 2m voor onze oprit. Wees maar zeker dat ik heb geprobeerd daar een zo hoog mogelijke score op te krijgen zonder dat ik de oprit mistte

Comment

bij ons beginnen die dingen te pinken als je er zwaar over gaat, net alsof ze je aanmoedigen om nog wat gas bij te geven

Comment

Ongeveer een jaar geleden stond in Bredene een wagen met zo'n bord boven op zijn dak. Vooraan op de wagen stond een ander toestel, zo eentje die flits.
                        In een half uur was het 50 keer prijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                          De meeste van die dingen gaan maar tot 99, dus echte high-scores kan je daar niet vestigen he...
                          Zo hing er 2 weken geleden hier eentje op 2m voor onze oprit. Wees maar zeker dat ik heb geprobeerd daar een zo hoog mogelijke score op te krijgen zonder dat ik de oprit mistte
                          Zelfs die met 3 cijfers gaan niet meer boven de 120 op een gewone weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                            Ongeveer een jaar geleden stond in Bredene een wagen met zo'n bord boven op zijn dak. Vooraan op de wagen stond een ander toestel, zo eentje die flits.
                            In een half uur was het 50 keer prijs.
                            Zalig

Comment

Grappig eigenlijk dat iedereen hier voor dat bord nog es een tandje bij steekt.

Ik moet ook schuld bekennen. Een paar weken geleden stond er ook zo'n bord als je van 't rondpunt aan de Vanderhaeghen VW garage naar 't stad (Kortrijk) reed, toch veel geprobeerd zo snel mogelijk van 't rondpunt de bocht proberen te nemen...

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Zelfs ik met mijn fietske begin harder te trappen als ik zo'n bord zie.
                                Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                Current:
                                1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                Ex:
                                1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                1976 Mercedes-Benz W123 250
                                1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                1980 Mercedes-Benz W123 280
                                1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten

Respect!
                                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten

Respect!
                                    En u dan mega goed voelen als je 30/kmh ziet verschijnen!
                                    Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                    Current:
                                    1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                    1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                    1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                    Ex:
                                    1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                    1976 Mercedes-Benz W123 250
                                    1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                    1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                    1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                    1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                    2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                    1980 Mercedes-Benz W123 280
                                    1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

Hier in de straat heeft er ook zo eentje gehangen.
                                      De buurvrouw keek viezer dan het manneke op dat bord.
                                      De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                                      1990 Volvo 344
                                      1991 Mercedes W124 230CE
                                      2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                                      1980 Volkswagen Derby CLS
                                      1990 Mercedes W124 230CE
                                      2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                                        Dat doe ik ook, ideaal om te zien of uw kilometriekske juist staat afgesteld.

Comment

Working...
                                        X