Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hebben bumperklevers voorrang?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
    Het feit dat hij inhaalt is toch ook een manoeuvre?
    Het wisselen van rijstrook is een manoeuvre. Iemand voorbijrijden is dat niet.

12.4. De bestuurder die een maneuver wil uitvoeren, moet voorrang verlenen aan de andere weggebruikers. Worden inzonderheid als manoeuvres beschouwd : van rijstrook of van file veranderen, de rijbaan oversteken, een parkeerplaats verlaten of oprijden, uit een aanpalende eigendom komen, keren of achteruitrijden.

Is de parkeerder dan niet eerst als zijn manoeuvre begonnen en heeft zodoende voorrang?
    Als twee bestuurders beiden tegelijk een manoeuvre uitvoeren, geldt onderling de voorrang van rechts.

Comment

je kan het ook onmogelijk maken voor de achterligger om langs links voorbij te wringen met volgende sequentie:

- tot voor je carport rijden, knipperlichtje naar rechts opzetten
      - wachten tot er geen tegenliggend verkeer meer is
      - eerst vooruit naar links de auto al 45graden op de rijrichting zetten (dus beide rijstroken innemen)
      - dan achterwaarts je carport inrijden

misschien probeert er wel eentje achter je te passeren over het voetpad, maar zodra je in achteruit staat, zal de rest wel wachten.

Comment

Ik laat mijn convoyeur uitstappen om het verkeer te regelen.Mss zou het fluo vestje iets helpen maar dat mag dan weer niet zeker

Comment

Het feit dat hij inhaalt is toch ook een manoeuvre?
          dacht ik ook, daarmee de vraag
          Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Het wisselen van rijstrook is een manoeuvre. Iemand voorbijrijden is dat niet.

.
          ze moeten wel wisselen van rijstrook om mij voorbij te gaan hé. ik spreek over een gewone straat zonder wegmarkering met aan de overkant geparkeerde wagens. de straat zelf is dus net breed genoeg om 2 wagens te laten kruisen. als ik dus stil sta moet de achterligger mij inhalen door van vak te veranderen.

Oorspronkelijk geplaatst door Mint Sauce Bekijk Berichten
          je kan het ook onmogelijk maken voor de achterligger om langs links voorbij te wringen met volgende sequentie:

- tot voor je carport rijden, knipperlichtje naar rechts opzetten
          - wachten tot er geen tegenliggend verkeer meer is
          - eerst vooruit naar links de auto al 45graden op de rijrichting zetten (dus beide rijstroken innemen)
          - dan achterwaarts je carport inrijden
          .
          als er geen tegenligger afkomt doe ik dat dus idd. ik begin te vertragen zet mijn pinker op en net na de carport zet ik mij scheef over straat. dan kunnen ze idd niet voorbij en moeten ze me eerst laten indraaien. maar dat kan dus enkel als er geen tegenliggers zijn
          wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
            ze moeten wel wisselen van rijstrook om mij voorbij te gaan hé. ik spreek over een gewone straat zonder wegmarkering met aan de overkant geparkeerde wagens. de straat zelf is dus net breed genoeg om 2 wagens te laten kruisen. als ik dus stil sta moet de achterligger mij inhalen door van vak te veranderen.
            Het van rijstrook wisselen is een manoever. Het inhalen op zich niet. Als de achterligger eerst van rijstrook wisselt alvorens u voorbij te rijden, doet hij op het moment dat hij u voorbij rijdt, geen manoever .

Comment

Working...
            X