Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hebben bumperklevers voorrang?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hebben bumperklevers voorrang?

Je hebt een witte pijl zodat je voorrang hebt aan zo'n boembak of zo.Nu komt daar zo'n sliert bumperklevers aan.Niemand stopt en t'is van ikke ni,ikke ni,ikke ni.Kennen ze ook de wet of de verzekeringssituatie.Of is het de wet van de jungle.You Jane,me Tarzan.

Ik denk dat zelfs Tarzan nog duidelijker een situatie kon uitleggen

Comment

Lol, nen boembak Je tekstje is maar moeilijk te ontcijferen in elk geval, probeer iets duidelijker te zijn ivm taal en leestekens hè

Anyway, ik vermoed dat je ritsen bedoelt, en 't is erg, maar dat is nu eens iets dat de gemiddelde belg idd niet kan. Die ritswet mag er van mij zeker doorkomen!

Comment

Ik snap wat je bedoeld.
        Dus bij een hindernis is er voorrang als je van jou kant komt, maar je gaat natuurlijk de auto die van de andere kant komt niet inrammen omdat die zich er tussen duwt.
        Normaal gezien zou ik mij er ook niet tussen duwen omdat het normaal niet lang wachten is, maar het hangt echt van de locatie af. Zo stond ik is achter een bloembak zonder voorrang te hebben en de auto's van de andere kant kwamen maar komen.
        Uiteindelijk na 10-15 minuten wachten zijn we gewoon met een sliertje van zo'n 50-75 auto's ons er gewoon allemaal door geduwd aan één stuk.

Comment

Ik snap er geen #@\< van
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

en van de andere kant komt er een sliert auto's aangereden / bumperklevers (denk ik)

Comment

Voor mij mogen ze al die verkeerstremmende bloembakken wegdoen.

Bekijk onderstaande situatie maar eens. Only in Belgium.
              + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Beter 1 auto die moet stoppen dan 7 denk ik dan.

Comment

hangt van de situatie. je hebt idd auto's die nog vlug gas bijgeven zodat ze mee kunnen.
                  normaal gezien blijf ik dan wel wachten als ik zie dat er nadien geen wagens meer afkomen. als er natuurlijk blijven komen, neem ik op den duur wel mijn recht van voorrang en begin ik te rijden.
                  wimoptiek.be op

Comment

ik merk dat ook de laatste tijd, straten met beurtelings parkeren, iedereen geeft maar gas, ook als wagens aan hun kant staan en ze dus moeten stoppen erachter ...

maar ja daar hebben de flikken dan ook weer geen tijd voor om zo een dingen vast te stellen, alleen maar snelheid, 51 rijden = een zondaar !!!

Comment

Ik rij gewoon door. Vervolgens gaat iedereen de remmen in, wordt er wat geroepen en gescheld, en gaat het rijtje met tegenzin achteruit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                        Ik rij gewoon door. Vervolgens gaat iedereen de remmen in, wordt er wat geroepen en gescheld, en gaat het rijtje met tegenzin achteruit.

onlangs ook toegepast bij achteruit in parkeren in smalle straat

die BMW-rijder had dan nog lef om uit te stappen ... "waar heb jij leren rijden"

hij had wel niet gezien dat mijn knipperlicht al 100 meter opstond
                        en dat ik juist aan, voor parkeervak even was gaan stilstaan om alles duidelijk te maken ????

blind ...

Comment

Heb het ook eens meegemaakt met een polderbus. ik had voorrang op hem omdat de geparkeerde wagens aan zijn kant stonden. Hij kon nog gemakkelijk opzij omdat er 30 a 40 meter tussen 2 geparkeerde wagens stonden maar die bleef doorrijden met de hoop dat ik zou stoppen en achteruit rijden. Uiteindelijk motor afgelegd en wat in de zon gaan zitten tot hij naar achter is gereden
                          BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                            onlangs ook toegepast bij achteruit in parkeren in smalle straat

die BMW-rijder had dan nog lef om uit te stappen ... "waar heb jij leren rijden"

hij had wel niet gezien dat mijn knipperlicht al 100 meter opstond
                            en dat ik juist aan, voor parkeervak even was gaan stilstaan om alles duidelijk te maken ????

blind ...
                            dat heb ik meermaals voor als ik mij wil inparkeren in men carport. ik rij daar achterwaarts in anders moet ik bij het uitrijden zover achterruit rijden voor iets te zien, dat men gehele wagen al op straat staat. niet ideaal dus
                            dus ik begin te pinken en rij traag tot net voorbij men inrit. de meesten stoppen wel met een meter of 2 afstand, wat voldoende is aangezien ik direct 90°afdraai naar achter, maar als ik me in achteruit zet gaan ze me opeens inhalen. die vergeten zeker dat wanneer je achteruit indraait dat uw snoet naar het midden draait? gewoon 2secondjes wachten tot ik achteruit in men garage sta is soms te lang. ze gaan liever toeren uithalen om mij te kunnen passeren.
                            vraag me zelfs af wie er in fout zou zijn, mochten ze men snoet meehebben? nu stop ik halverwege om niet tegen elkaar te zitten. als ik in men recht zou zijn,kijk ik er niet meer naar om en draai ik me er gewoon in.
                            iemand een idee. ik doe een maneuver, maar de wagen achter mij ook aangezien hij op het tegenovergestelde vak gat rijden om mij in te halen.
                            wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                              .
                              vraag me zelfs af wie er in fout zou zijn, mochten ze men snoet meehebben? nu stop ik halverwege om niet tegen elkaar te zitten. als ik in men recht zou zijn,kijk ik er niet meer naar om en draai ik me er gewoon in.
                              iemand een idee. ik doe een maneuver, maar de wagen achter mij ook aangezien hij op het tegenovergestelde vak gat rijden om mij in te halen.
                              Bij een maneuver MOET je altijd voorrang VERLENEN !
                              Dus jij bent zoiezo in fout ..

Comment

ik vind ook dat een parkeerder moet wachten op doorgaand, voorbijstekend verkeer
                                de meesten doen dat niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                  Vijf.
                                  Of zo
                                  Alles is vier.

Tsss.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ReVo Bekijk Berichten
                                    Bij een maneuver MOET je altijd voorrang VERLENEN !
                                    Dus jij bent zoiezo in fout ..
                                    ik moet dus gewoon blijven staan en de achterliggers moeten mij eerst via de tegenovergestelde richting inhalen?
                                    lijkt me gevaarlijker voor hun. want zij zitten dan op het andere rijvak van afkomend verkeer?
                                    en aangezien ze dan op het tegenovergestelde vak zitten zijn ze ook een maneuver aan het uitvoeren.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    ik vind ook dat een parkeerder moet wachten op doorgaand, voorbijstekend verkeer
                                    de meesten doen dat niet
                                    nu verschiet ik van u bobo.
                                    wil jij zeggen dat jij indien er voor u een wagen wilt inparkeren jij achter hem gaat staan en hem zo blokkeert tot jij hem via het andere vak kan inhalen?
                                    ikzelf laat de wagen voor mij eerst rustig inparkeren en vervolg dan mijn weg op het juiste vak.
                                    wimoptiek.be op

Comment

Wim, er is de wet en er is de praktijk... Bij het achteruit rijden voer je inderdaad een manoever uit en moet je voorrang geven. Als een ongeduldige tist je dan wil inhalen, moet jij voorrang geven aan hem.

Comment

Het feit dat hij inhaalt is toch ook een manoeuvre?
                                        Is de parkeerder dan niet eerst als zijn manoeuvre begonnen en heeft zodoende voorrang?

Comment

Working...
                                        X