Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat als lichte vracht ooit verboden wordt op sportwagens...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Toen ik op zoeken was naar een auto voor mij dan zit je op veel site's.Daar stonden auto's bij enkel voor export.
    (geen boekje meer) ,niet verloren of gepikt.
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
      Toen ik op zoeken was naar een auto voor mij dan zit je op veel site's.Daar stonden auto's bij enkel voor export.
      (geen boekje meer) ,niet verloren of gepikt.
      Zijn gewoon auto's die voor België niet gehomologeerd geraken, verkeerde euro norm, geen ce keuring voor ramen, verkeerde achterlichten,....

Comment

Ikzelf heb een lichte vracht Clio RS. Waarom dan wel in lichte vracht? Simpel, mijn vriendin heeft een normale auto met 5 zitplaatsen. Ikzelf ga in de week met de trein naar het werk en heb enkel een wagen nodig in het weekend. Goedkoper sportief rijden kan dus niet in mijn ogen, zelfs met ombouw lichte vracht heb ik al 1500 EUR uitgespaard en daar komt elk jaar 300 EUR bij (85 EUR taks ipv 385 EUR).

Als de regering de maatregelen zal veranderen, dan zal dat ongetwijfeld zijn voor toekomstige lichte vrachtwagens. Ik kan niet geloven dat ze dat ook met terugwerkende kracht gaan invoeren. Waarom niet? Omdat de meeste lichte vrachtwagens momenteel bestelwagentjes zijn van bedrijven en kleine zelfstandigen, en NOG een extra belasting voor die doelgroep gaat de VLD nooit laten passeren...
        sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

koop ineens een dodge RAM SRT10 8.3L V10

ik ken ook persoonlijk iemand met een megane RS LV, is wel een zelfstandige...
          Last edited by ; 14/02/2012, 18:53.

Comment

Ze zouden het moeten doen zoals in Nederland. Enkel zelfstandigen en bedrijven kunnen een lichte vracht inschrijven. Particulieren natuurlijk ook, maar die betalen volle pot.

Simpel zat...
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

En waarom zou een particulier geen lv mogen hebben?

Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

Comment

niet partikulier :

Ik denk net dat het voor partikulieren bedoeld is dat ze het om die reden verbieden :

Ze rijden enkel in het weekend of wanneer dan ook , MAAR het gaat eigenlijk om een gewone luxeauto die dan nog wordt gebruikt ook om mee rond te toeren zoals elk ander gezin doet met hun gezinswagen...al dan niet op circuit en meestal alleen of met een bijrijder om te tonen wat die auto wel kan....of om gewone verplaatsingen te maken die NIETS met een "lichte vracht" te maken hebben (zelfstandigen wel , maar dan bvb geen dodge ram om pilletjes te bezorgen aan de apothekers.....)

en daarom betalen ze in Nederland de volle pot. (is mijn gedacht )
                Last edited by ; 14/02/2012, 23:37.

Comment

waarom mag een gewone werkende mens zijn auto niet, lichte vracht al-dan-niet a rato van het aandeel beroepskilometers afschrijven

zoals tot 1990 het geval was trouwens voor een normale personenwagen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    waarom mag een gewone werkende mens zijn auto niet, lichte vracht al-dan-niet a rato van het aandeel beroepskilometers afschrijven

zoals tot 1990 het geval was trouwens voor een normale personenwagen
                    Lichte vracht is er om het ondernemen te stimuleren/mogelijk te maken, niet om particulieren goedkoop vervoer mogelijk te maken. Daar hebben ze de bus voor uitgevonden

Comment

Maar een sportwagen als bedrijfsvoertuig mag dan weer wel.
                      Beetje serieus blijven hé ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                        Lichte vracht is er om het ondernemen te stimuleren/mogelijk te maken, niet om particulieren goedkoop vervoer mogelijk te maken. Daar hebben ze de bus voor uitgevonden
                        alsof er overal en altijd een bus beschikbaar is, antwerpse haven bvb werkt rond de klok, geeft 140000 mensen werk en de bus bestaat er niet

net zo verplegend personeel en andere groepen postbodes etc die niet op een normaal uur starten

en het gaat me niet over lv, maar dat de auto voor een groep mensen de enige manier is om hun werk te kunnen uitvoeren

Comment

En ik begin regelmatig tussen 4 en 5 s morgens.
                          Andere dagen na 23u gedaan.
                          Pak dan maar eens openbaar vervoer lol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk Berichten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk Berichten

Organentransport? Even m'n statuten aanpassen
                              My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

lichte vracht :

Ik denk dat het in bepaalde "gevallen" idd verantwoord is dat je een wagen als dusdanig "lichte vracht" kan beschouwen , maar dan hoef je niet persé met een sportkar of andere (exclusieve - overbodige - pocherige) wagen willen rijden , dan kost het je voor mijn part de hoofdprijs

Een auto dient om mee te rijden en ik neem aan dat de maximumsnelheid met zowat elke wagen gehaald kan worden .

Neem dat voorbeeld van die wagentjes van het wit-gele kruis : dat zijn toch ook geen 4x4 auto's of sportieve race-modellen : deze dienen om het verplegend personeel van de ene naar de andere patiënt te brengen. Voor mijn part rijden die dus met een ferrari : dan zullen ze ervoor betalen , vermits het hier gaat om de VERPLAATSING die telt , NIET de auto .

Je kan over alles blijven discussiëren : de wet is er en maak er zo lang mogelijk gebruik van !

Komt er een aanpassing en moet je ineens superhoge taxen betalen of andere bedragen die het niet interessant meer maken : kies zolals nu de goedkoopste oplossing voor jou .

Comment

In nl betaal je per 3 mnd 80 voor een diesel,60 voor een naft en 40 voor een lpg.Ongeacht lease(bedrijfsvoertuig) of partikulier.
                                  Ik heb al een gewone auto gezien die diende als ijskar.De passagiersstoel was eruit.Vanachter zijn stuur trok hij aan de bel en schepte bolletjes ijskreem uit de koelbak naast zich.Creme fraiche,sausjes en koekjes waren ook binnen handbereik.
                                  Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Nieuwe auto op het oog? Of net gekocht? Dit hulpmiddel berekent hoeveel motorrijtuigenbelasting (vroeger: 'wegenbelasting') u gaat betalen.

niet helemaal akkoord wielscheel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                                      Organentransport? Even m'n statuten aanpassen
                                      Haha, ijskast in die lambo en gaan... Lol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                                        Ikzelf heb een lichte vracht Clio RS. Waarom dan wel in lichte vracht? Simpel, mijn vriendin heeft een normale auto met 5 zitplaatsen. Ikzelf ga in de week met de trein naar het werk en heb enkel een wagen nodig in het weekend. Goedkoper sportief rijden kan dus niet in mijn ogen, zelfs met ombouw lichte vracht heb ik al 1500 EUR uitgespaard en daar komt elk jaar 300 EUR bij (85 EUR taks ipv 385 EUR).

Als de regering de maatregelen zal veranderen, dan zal dat ongetwijfeld zijn voor toekomstige lichte vrachtwagens. Ik kan niet geloven dat ze dat ook met terugwerkende kracht gaan invoeren. Waarom niet? Omdat de meeste lichte vrachtwagens momenteel bestelwagentjes zijn van bedrijven en kleine zelfstandigen, en NOG een extra belasting voor die doelgroep gaat de VLD nooit laten passeren...
                                        Jij hecht nog veel geloof in de VLD!
                                        In 2005 hebben ze de wet van de lichte vracht ook aangepast en alle wagens die ervoor aan de wetgeving voldeden maar niet aan de nieuwe moesten ook ineens de volle pot aan verkeersbelasting betalen.
                                        Met alles wat ze de bedrijfsleiders nu gelapt hebben zullen ze nog op weinig steun moeten rekenen bij de volgende verkiezingen.
                                        Senna, Driven To Perfection

Comment

De categorie lichte vracht is een typisch voorbeeld van een totaal onnodig complexer maken van de wetgeving. Een auto voor de zaak is een auto voor de zaak - moeilijker moet dat niet zijn. Een enkele manier om dat te belasten, volstaat. Hoe dichter bij een vlaktax, hoe beter. Dat personen zonder BTW-nummer daar geen belastingvoordeel uit kunnen halen, lijkt me niet meer dan logisch.

Comment

Working...
                                          X