Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wat als lichte vracht ooit verboden wordt op sportwagens...
Toen ik op zoeken was naar een auto voor mij dan zit je op veel site's.Daar stonden auto's bij enkel voor export.
(geen boekje meer) ,niet verloren of gepikt.
Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Toen ik op zoeken was naar een auto voor mij dan zit je op veel site's.Daar stonden auto's bij enkel voor export.
(geen boekje meer) ,niet verloren of gepikt.
Zijn gewoon auto's die voor België niet gehomologeerd geraken, verkeerde euro norm, geen ce keuring voor ramen, verkeerde achterlichten,....
Ikzelf heb een lichte vracht Clio RS. Waarom dan wel in lichte vracht? Simpel, mijn vriendin heeft een normale auto met 5 zitplaatsen. Ikzelf ga in de week met de trein naar het werk en heb enkel een wagen nodig in het weekend. Goedkoper sportief rijden kan dus niet in mijn ogen, zelfs met ombouw lichte vracht heb ik al 1500 EUR uitgespaard en daar komt elk jaar 300 EUR bij (85 EUR taks ipv 385 EUR).
Als de regering de maatregelen zal veranderen, dan zal dat ongetwijfeld zijn voor toekomstige lichte vrachtwagens. Ik kan niet geloven dat ze dat ook met terugwerkende kracht gaan invoeren. Waarom niet? Omdat de meeste lichte vrachtwagens momenteel bestelwagentjes zijn van bedrijven en kleine zelfstandigen, en NOG een extra belasting voor die doelgroep gaat de VLD nooit laten passeren...
Ze zouden het moeten doen zoals in Nederland. Enkel zelfstandigen en bedrijven kunnen een lichte vracht inschrijven. Particulieren natuurlijk ook, maar die betalen volle pot.
Ik denk net dat het voor partikulieren bedoeld is dat ze het om die reden verbieden :
Ze rijden enkel in het weekend of wanneer dan ook , MAAR het gaat eigenlijk om een gewone luxeauto die dan nog wordt gebruikt ook om mee rond te toeren zoals elk ander gezin doet met hun gezinswagen...al dan niet op circuit en meestal alleen of met een bijrijder om te tonen wat die auto wel kan....of om gewone verplaatsingen te maken die NIETS met een "lichte vracht" te maken hebben (zelfstandigen wel , maar dan bvb geen dodge ram om pilletjes te bezorgen aan de apothekers.....)
en daarom betalen ze in Nederland de volle pot. (is mijn gedacht )
waarom mag een gewone werkende mens zijn auto niet, lichte vracht al-dan-niet a rato van het aandeel beroepskilometers afschrijven
zoals tot 1990 het geval was trouwens voor een normale personenwagen
Lichte vracht is er om het ondernemen te stimuleren/mogelijk te maken, niet om particulieren goedkoop vervoer mogelijk te maken. Daar hebben ze de bus voor uitgevonden
Lichte vracht is er om het ondernemen te stimuleren/mogelijk te maken, niet om particulieren goedkoop vervoer mogelijk te maken. Daar hebben ze de bus voor uitgevonden
alsof er overal en altijd een bus beschikbaar is, antwerpse haven bvb werkt rond de klok, geeft 140000 mensen werk en de bus bestaat er niet
net zo verplegend personeel en andere groepen postbodes etc die niet op een normaal uur starten
en het gaat me niet over lv, maar dat de auto voor een groep mensen de enige manier is om hun werk te kunnen uitvoeren
Ik denk dat het in bepaalde "gevallen" idd verantwoord is dat je een wagen als dusdanig "lichte vracht" kan beschouwen , maar dan hoef je niet persé met een sportkar of andere (exclusieve - overbodige - pocherige) wagen willen rijden , dan kost het je voor mijn part de hoofdprijs
Een auto dient om mee te rijden en ik neem aan dat de maximumsnelheid met zowat elke wagen gehaald kan worden .
Neem dat voorbeeld van die wagentjes van het wit-gele kruis : dat zijn toch ook geen 4x4 auto's of sportieve race-modellen : deze dienen om het verplegend personeel van de ene naar de andere patiënt te brengen. Voor mijn part rijden die dus met een ferrari : dan zullen ze ervoor betalen , vermits het hier gaat om de VERPLAATSING die telt , NIET de auto .
Je kan over alles blijven discussiëren : de wet is er en maak er zo lang mogelijk gebruik van !
Komt er een aanpassing en moet je ineens superhoge taxen betalen of andere bedragen die het niet interessant meer maken : kies zolals nu de goedkoopste oplossing voor jou .
In nl betaal je per 3 mnd 80 voor een diesel,60 voor een naft en 40 voor een lpg.Ongeacht lease(bedrijfsvoertuig) of partikulier.
Ik heb al een gewone auto gezien die diende als ijskar.De passagiersstoel was eruit.Vanachter zijn stuur trok hij aan de bel en schepte bolletjes ijskreem uit de koelbak naast zich.Creme fraiche,sausjes en koekjes waren ook binnen handbereik.
Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Ikzelf heb een lichte vracht Clio RS. Waarom dan wel in lichte vracht? Simpel, mijn vriendin heeft een normale auto met 5 zitplaatsen. Ikzelf ga in de week met de trein naar het werk en heb enkel een wagen nodig in het weekend. Goedkoper sportief rijden kan dus niet in mijn ogen, zelfs met ombouw lichte vracht heb ik al 1500 EUR uitgespaard en daar komt elk jaar 300 EUR bij (85 EUR taks ipv 385 EUR).
Als de regering de maatregelen zal veranderen, dan zal dat ongetwijfeld zijn voor toekomstige lichte vrachtwagens. Ik kan niet geloven dat ze dat ook met terugwerkende kracht gaan invoeren. Waarom niet? Omdat de meeste lichte vrachtwagens momenteel bestelwagentjes zijn van bedrijven en kleine zelfstandigen, en NOG een extra belasting voor die doelgroep gaat de VLD nooit laten passeren...
Jij hecht nog veel geloof in de VLD!
In 2005 hebben ze de wet van de lichte vracht ook aangepast en alle wagens die ervoor aan de wetgeving voldeden maar niet aan de nieuwe moesten ook ineens de volle pot aan verkeersbelasting betalen.
Met alles wat ze de bedrijfsleiders nu gelapt hebben zullen ze nog op weinig steun moeten rekenen bij de volgende verkiezingen.
De categorie lichte vracht is een typisch voorbeeld van een totaal onnodig complexer maken van de wetgeving. Een auto voor de zaak is een auto voor de zaak - moeilijker moet dat niet zijn. Een enkele manier om dat te belasten, volstaat. Hoe dichter bij een vlaktax, hoe beter. Dat personen zonder BTW-nummer daar geen belastingvoordeel uit kunnen halen, lijkt me niet meer dan logisch.
Comment