Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat als lichte vracht ooit verboden wordt op sportwagens...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

er is een verschil tussen TECHNISCH lichte vracht (cfr KB van '68 technisch reglement) en Fiscaliteit. Beide staan los van mekaar.

Je kan als particulier natuurlijk steeds een lichte vracht kopen en er van genieten zolang het fiscaal voordeel nog blijft. Als ze morgen de kraan dicht zetten (zoals ze een tijd geleden met de cayenne etc hebben gedaan owv andere eissen mbt laadruimte) heb je nog steeds technisch een lichte vracht maar fiscaal geen voordeel meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
      Toen ik op zoeken was naar een auto voor mij dan zit je op veel site's.Daar stonden auto's bij enkel voor export.
      (geen boekje meer) ,niet verloren of gepikt.
      Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
      Zijn gewoon auto's die voor België niet gehomologeerd geraken, verkeerde euro norm, geen ce keuring voor ramen, verkeerde achterlichten,....
      Dit zijn gewoon auto's zonder keuring.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
        Lichte vracht is er om het ondernemen te stimuleren/mogelijk te maken, niet om particulieren goedkoop vervoer mogelijk te maken. Daar hebben ze de bus voor uitgevonden
        Beetje kort door de bocht he, we geven wel iets in ruil voor dat goedkoop vervoer, zijnde onze mogelijkheid om 5 mensen te vervoeren...
        sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WC-eend Bekijk Berichten
          In 2005 hebben ze de wet van de lichte vracht ook aangepast en alle wagens die ervoor aan de wetgeving voldeden maar niet aan de nieuwe moesten ook ineens de volle pot aan verkeersbelasting betalen.
          Ja akkoord maar die aanpassing verstond ik 100%: dat was EN alle zitplaatsen houden EN lichte vracht voordelen. Het moet wel het ene of het andere zijn he...
          sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
            Beetje kort door de bocht he, we geven wel iets in ruil voor dat goedkoop vervoer, zijnde onze mogelijkheid om 5 mensen te vervoeren...
            élke dubbele cabine lv, laadruimte 50% kan dat ook

Comment

Maar dat zal dan wel geen sportwagen meer zijn hé?
              Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
              BMW E90 320d:

Comment

er is geeneen sprtwagen die aan 50% komt

de 30% waarover soms sprake, is geschiedenis, die bij de gucht hoort

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                  Er is nu al een regel dat de laadruimte zoveel % van de wielbasis moet bedragen. (daarom dat touaregs, cayennes ed afgevallen zijn). Als er een regeltje bijzetten zoals in holland da ge ook een minimum laadhoogte moet hebben is t rap opgelost.

Moet maar es op letten in holland hoeveel gewone breaks daar rondrijden met zo ne extra bobbel opt dak, juist om die minimumhoogte te halen.
                  Hazo, merci voor de uitleg.

Mij moet je toch eens uitleggen waarom je als partikulier een LV nodig hebt,, volgens mij zijn de redenen :
                  1) Zoals HotHatch
                  2) Nodig voor het zwartwerk
                  3) Hobby of "hobby" (dat laatste : zie punt 2)

Zelf zeil ik en heb ik regelmatig een volle koffer met allerlei materiaal, maar een lichte vracht is nooit in mij opgekomen om te kopen.
                  En als je een paardetrailer moet trekken, lijkt mij een Megane RS ook de ideale wagen ipv ik zeg maar iets geks, een jeepachtig ding.

Comment

Voor de hobby, namelijk het betere 4X4 werk, reed ik met een Patrol en Landcruiser en dergelijke, en dat op lichte vracht.
                    Een jaarlijkse taks van 106 Euro was de beloning om met een gulzige 2.8 turbodiesel rond te cruisen.
                    Indien die LV maatregel blijft voortbestaan zal ik niet nalaten snel terug een ´´dikke´´ 4X4 aan te schaffen om de jaarlijkse funkilometers mee af te malen.
                    Fingers crossed dus

Comment

magnum : je hebt een hobby aangehaald waarvoor het inderdaad aanvaardbaar is : 4x4 offroaden, nooit aan gedacht eigenlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                        En als je een paardetrailer moet trekken, lijkt mij een Megane RS ook de ideale wagen ipv ik zeg maar iets geks, een jeepachtig ding.
                        Als je ziet in welke velden die jumpings soms doorgaan, zou ik geen trailer met een paard willen trekken met een Megane RS hoor, of ik vrees dat je uw koffer mag volleggen met schoppen om je eruit te graven...
                        sigpic

Comment

Ik denk dat ze lichte vracht voorlopig nog zullen laten zoals het is. Tenzij er op grote schaal misbruik van gemaakt zou worden, dat hebben we ook gezien met de SUV's en heel recent nog met de dikke bedrijfswagens...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                            Ik denk dat ze lichte vracht voorlopig nog zullen laten zoals het is. Tenzij er op grote schaal misbruik van gemaakt zou worden, dat hebben we ook gezien met de SUV's en heel recent nog met de dikke bedrijfswagens...
                            als ik het %-tage dikke lv's op onze parking zie, maar goed, tis een type mensen dat zich goed informeert

Comment

Van een E30 318is kan je geen LV maken zeker?

Pak toch zo goed als nooit mensen mee achteraan, en nu de Golf er komt al zeker niet.

E30SHOP.be
                              - Alles voor uw BMW E30.
                              Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                              En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                                Als je ziet in welke velden die jumpings soms doorgaan, zou ik geen trailer met een paard willen trekken met een Megane RS hoor, of ik vrees dat je uw koffer mag volleggen met schoppen om je eruit te graven...
                                Helpt dat die schoppen om beter te kunnen rijden?

Comment

Wat ik van mijn schoonbroer, die een transportbedrijf heeft en al vrij veel zou vernomen hebben, gehoord heb : tegen nazomer 2012 zou er een herziening op LV komen. Enkel nog echte bedrijfsvoertuigen zoals kamionetten en vrachtwagens blijven LV. En kunnen enkel nog door rechtspersonen , BVBA en NV consoorten en geen gewone zefstandigen éénmanszaken, ingeschreven worden. Particulieren gaan sowieso geen LV meer kunnen inschrijven. Ze zouden ook gelijkaardig als nu met de VAA teruggaan tot 01/01/2012. Dus wie dit jaar iets volgens hun onrechtmatig als LV heeft ingeschreven gaat het verschil in rijbelasting en de BIV mogen ophoesten. Dit is wat ik onlangs gehoord heb. Ik weet ook niet in hoeverre dit zo gaat zijn. Maar waar rook is ...

Comment

BIV met terugwerkende kracht????

Ik denk het niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                      BIV met terugwerkende kracht????

Ik denk het niet.
                                      Ik denk ook niet aan een terugwerkende kracht.

Ik lach nu al met al die VAA-"slachtoffers" die om pure omzeiling een LV gekocht hebben.
                                      Niet verder kijken dan dat de neus lang is!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                                        Wat ik van mijn schoonbroer, die een transportbedrijf heeft en al vrij veel zou vernomen hebben, gehoord heb : tegen nazomer 2012 zou er een herziening op LV komen. Enkel nog echte bedrijfsvoertuigen zoals kamionetten en vrachtwagens blijven LV. En kunnen enkel nog door rechtspersonen , BVBA en NV consoorten en geen gewone zefstandigen éénmanszaken, ingeschreven worden. Particulieren gaan sowieso geen LV meer kunnen inschrijven. Ze zouden ook gelijkaardig als nu met de VAA teruggaan tot 01/01/2012. Dus wie dit jaar iets volgens hun onrechtmatig als LV heeft ingeschreven gaat het verschil in rijbelasting en de BIV mogen ophoesten. Dit is wat ik onlangs gehoord heb. Ik weet ook niet in hoeverre dit zo gaat zijn. Maar waar rook is ...

Gehoord, zou, zouden, gehoord, kunnen, gaan,... Dit lijkt me een broodje aap verhaal zoals de Nederlanders zeggen. Het zou me verbazen mocht er nu een spectaculaire toename zijn van de LV's ten gevolge van de nieuwe regels VAA. Als ze natuurlijk veel toestanden tonen op tv zoals een tijd geleden waar een bedrijfsleider als zijn dikke karren die aan hoge VAA onderworpen zijn wegdoet en vervolgens de dikste LV op LPG koopt die er maar is terwijl die typ dat totaal niet nodig heeft dan zal het inderdaad snel gedaan zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                          Gehoord, zou, zouden, gehoord, kunnen, gaan,... Dit lijkt me een broodje aap verhaal zoals de Nederlanders zeggen. Het zou me verbazen mocht er nu een spectaculaire toename zijn van de LV's ten gevolge van de nieuwe regels VAA. Als ze natuurlijk veel toestanden tonen op tv zoals een tijd geleden waar een bedrijfsleider als zijn dikke karren die aan hoge VAA onderworpen zijn wegdoet en vervolgens de dikste LV op LPG koopt die er maar is terwijl die typ dat totaal niet nodig heeft dan zal het inderdaad snel gedaan zijn.
                                          Wij kunnen de aanvragen voor lichte vracht ombouw al niet meer tellen, dus er zijn wel veel mensen die plots hun dikke firmabak willen houden maar omwegen zoeken. Anderen verkopen en kopen iets met minder uitstoot...
                                          sigpic

Comment

Working...
                                          X