Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat als lichte vracht ooit verboden wordt op sportwagens...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Ik heb het maar gehoord ja maar mijn schoonbroer weet het wel uit politieke bronnen. Ze zijn het aan het bekijken en het zal hervormd worden. En of er iets met terugwerkende kracht gaat zijn? Is de VAA al defintief gestemd en goedgekeurd? Ik dacht dat ze nog altijd de fijne kantjes aan het afronden waren maar dat het sowieso vanaf 01/01/2012 in voege ging gaan. Wat ze nog gaan beslissen het zal vanaf 01/01/2012 verrekend worden. Dus ook met terugwerkende kracht. Nu van mij mogen ze dat direct met de LV doen. Iedereen gelijk voor de wet en dat achterpoortje dan ook maar dicht doen.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
      Nu van mij mogen ze dat direct met de LV doen. Iedereen gelijk voor de wet en dat achterpoortje dan ook maar dicht doen.
      Wat is dit nu voor zever, iedereen gelijk voor de wet? Het staat in de wet dat het mag, dus waarom dan kritiek spuien op de mensen die er willen gebruik van maken? Het is niet dat mensen die hun wagen laten omvormen er niks voor in ruil geven he...
      sigpic

      http://www.streamlinecarcare.be

      lakbehandelingen voor voertuigen

      MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

      Comment


      • #63
        idd, wie dit doet past de wet toe, dus waarom een achterpoortje?
        Hier is iedereen gelijk want iedereen kan het.

        Mensen kunnen toch zuur zijn zeg: Ik heb die mogelijkheid niet dus niemand dan maar.

        Comment


        • #64
          ik heb als zelfstandige (eenmanszaak) 2 bestelwagens(grote Ducato's), en volgens U zouden dat dan geen LV meer zijn, nochtans dat dient enkel maar om de goederen voor de activiteit te vervoeren. Een ducato heeft nougatbollen uitstaans met een omgebouwde Porsche Cayenne.

          Comment


          • #65
            Van de landbouwvoertuigen gingen ze ook afblijven en wat is er vandaag op het nieuws? Een grondige controle en aanpassing op de landbouwvoertuigen. Grondwerkers misbruikten dit achterpoortje en nu wordt het gesloten. En dit gaat er met LV ook gebeuren. Nog even en elke zelfstandige die geen VAA wil betalen rijdt met zo een dikke SUV in LV rond. Het valt op hoeveel Amerikaanse SUV's genre dodge ram met nieuwe nummerplaten rondrijden. Terwijl ze daarvoor met hun luxewagen nog beschaafd rondreden duwen ze nu iedereen bijna opzij. Maar ach hoe is het weer? Hun wagen is de compensatie van iets ander klein

            Comment


            • #66
              ja man gij zijt ne vuile egoist kerel .. een beetje leedvermaak of wa ? volgens mij ben jij groener dan het gras en heb je thuis niks te zeggen !

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                Van de landbouwvoertuigen gingen ze ook afblijven en wat is er vandaag op het nieuws? Een grondige controle en aanpassing op de landbouwvoertuigen. Grondwerkers misbruikten dit achterpoortje en nu wordt het gesloten. En dit gaat er met LV ook gebeuren. Nog even en elke zelfstandige die geen VAA wil betalen rijdt met zo een dikke SUV in LV rond. Het valt op hoeveel Amerikaanse SUV's genre dodge ram met nieuwe nummerplaten rondrijden. Terwijl ze daarvoor met hun luxewagen nog beschaafd rondreden duwen ze nu iedereen bijna opzij. Maar ach hoe is het weer? Hun wagen is de compensatie van iets ander klein
                Hoe jij je tekortkomingen compenseert is nu ook al duidelijk: hoog van de toren blazen van achter uw pc...
                Ik zeg het nogmaals: wat is er mis met lichte vracht? In een land als België met torenhoge belastingdruk is het toch niet verwonderlijk dat men zoekt naar manieren om te besparen? En wettelijk gezien doet men niets verkeerd, dus wat is uw probleem feitelijk?
                sigpic

                http://www.streamlinecarcare.be

                lakbehandelingen voor voertuigen

                MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                Comment


                • #68
                  Voor mijn part doen ze wat ze willen. Als ze de LV afschaffen OK dan. Laten ze het zoals het nu is ook OK.

                  Comment


                  • #69
                    als je ooit lichte vracht hebt, kan dat dan weer omgebouwd worden naar gewoon? (mits herkeuring enz)

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                      als je ooit lichte vracht hebt, kan dat dan weer omgebouwd worden naar gewoon? (mits herkeuring enz)
                      Ja dat is mogelijk, maar gezien de ombouw al redelijk wat kost en dan erna weer laten terugbouwen, moet je je de vraag stellen in hoeverre je dan niet beter meteen de BIV betaalt...
                      sigpic

                      http://www.streamlinecarcare.be

                      lakbehandelingen voor voertuigen

                      MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                      Comment


                      • #71
                        Het zou misschien beter zijn dat ze gewoonweg de BIV afschaffen...
                        Er is geen enkel land in de wereld waar je zo zware wegen-taxaties betaald voor zulke slechte wegen dan belgie.
                        Als ik bij mensen zo slecht zou schilderen en zulke hoge facturen zou maken ben ik binnen de kortste keren failliet... Ohja dat is belgie ook

                        Comment


                        • #72
                          sorry dubbelpost

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Raydendj Bekijk Berichten
                            Het zou misschien beter zijn dat ze gewoonweg de BIV afschaffen...
                            Er is geen enkel land in de wereld waar je zo zware wegen-taxaties betaald voor zulke slechte wegen dan belgie.
                            Pas op, de wegen liggen er misschien beter, maar als het op belastingen aankomt zijn de Nederlanders en de Denen pas echt f*cked. Hier hebben we het nog goed, wij betalen maximaal 10.000 euro registratierechten... zij soms een veelvoud van de waarde van de auto. Een nieuwe Camaro bvb., kost hier 10.000 euro aan BIV. Een Nederlander legt bijna 90.000 euro aan BPM neer voor dezelfde wagen (die 'slechts' iets van een 40.000 euro kost).

                            Comment


                            • #74
                              Klopt, toen ik nog werkte als privé chauffeur moest ik een klant vervoeren naar een feest van rijke nederlanders. Er was een chauffeur aanwezig met een maybach 62 laundalet. BPM alleen al was meer dan €450.000
                              BMW X5 45e

                              Comment


                              • #75
                                Vandaag in vw garage een nieuwe touareg LV omgebouwd zien staan in de showroom, klaar om afgehaald te worden door klant.Gehomologeerd en al.
                                Nice hoor! De achterzetels krijg je los mee, wsch voor binnen 4j als ie afgeschreven is en voor de verkoop
                                Ik zie geen enkel technisch verschil tussen een touareg met 2 voorzetels of een kangoo camionetje 2 voorzetels.
                                Beide zijn wettelijk gezien een LV.

                                Comment

                                Working...
                                X