Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mag je rijden in een slecht onderhouden bedrijfswagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Tjeu, nogmaals, het probleem is niet dat die mens niet wil/kan wachten op zijn nieuwe gereedschap, maar dat het huidige gereedschap niet onderhouden wordt door de baas.
    Je kan toch niet verwachten dat de baas kosten gaat doen aan een aftandse krel die het nog een maand of 2 uit moet zingen?
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
      Je kan toch niet verwachten dat de baas kosten gaat doen aan een aftandse krel die het nog een maand of 2 uit moet zingen?
      Afhankelijk van de kilometrage per maand wel eh

En het is nu niet alsof wat filterkes, olie en de remmen checken een kapitaal kost. Een klein onderhoud en de werknemer heeft geen reden tot klagen meer.

Comment

Wel, heeft te maken met veiligheid garanderen voor uw werknemers. Openbare orde. Als de wagen effectief een ongeval veroorzaakt door defect, zal dat vlug te verhalen zijn gezien de onderhoudsgeschiedenis

Nu kan de baas zeggen: "ik waag het er op", maar je speelt onverantwoord met levens. En de rechtbank en happige advokaten (zeker van de verzekering) zullen de zaak levend villen.

Het is een kwestie van persoonlijke beslissing tov beslissen over werknemers waar je verantwoordelijk voor bent.

Ik zou personeel nooit zo behandelen omdat dat gewoonweg misantropisch is. Zelfs alleen al voor de juridische woestijn waar je instapt ...

Comment

Afhankelijk van de kilometrage per maand wel eh

En het is nu niet alsof wat filterkes, olie en de remmen checken een kapitaal kost. Een klein onderhoud en de werknemer heeft geen reden tot klagen meer.
          Onderhoud is 40.000km geleden. Das nix. Tegenwoordig doen ze 60.000 vaak tussen 2 onderhouden.

En nee, het onderhoud op zich KAN best meevallen. Maar je bent wel minstens een dag een voertuig kwijt, je hebt 2 man en voertuigen nodig om naar daar te rijden en dan nog eens gaan halen en ga zo maar door. Allemaal tijdsverlies. Ik zou het ook niet doen. Net zoals er hier praktisch niemand is die zijn wagen een onderhoud geeft als ie van plan is om ze wat later te verkopen.
          Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
            Wel, heeft te maken met veiligheid garanderen voor uw werknemers. Openbare orde. Als de wagen effectief een ongeval veroorzaakt door defect, zal dat vlug te verhalen zijn gezien de onderhoudsgeschiedenis

Nu kan de baas zeggen: "ik waag het er op", maar je speelt onverantwoord met levens. En de rechtbank en happige advokaten (zeker van de verzekering) zullen de zaak levend villen.

Het is een kwestie van persoonlijke beslissing tov beslissen over werknemers waar je verantwoordelijk voor bent.

Ik zou personeel nooit zo behandelen omdat dat gewoonweg misantropisch is. Zelfs alleen al voor de juridische woestijn waar je instapt ...

De wagen is gekeurd geweest, dus de defecten die eraan zijn, zijn allemaal recent. Kunnen we ons ook afvragen hoe ze eraan gekomen zijn... Misbruik van TS haar lief?
            Gezien het hier ook allemaal uit 2de hand komt (lief van + internet...) zou ik het toch wat relativeren zenne. Ik denk niet dat hier veel "levensbedreigende dingen" aan de orde zijn
            Motoren & Tjeurisme

Comment

Dat hangt van voertuig tot voertuig af... De meeste recente diesels zijn allemaal 30000km en je gaat daar niet mee in panne vallen na 60000km geen onderhoud, maar een oud krel heeft een kortere interval.

En ja, je bent de auto een paar uren kwijt (geen dag, echt niet) maar als je je werknemer dan ook daarop laat wachten moet je niet een hele logistieke operatie opstarten om die mens van hot naar haar te krijgen en die auto dan toch op te halen. Ja, die voormiddag is een verliespost, maar als je daarover valt had je maar niet met personeel moeten beginnen.

Comment

En ja, je bent de auto een paar uren kwijt (geen dag, echt niet) maar als je je werknemer dan ook daarop laat wachten moet je niet een hele logistieke operatie opstarten om die mens van hot naar haar te krijgen en die auto dan toch op te halen. Ja, die voormiddag is een verliespost, maar als je daarover valt had je maar niet met personeel moeten beginnen.

Dit is geen realistische weergave van de praktijk. Wij hebben nu (enkel de Renaults) 7 masters, 2 traffics, 1 scenic, 1 espace en 1 laguna in het wagenpark, allemaal van dezelfde garage. Daarmee zijn we een klant met slagkracht. Maar den tijd dat het voertuig binnen en smiddags terug was, das niet meer van deze tijd. Het is te druk in de garages. Met de auto's lukt dat al sneller eens, maar met de bestelwagens niet, gezien die al snel eens op een specifieke brug moeten.

En een technieker laten wachten Are you kidding me????? En dat allemaal voor zo een oud spel. No way. Ben ik blij dat mijn techniekers dat zelf niet zouden willen doen!
                Motoren & Tjeurisme

Comment

Past wel allemaal in het cliché van Noorderburen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten

misantropisch =
                    iemand die - vaak als gevolg van opgedane ervaringen - mensen haat, die een hartgrondige hekel heeft aan mensen; ook: iemand met een pessimistische levensvisie ten aanzien van mensen en hun eigenschappen en vermogens; mensenhater
                    Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

Tja Tjeu, andere garage zoeken... Ik moet al zeuren om een vervangwagen te krijgen voor een onderhoud want dat duurt nog geen twee uren .

Comment

Dit is geen realistische weergave van de praktijk. Wij hebben nu (enkel de Renaults) 7 masters, 2 traffics, 1 scenic, 1 espace en 1 laguna in het wagenpark, allemaal van dezelfde garage. Daarmee zijn we een klant met slagkracht. Maar den tijd dat het voertuig binnen en smiddags terug was, das niet meer van deze tijd. Het is te druk in de garages. Met de auto's lukt dat al sneller eens, maar met de bestelwagens niet, gezien die al snel eens op een specifieke brug moeten.

En een technieker laten wachten Are you kidding me????? En dat allemaal voor zo een oud spel. No way. Ben ik blij dat mijn techniekers dat zelf niet zouden willen doen!
                        Dan ligt dat aan de garage.

Als de klant bij ons een afspraak heeft om 15u bvb, zorgen wij dat er een technieker en plaats beschikbaar is op dat moment.
                        Afspraak is afspraak

Comment

alle kom, concreet: hoeveel zou het die werkgever kosten?
                          50
                          500
                          5000
                          ?

Comment

Nog geen 500. 250 en klaar. 300 als het een trage is . En dat zijn premiummerkgarage-prijzen

Ga naar een Bosch klusser en je bent nog geen 200 kwijt.

Comment

Hier maar even een reactie van mijn kant.
                              De schade die er is ontstaan, is niet van een paar weken geleden. De stoel (waar hier zoveel ophef over is) is al maanden, misschien al wel een jaar toe aan vervanging. Na herhaaldelijk vragen aan de werkgever, is dit nog steeds niet verholpen.
                              Het gaat hier ook niet om een woon-werkverkeer wagen. Het is een mobiele werkplaats waarmee op een drukke dag enkele honderden kilometers gereden wordt.

Dat ik naief ben, lijkt me ook niet helemaal waar. Het gaat mij om zijn veiligheid. Hij is van klus naar klus onderweg en neemt daarbij niet alleen het risico voor zichzelf maar ook voor de mede weg gebruikers.

Het is ook NIET zo, dat mijn vriend een nieuwe wagen krijgt, en dat dit nog maar NET bekend is. Hij wacht al ruim 6 maanden op een nieuwe wagen. En iedere keer als de LEASE maatschappij een auto voor hem heeft, gaat deze naar een andere collega. De wagen is dus inderdaad van de lease maatschappij. En ook is er contact geweest met de lease maatschappij. (tot zover zonder resultaat).
                              Maar naar mijn mening, is de veiligheid van de werknemers, de verantwoording van je werkgever.

Ohja, hij is al 20.000 OVER de beurt heen... Om de hoeveel kilometers ze een beurt plannen, weet ik zo niet.

Maargoed, een lang verhaal kort;
                              Wie weet waar ik kan kijken wat de verplichtingen van de werkgever zijn omtrent bedrijfswagens. Ik kan enkel de verplichtingen van de werknemer vinden.
                              En ik wilde weten in hoeverre je verplicht bent om met een auto met gebreken, de weg op te gaan.

Comment

Een werkgever heeft dezelfde verplichtingen als een gewone mens. De wagen moet veilig zijn en daarom steeds gekeurd en verzekerd zijn. That's it.

Gezien het over een lease krel gaat, vind ik wel dat de werkgever kordater mag optreden, gezien dit niet uit eigen zak komt, maar in het lease bedrag inbegrepen is.

Nu, een wagen die 20.000km over tijd is, is echt nix aan zenne.

Het levensbedreigende van de situatie ontgaat me volledig...
                                Motoren & Tjeurisme

Comment

Levensbedreigend zeg ik niet... Onveilig is het wel... Naar mijn idee dan!

Maargoed! Al met al heeft hij zijn gelijk gekregen hoor ik net. De leasemaatschappij heeft opdracht gekregen met spoed een wagen af te leveren.

Comment

Een werkgever heeft dezelfde verplichtingen als een gewone mens. De wagen moet veilig zijn en daarom steeds gekeurd en verzekerd zijn. That's it.

Gezien het over een lease krel gaat, vind ik wel dat de werkgever kordater mag optreden, gezien dit niet uit eigen zak komt, maar in het lease bedrag inbegrepen is.

Nu, een wagen die 20.000km over tijd is, is echt nix aan zenne.

Het levensbedreigende van de situatie ontgaat me volledig...
                                    stel je voor dat er zo iemand voor u aan het rijden is en die deur valt er af en komt recht op u af terwijl je vrouw en kind in de wagen zitten.
                                    u commentaren zouden dezelfde niet meer zijn.
                                    ik begrijp je ergens maar je mag niet gaan veralgemenen. Ik ben ook alledagen met een mobiele werkplaats op de baan met soms 300 kilometer per dag. de dag dat ik voel dat er aan de veiligheid van dat voertuig iets scheelt (remmen,banden,...) blijft de wagen gewoon op het atelier staan en stap ik niet meer in.En dan mag je als baas of wie dan ook staan roepen en tieren ik breng mijzelf en anderen niet in gevaar.(en neen ik ben geen cowboy)

Comment

Allé jong... Zo zouden ze hier niet moeten beginnen zenne! Ik heb hier enen die vorig jaar een Master perto heeft gereden (in zijn privé door matcho gedrag met notabene zijn kinderen aan boord die geen veiligheidsgordels aan hadden...). Hij heeft dan een 2de hands gehad, met een lichtere motor en minder opties. Maar dat stond hem blijkbaar niet aan. Niets anders dan kosten aan gehad aangezien hij ze afbeulde voor dood, ook van mening "als ze stuk gaat zal ik wel een andere krijgen". Wel mooi niet. Ze is de laatste keer in de garage mogen blijven van mij en hij heeft zijnen boel over mogen laden naar een 12 jaar oude roeste 1.9D 65pk traffic. Dat ding is behoorlijk bullet proof. Hij zal er mee blijven rijden tot zijn mentaliteit veranderd. En als er kosten aan komen, dan doen we die. Over mijn lijk dat hij terug een schoon ding krijgt voor hij respect toont voor zijn gerief. Dat gaat niet tegenover het andere personeel en ik moet dat niet weten dat ze met mijn gerief raggen om stuk te krijgen.
                                      hier geef ik je dan 100% gelijk in

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                                        stel je voor dat er zo iemand voor u aan het rijden is en die deur valt er af en komt recht op u af terwijl je vrouw en kind in de wagen zitten.
                                        u commentaren zouden dezelfde niet meer zijn.
                                        ik begrijp je ergens maar je mag niet gaan veralgemenen. Ik ben ook alledagen met een mobiele werkplaats op de baan met soms 300 kilometer per dag. de dag dat ik voel dat er aan de veiligheid van dat voertuig iets scheelt (remmen,banden,...) blijft de wagen gewoon op het atelier staan en stap ik niet meer in.En dan mag je als baas of wie dan ook staan roepen en tieren ik breng mijzelf en anderen niet in gevaar.(en neen ik ben geen cowboy)
                                        De dag dat er een deur afvalt zal ze allang niet meer door de keuring geraken. Allé toch bij ons niet. Ieder jaar controleren ze de werking van de deuren.

Wij hebben wij ook Masters rijden met +300.000km, de ene al wat betrouwbaarder dan de andere. Daar zit ook 1 tussen die ieder moment compleet de geest kan geven en een andere heeft last dat haar linker cardan er soms uitvliegt (keer of 4 voorgekomen). Aja... Da is zo. Maar daarom doen we ze nog niet onmiddellijk weg. Als daar voorzichtig mee gereden wordt, dan zijn die dingen veilig (gaan zo al 3 jaar door de keuring) maar als ge daar zot mee doet, dan ebde klodden... 1 van die haar vering zit er naar mijn mening ook wel door. Maar volgens de keuring niet, dus blijven rijden met die handel.

En zo een spel met +300.000 remt ook ni echt even efficiënt meer als een nieuwe
                                        Motoren & Tjeurisme

Comment

Tjeu is baas, en heeft gewoon een assertieve houding tov. zijn werknemers. Wat soms ook nodig is. Zijn eigen ervaringen drijven hem tot een relativerende reactie.
                                          Ik ben blij dat de vervangwagen eraan komt. En dat andere weggebruikers ook terug veilig zijn.

Tjeu, veel geluk met je cowboy in je bedrijf... zo een mannen ben je beter kwijt dan rijk...

Comment

Working...
                                          X