Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mag je rijden in een slecht onderhouden bedrijfswagen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mag je rijden in een slecht onderhouden bedrijfswagen

    Goedendag, Ik ben Liesjeja en ben hier nieuw.
    Ik ben namelijk op zoek naar wat informatie omtrent bedrijfswagens. Dit is het geval:
    Mijn vriend rijdt in een bedrijfswagen (mobiele werkplaats). Nu is deze al geruime tijd toe aan een z.g.n. Grote Beurt. Er zijn veel gebreken aan de auto waardoor het naar mijn (en zijn) idee niet meer veilig is om met de wagen op stap te gaan. (De werkgever wil nog wachten met de grote beurt i.v.m. de aanschaf van een nieuwe wagen. Wat naar verluid nog een maand kan duren.)
    Wie weet waar ik het antwoord kan vinden? Wie kan me op weg helpen? Of wie weet zelfs het antwoord?

    Met dank is nu al groot...

    Gr Liesjeja

  • #2
    Wat bedoel je met gebreken? Een filter, nieuwe olie of een dashboardsignaal dat je herinnert dat het onderhoud moet worden uitgevoerd zal het verschil niet maken, versleten banden bijvoorbeeld wel daarentegen.

    Comment


    • #3
      Fusee kogels links en recht voor versleten, De looprollen van de zij schuifdeur liggen eruit. Bestuurders stoel doorgezakt en veroorzaakt rugklachten. Achter klep sluit niet ivm kromheid. 20.000 km over de grote beurt heen. Olie en remvloeistof zit er al 40.000 of meer in.
      Dus tja... mag dit?

      Comment


      • #4
        Begin met op papier (of op mail) te zetten wat er volgens jullie scheelt met de auto, en breng op die manier de zaakvoerder of fleetverantwoordelijke op de hoogte. Mocht er iets gebeuren kunnen ze jullie al niet de schuld geven dat je niets gemeld hebt.

        Voor de rest zie ik nergens echt dingen die een gevaar kunnen zijn buiten de fuseekogels, hoewel die dingen normaalgezien ook wel niet los gaan komen, en het bij speling blijft. Enkel voor APK kan dit eventueel een probleem vormen.

        Mocht je iemand vinden die op papier wilt zetten dat de rugklachten een rechtstreeks gevolg zijn van de staat van de bestuurdersstoel, heb je wel een reden om te weigeren nog met het voertuig te rijden, anders vrees ik dat je er gewoon mee gaat moeten doorrijden.

        Natuurlijk houdt niemand je tegen om voor priveverplaatsingen een andere wagen te gebruiken (mocht dat al niet het geval zijn), of om die fuseekogels op eigen initiatief te vervangen.

        Het gebrek aan onderhoud van de motor is niets waar je je zorgen over moet maken, in het slechtste geval gaat de motor kapot, maar dan kan niemand jullie de schuld geven als hij daadwerkelijk zover over zijn onderhoudsinterval is

        Comment


        • #5
          breng de nodige personen op de hoogte om je in te dekken bij problemen zoals gebrekkig onderhoud of ongelukken met defecte deuren.

          zorg dat er voldoende olie zit in het voertuig. regelmatig peilen, zodat de bestuurder niet kan beschuldigd worden wanneer de motor vastloop door een gebrek aan olie.
          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

          Comment


          • #6
            bedrijfswagens wat een luxe toch

            Comment


            • #7
              bel naar de leasemaatschappij. 't zal rap gedaan zijn.

              Comment


              • #8
                Dus uwe vriend moet nog ff met een aftands voertuig rijden aangezien er een nieuw aan zit te komen en jullie hebben daar een probleem mee?
                En hoelang werkt hij daar al?
                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                Motoren & Tjeurisme

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk Berichten
                  bel naar de leasemaatschappij. 't zal rap gedaan zijn.
                  Niet iedereen least z'n wagens hé Er zijn nog steeds bedrijven die aankopen (ja, ik weet het als je dat soms verteld denken ze dat je op Pluto leeft, vooral dan als leasingbedrijven bellen om hun "product" aan te prijzen)
                  Bij ons bvb is alles (enkele honderden stuks) eigen aankoop Maar wij geven dan weer teveel onderhoud ipv te weinig

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                    Maar wij geven dan weer teveel onderhoud ipv te weinig
                    bij koop wil je de waarde zo hoog mogelijk bewaren
                    en onderhoud is inbrengbare kost

                    Volledig terechte visie dus

                    Ik blijf erbij: eigendom is vaak het beste, of de eigenaar nu rechtspersoon is of natuurlijk maakt geen zak uit.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                      zorg dat er voldoende olie zit in het voertuig. regelmatig peilen, zodat de bestuurder niet kan beschuldigd worden wanneer de motor vastloop door een gebrek aan olie.
                      Als de eigenaar niet geeft om onderhoud, zal ie ook niet geven om een litertje olie.

                      Stiekem leegrijden, dan is het snel gedaan met rondrijden.

                      Wat betreft de bestuurdersstoel zit je in Nederland met strenge arbo-wetgeving. Is je vriend aangesloten bij een vakvereniging? Zelfs als ie niet aangesloten is, kan ie altijd eens praten met een afgevaardigde en het probleem aan de kaak stellen.

                      Of hij rijdt de auto tegen een paal. Dat gaat ook. Of een keertje niet remmen als een andere auto voorrang aan rechts moet geven

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                        Als de eigenaar niet geeft om onderhoud, zal ie ook niet geven om een litertje olie.

                        Stiekem leegrijden, dan is het snel gedaan met rondrijden.

                        Wat betreft de bestuurdersstoel zit je in Nederland met strenge arbo-wetgeving. Is je vriend aangesloten bij een vakvereniging? Zelfs als ie niet aangesloten is, kan ie altijd eens praten met een afgevaardigde en het probleem aan de kaak stellen.

                        Of hij rijdt de auto tegen een paal. Dat gaat ook. Of een keertje niet remmen als een andere auto voorrang aan rechts moet geven

                        Meende da nu? Binnen dit en 1-2maand komt er een nieuwe wagen. Serieus, bijt toch gewoon eens door

                        Wat een mentaliteit! 0 respect voor het gerief dat je aangeboden wordt, direct nieuw verwachten en altijd maar klagen...

                        Droef hoor...

                        Werknemers hebben tegenwoordig veel te veel noten op hun zang!
                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                        Motoren & Tjeurisme

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                          Meende da nu? Binnen dit en 1-2maand komt er een nieuwe wagen. Serieus, bijt toch gewoon eens door

                          Wat een mentaliteit! 0 respect voor het gerief dat je aangeboden wordt, direct nieuw verwachten en altijd maar klagen...

                          Droef hoor...

                          Werknemers hebben tegenwoordig veel te veel noten op hun zang!


                          alles op een hoopje

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                            Meende da nu? Binnen dit en 1-2maand komt er een nieuwe wagen. Serieus, bijt toch gewoon eens door

                            Wat een mentaliteit! 0 respect voor het gerief dat je aangeboden wordt, direct nieuw verwachten en altijd maar klagen...

                            Droef hoor...

                            Werknemers hebben tegenwoordig veel te veel noten op hun zang!
                            mijn gedacht!

                            Comment


                            • #15
                              Wat? Als de baas al een mentaliteit heeft van z'n kloten, waarom zou de werknemer er zich dan iets van aantrekken?

                              Die mens verwacht niet eens nieuw gerief. Die verwacht dat hij de kar z'n broodnodige onderhoud kan laten geven.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Wat? Als de baas al een mentaliteit heeft van z'n kloten, waarom zou de werknemer er zich dan iets van aantrekken?

                                Die mens verwacht niet eens nieuw gerief. Die verwacht dat hij de kar z'n broodnodige onderhoud kan laten geven.

                                die mens krijgt binnen een maand wel nieuw gerief. Wat een ramp om een maand met een minder voertuig te moeten rijden, in afwachting van de nieuwe

                                Ojee, laten we er direct de vakbonden bij halen en staken om dat dit niet kan! Rijden met een oude wagen omdat de nieuwe nog niet besteld is! Geen doeningen!
                                Dank je wel "baas van mijn kloten" die pas over een maand mijn nieuw voertuig wil bestellen...
                                Doe hem direct een proces aan...

                                Allé jong... Zo zouden ze hier niet moeten beginnen zenne! Ik heb hier enen die vorig jaar een Master perto heeft gereden (in zijn privé door matcho gedrag met notabene zijn kinderen aan boord die geen veiligheidsgordels aan hadden...). Hij heeft dan een 2de hands gehad, met een lichtere motor en minder opties. Maar dat stond hem blijkbaar niet aan. Niets anders dan kosten aan gehad aangezien hij ze afbeulde voor dood, ook van mening "als ze stuk gaat zal ik wel een andere krijgen". Wel mooi niet. Ze is de laatste keer in de garage mogen blijven van mij en hij heeft zijnen boel over mogen laden naar een 12 jaar oude roeste 1.9D 65pk traffic. Dat ding is behoorlijk bullet proof. Hij zal er mee blijven rijden tot zijn mentaliteit veranderd. En als er kosten aan komen, dan doen we die. Over mijn lijk dat hij terug een schoon ding krijgt voor hij respect toont voor zijn gerief. Dat gaat niet tegenover het andere personeel en ik moet dat niet weten dat ze met mijn gerief raggen om stuk te krijgen.
                                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                Motoren & Tjeurisme

                                Comment


                                • #17
                                  I'm 100% with Tjeu.

                                  De Naish en ik hebben indertijd ook nog met oude krellen (Peugeot 406) mogen crossen (eigendom van de firma) in afwachting van onze Audi A4 (geleased door de firma).

                                  De mijne had geen lak, geen radio en geen koppelingsplaat.
                                  De zijne had een brandstoflek.
                                  Beiden ver over de 200k km.

                                  No big deal toch? Veel leute mee gehad. En nog meer toen onze nieuwe binnenkwam.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                    I'm 100% with Tjeu.
                                    Tzal wel! En al wie dat niet is, is een Nazi! (ref BASTA)
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                    Motoren & Tjeurisme

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                      Mij laat mijn baas zelfs in een Alfa rijden!
                                      Had je jouw Porsche in kroten gereden misschien?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Er is niks tegen met ouw krellen rijden, tot de baas zelf zegt dat hij die ouw krellen niet wil onderhouden.

                                        En de arbo-wetgeving is vrij streng in Nederland. Een beetje een scheve stoel zie je daar niet, en dat zou in België ook wel eens mogen...

                                        Tjeu, nogmaals, het probleem is niet dat die mens niet wil/kan wachten op zijn nieuwe gereedschap, maar dat het huidige gereedschap niet onderhouden wordt door de baas.

                                        Dat je vervolgens je eigen situatie van een werknemer die er zelf de kloten aan veegt extrapoleert op deze situatie waar de baas er zijn kloten aan veegt, slaat bijgevolg nergens op. Túúrlijk dat je je werknemer met 65pk laat sukkelen, maar je gaat niet besparen op onderhoud op dat krel.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X