Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mag je rijden in een slecht onderhouden bedrijfswagen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
    Tjeu is baas, en heeft gewoon een assertieve houding tov. zijn werknemers. Wat soms ook nodig is. Zijn eigen ervaringen drijven hem tot een relativerende reactie.
    Ik ben blij dat de vervangwagen eraan komt. En dat andere weggebruikers ook terug veilig zijn.

    Tjeu, veel geluk met je cowboy in je bedrijf... zo een mannen ben je beter kwijt dan rijk...
    Dat het een cowboy is, dat is een feit. Regelmatig telefoons van mensen die hij de pas afsnijdt enzo. Maar ja, ook al is hij als persoon écht mijn ding niet, soms werkt hij goed... Dus blijft hij wel een kans verdienen.

    Nu wil ik ook wel ff stellen dat al onze voertuigen gekeurd zijn en als er enen komt klagen van een ernstig probleem, dan wordt daar wel voor gekeken. Er rijdt niemand met voertuigen waar ik zelf niet mee zou rijden. En ze zijn allemaal gekeurd, wat in sommigen hun geval wel een wonder is
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Liesjeja Bekijk Berichten
      Maargoed! Al met al heeft hij zijn gelijk gekregen hoor ik net. De leasemaatschappij heeft opdracht gekregen met spoed een wagen af te leveren.


      Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
      Ik ben ook alledagen met een mobiele werkplaats op de baan met soms 300 kilometer per dag. de dag dat ik voel dat er aan de veiligheid van dat voertuig iets scheelt (remmen,banden,...) blijft de wagen gewoon op het atelier staan en stap ik niet meer in.En dan mag je als baas of wie dan ook staan roepen en tieren ik breng mijzelf en anderen niet in gevaar.(en neen ik ben geen cowboy)
      Dus als je kar nood heeft aan nieuwe banden rij je er niet meer mee?

      Heb je een baas die gebruikelijk roept en tiert?

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
        stel je voor dat er zo iemand voor u aan het rijden is en die deur valt er af en komt recht op u af terwijl je vrouw en kind in de wagen zitten.
        u commentaren zouden dezelfde niet meer zijn.
        ik begrijp je ergens maar je mag niet gaan veralgemenen. Ik ben ook alledagen met een mobiele werkplaats op de baan met soms 300 kilometer per dag. de dag dat ik voel dat er aan de veiligheid van dat voertuig iets scheelt (remmen,banden,...) blijft de wagen gewoon op het atelier staan en stap ik niet meer in.En dan mag je als baas of wie dan ook staan roepen en tieren ik breng mijzelf en anderen niet in gevaar.(en neen ik ben geen cowboy)
        Dank u.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten


          Wat snap je niet?

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
            Dan ligt dat aan de garage.

            Als de klant bij ons een afspraak heeft om 15u bvb, zorgen wij dat er een technieker en plaats beschikbaar is op dat moment.
            Afspraak is afspraak
            Hier wil ik toch nog even op terug komen... In onze sector zijn wij het die zeggen wanneer ze binnen gaan en moet de garage zich aanpassen. Wij kunnen ons onmogelijk naar de uren van de garage schikken. Dat gaat planningsgewijs gewoon niet. Bij sommige techniekers kunnen we wel eens een dagje plannen dat ze op buro zitten, maar bij de meesten is dat "mijn camionette moet binnen!" Dan bel ik naar de garage dat ik ze 2 dagen later binnen kom steken en tsavond moet ze maar klaar zijn, of als ze smiddags binnen gaat de volgende dag. Of hun dat past of niet trek ik mij niet aan. Ze moeten ze er maar tussen pakken, wat ze ook doen. Die dag zorg ik dan dat de technieker 1 van onze oude krellen heeft om zich te behelpen, maar iedere dag dat ze binnen staat is een dag dat die technieker verlies draait (heeft altijd wel iets te kort dat hij wel bij zou hebben moest hij zijn andere camionette heeft.

            Als je erop wilt wachten, dan moet je verder op voorhand afspraken kunnen maken en das dus planningsgewijs niet mogelijk. Ik kan nu nog niet zeggen wie waar volgende week zit. Wij zitten in de afwerkingsfase van den bouw en de planning veranderd van dag op dag, door het weer, andere aannemers voor ons die langer of minder lang bezig zijn geweest, iemand die vroeger moet verhuizen en ga zo maar door... Leg een afspraak een week op voorhand vast en gegarandeerd moeten ze die dag dan toch hun bestelwagen met gerief hebben en kan ze niet binnen... Tis allemaal niet zo evident...
            Das dan ook 1 van de redenen waarom we met allemaal masters rijden, om wat slagkracht te hebben bij de garage. Verdeel je alles, dan heb je dat minder. Nu, de laatste tijd zij we wel verplicht om wat meer ons kaarten te spreiden, omdat bvb een garage Mahy minder soepel is en ook te duur voor de oudste krellen...
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Liesjeja Bekijk Berichten
              Wat snap je niet?
              Ik begrijp wat je zegt, maar vind de uitdrukking 'zijn gelijk halen' wat sterk uitgedrukt.

              Het geeft mijns inziens weer dat je je eigen positie als de enige juiste beschouwt, en je de positie van de werkgever niet kan begrijpen (zonder er mee akkoord te hoeven gaan).

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten




                Dus als je kar nood heeft aan nieuwe banden rij je er niet meer mee?

                Heb je een baas die gebruikelijk roept en tiert?
                als je echt ziet dat het de veiligheid in gevaar brengt rij ik er niet meer mee, simpel. als het ooit moest gebeuren zou ik wel een ander voertuig meekrijgen en zou het probleem opgelost geraken, maar toch.

                en mijn baas? je moest eens weten.als hij op 30 jaar een bedrijf kan uitbouwen met 200 man uit het niets is dat niet altijd met de zachte hand begrijp je, hij zou slijtage onderdelen zoals remblokken van je loon afhouden als je niet oplet. met de uitleg dat je zo hard niet op je pedaal mag duwen..
                Last edited by ; 16/06/2011, 18:43.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                  als je echt ziet dat het de veiligheid in gevaar brengt rij ik er niet meer mee, simpel. als het ooit moest gebeuren zou ik wel een ander voertuig meekrijgen en zou het probleem opgelost geraken, maar toch.

                  en mijn baas? je moest eens weten.als hij op 30 jaar een bedrijf kan uitbouwen met 200 man uit het niets is dat niet altijd met de zachte hand begrijp je, hij zou slijtage onderdelen zoals remblokken van je loon afhouden als je niet oplet. met de uitleg dat je zo hard niet op je pedaal mag duwen..
                  Was hij 30 toen hij met TVH begon of bestaat het bedrijf al 30 jaar?

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                    Ik begrijp wat je zegt, maar vind de uitdrukking 'zijn gelijk halen' wat sterk uitgedrukt.

                    Het geeft mijns inziens weer dat je je eigen positie als de enige juiste beschouwt, en je de positie van de werkgever niet kan begrijpen (zonder er mee akkoord te hoeven gaan).
                    Nee, ik zeg dat hij ZIJN gelijk heeft gehaald. Als hij ongelijk had gekregen had ik je dat ook gemeld. Het is ook wat lastig om het complete verhaal met alle ins en outs te vertellen op een forum. Een korte situatie schets is dan ook blijkbaar niet genoeg om de situatie helder te verwoorden.

                    Comment


                    • #50
                      Allemaal maar zozo ....
                      werknemers zijn je kinderen niet.
                      Met harde hand opvoeden en prikkeldraad onder hun kont schuiven is goe voor op school, maar een keer dat er zo problemen zijn, zou ik er niet meer mee werken.

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Liesjeja Bekijk Berichten
                        Nee, ik zeg dat hij ZIJN gelijk heeft gehaald. Als hij ongelijk had gekregen had ik je dat ook gemeld. Het is ook wat lastig om het complete verhaal met alle ins en outs te vertellen op een forum. Een korte situatie schets is dan ook blijkbaar niet genoeg om de situatie helder te verwoorden.
                        Ik heb het niet over de inhoud, maar de vorm. Het benadrukt een zwart-wit situatie. Misschien is het mijn Belgische interpretatie.

                        Je kon zeggen: "het is opgelost geraakt" of "het probleem is van de baan" of "de baas is tegemoetgekomen" of "mijn vriend is geholpen" of "mijn vriend maakt zich niet langer zorgen".

                        Doet me wat denken aan een vriend die een bepaalde gevechtsport beoefende, en steeds bezig was over "zijn tegenstander kapotmaken". Onnodig sterke praat.

                        Maar bon, blij dat je vriend en zijn baas tot een overeenkomst zijn gekomen.

                        Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                        als je echt ziet dat het de veiligheid in gevaar brengt rij ik er niet meer mee, simpel. als het ooit moest gebeuren zou ik wel een ander voertuig meekrijgen en zou het probleem opgelost geraken, maar toch.

                        en mijn baas? je moest eens weten.als hij op 30 jaar een bedrijf kan uitbouwen met 200 man uit het niets is dat niet altijd met de zachte hand begrijp je, hij zou slijtage onderdelen zoals remblokken van je loon afhouden als je niet oplet. met de uitleg dat je zo hard niet op je pedaal mag duwen..

                        Bevestigt wat ik dacht. Een sterk gepolariseerde visie op de werknemer/werkgever relatie.

                        "Hij zou mij eens moeten...ik zou niet..."
                        "Al zou hij tieren en roepen...ik zou..."

                        Vaak krijg ik de indruk dat mensen denken sterke bewoordingen te moeten gebruiken om aan te geven dat ze standvastig zijn en een duidelijke mening hebben. Ik <-> een ander.

                        Ik heb het meer voor evenwichtige empathische relaties, waar je tot een win-win situatie komt. Je baas wil je niet laten verongelukken met die kar. Al was het uit eigenbelang. Het verstoort de service, en hij krijgt problemen doordat de kar niet reglementair was.

                        But hey, that's just me. Trek het je niet aan, ik wil een kleine opmerking niet groter maken dan het is.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Breyton Bekijk Berichten
                          Was hij 30 toen hij met TVH begon of bestaat het bedrijf al 30 jaar?
                          ik werk niet meer bij tvh.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                            Ik heb het meer voor evenwichtige empathische relaties, waar je tot een win-win situatie komt. Je baas wil je niet laten verongelukken met die kar. Al was het uit eigenbelang. Het verstoort de service, en hij krijgt problemen doordat de kar niet reglementair was.

                            But hey, that's just me. Trek het je niet aan, ik wil een kleine opmerking niet groter maken dan het is.
                            ik ook maar het moet van 2 kanten komen. ik heb enorm respect voor mijn baas voor hetgeen hij heeft bereikt op korte tijd, maar op die korte tijd is hij wel vergeten van waar hijzelf komt en wie eraan meegeholpen heeft om zijn bedrijf zo groot te maken.
                            en als je dan letterlijk voor een bende apen word uitgescholden dan stel ik mij grote vragen over wederzijds respect.
                            Last edited by ; 16/06/2011, 20:44.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                              ik ook maar het moet van 2 kanten komen. ik heb enorm respect voor mijn baas voor hetgeen hij heeft bereikt op korte tijd, maar op die korte tijd is hij wel vergeten van waar hijzelf komt en wie eraan meegeholpen heeft om zijn bedrijf zo groot te maken.
                              en als je letterlijk voor een bende apen word uitgescholden dan stel ik mij grote vragen over wederzijds respect.
                              Akkoord. Ontslag geven dus.
                              Solved. Next!

                              Anders zwijgen. Nee?

                              Comment


                              • #55
                                Hmja, als het een fukking leasekar is, is het pure onwil van de baas. Onderhoud zit in leasecontract, en voor buitengewone slijtage (krassen, ongeval, ...) is er vaak een stukje eigen risico dat betaald moet worden.

                                En nu is je vriend ook gewoon met een kluitje het riet in gestuurd met vage beloften...

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                  Akkoord. Ontslag geven dus.
                                  Solved. Next!

                                  Anders zwijgen. Nee?
                                  goed idee

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                                    ik werk niet meer bij tvh.
                                    Ow, I see. Werk je nog in die branche?

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                      die mens krijgt binnen een maand wel nieuw gerief. Wat een ramp om een maand met een minder voertuig te moeten rijden, in afwachting van de nieuwe

                                      Ojee, laten we er direct de vakbonden bij halen en staken om dat dit niet kan! Rijden met een oude wagen omdat de nieuwe nog niet besteld is! Geen doeningen!
                                      Dank je wel "baas van mijn kloten" die pas over een maand mijn nieuw voertuig wil bestellen...
                                      Doe hem direct een proces aan...

                                      Allé jong... Zo zouden ze hier niet moeten beginnen zenne! Ik heb hier enen die vorig jaar een Master perto heeft gereden (in zijn privé door matcho gedrag met notabene zijn kinderen aan boord die geen veiligheidsgordels aan hadden...). Hij heeft dan een 2de hands gehad, met een lichtere motor en minder opties. Maar dat stond hem blijkbaar niet aan. Niets anders dan kosten aan gehad aangezien hij ze afbeulde voor dood, ook van mening "als ze stuk gaat zal ik wel een andere krijgen". Wel mooi niet. Ze is de laatste keer in de garage mogen blijven van mij en hij heeft zijnen boel over mogen laden naar een 12 jaar oude roeste 1.9D 65pk traffic. Dat ding is behoorlijk bullet proof. Hij zal er mee blijven rijden tot zijn mentaliteit veranderd. En als er kosten aan komen, dan doen we die. Over mijn lijk dat hij terug een schoon ding krijgt voor hij respect toont voor zijn gerief. Dat gaat niet tegenover het andere personeel en ik moet dat niet weten dat ze met mijn gerief raggen om stuk te krijgen.
                                      HOORAH

                                      Comment


                                      • #59
                                        Potic closed

                                        Mvg,

                                        W3N

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                                          Allemaal maar zozo ....
                                          werknemers zijn je kinderen niet.
                                          Met harde hand opvoeden en prikkeldraad onder hun kont schuiven is goe voor op school, maar een keer dat er zo problemen zijn, zou ik er niet meer mee werken.
                                          Jij werkt duidelijk niet in den bouw!
                                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                          Motoren & Tjeurisme

                                          Comment

                                          Working...
                                          X