Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mag je rijden in een slecht onderhouden bedrijfswagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
    Jij werkt duidelijk niet in den bouw!
    sta bijna dagelijks op de werf
    maar wel als architect / ingenieur

En ja ik zie veel problemen ...
    Je neemt toch wel veel risico / verantwoordelijkheid op jou met zo een situatie, niet?

Dakwerken?
    Last edited by ; 17/06/2011, 12:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Er is niks tegen met ouw krellen rijden, tot de baas zelf zegt dat hij die ouw krellen niet wil onderhouden.

En de arbo-wetgeving is vrij streng in Nederland. Een beetje een scheve stoel zie je daar niet, en dat zou in België ook wel eens mogen...
      Tja Nederland is het mooie voorbeeld zeker
      En dan gaan nog meer bedrijven hun deuren in België sluiten

Hoe dikwijls hoor ik het niet? Werknemer is over iets niet tevreden en gaat klagen. In sommige gevallen direct naar de vakbondpaljassen. De werkgever plooit en een half jaar later doet hij een reorganistatie. Driemaal raden welke werknemers er eerst uitgaan. En als ze dan naar de werkgever telefoneren voor een referentie dan gaat die ook zijn boekske eens open doen. Kans op nieuw deftig werk te vinden wordt op zo een manier wel heel moeilijk. Werknemers moeten eens beginnen met tevreden te zijn en vooral te doen naar wat de baas vraagt. En staat het de werknemer niet aan dan moet hij maar zien dat hij elders beter terecht geraakt. Of zelf iets ondernemen en alle risico's dragen. Als ik als baas dit hier allemaal moest lezen die gast moest al niet meer komen. Opzegvergoeding uitbetalen en buiten ermee. Klagen over een slechte stoel Mijnheer heeft liever verwarmde en gekoelde zetels met massagefunctie? En ik zou geen goede referentie meegeven. Gelukkig ben ik zelf geen baas en heb ik wel een goede werkgever die niet maalt om een onderhoud meer of minder

Comment

Gelul prospeed. Van fatsoenlijke bureau's en bureaustoelen kopen, of een fatsoenlijke zetel in een camionette gaat niemand failliet, maar zorgt er wel voor dat werknemers minder tot niet klagen en graag komen werken.

Ik kan jammer genoeg enkel voorbeelden uit mijn eigen ervaringen halen, maar in Nederland was iedereen altijd erg te spreken over hun flexplekken met hoogte instelbare bureau's en bureaustoelen, terwijl Belgen vooral over de zeik gaan dat hun bureaustoel afgeleefd is en de chef te pinnig is om een degelijke stoel te voorzien.

En het is nu niet alsof Nederland op de rand van een faillissement staat. Nee, ik ken een land dichterbij dat meer problemen heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
          Tja Nederland is het mooie voorbeeld zeker
          En dan gaan nog meer bedrijven hun deuren in België sluiten

Hoe dikwijls hoor ik het niet? Werknemer is over iets niet tevreden en gaat klagen. In sommige gevallen direct naar de vakbondpaljassen. De werkgever plooit en een half jaar later doet hij een reorganistatie. Driemaal raden welke werknemers er eerst uitgaan. En als ze dan naar de werkgever telefoneren voor een referentie dan gaat die ook zijn boekske eens open doen. Kans op nieuw deftig werk te vinden wordt op zo een manier wel heel moeilijk. Werknemers moeten eens beginnen met tevreden te zijn en vooral te doen naar wat de baas vraagt. En staat het de werknemer niet aan dan moet hij maar zien dat hij elders beter terecht geraakt. Of zelf iets ondernemen en alle risico's dragen. Als ik als baas dit hier allemaal moest lezen die gast moest al niet meer komen. Opzegvergoeding uitbetalen en buiten ermee. Klagen over een slechte stoel Mijnheer heeft liever verwarmde en gekoelde zetels met massagefunctie? En ik zou geen goede referentie meegeven. Gelukkig ben ik zelf geen baas en heb ik wel een goede werkgever die niet maalt om een onderhoud meer of minder
          Iemand die opkomt voor zijn rechten, hoeft daarom geen slechte werknemer te zijn... Zijn meestal de beste werkkrachten omdat ze gevaren kunnen inschatten... Wat ben je met een lamzak, die niets uitvreet en over niets een mening heeft ? En stiekem lacht als er een ongeluk gebeurd met een collega. En sommige bedrijven zijn echt geen referentie, en ben je blij dat je weg kan... en daar bellen ze zelfs niet naar.(want ze staan negatief gekend, en dat duuurt ook echt niet lang.)

Het scenario dat jij beschrijft bestaat, maar dat is chantage van de laagste soort + natrappen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Gelul prospeed.
            Is wat ik onthoud.

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
            Word.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
              Word.
              Het grootste kapitaal van een firma zijn de werknemers.

Bazen genoeg, maar GOEIE werknemers?
              je hebt alles in maten en vormen
              Maar een bedrijf kan bijna alleen failliet gaan door wanbeleid ...
              Als een slechte werknemer een bedrijf kan laten kapot gaan komt dat ook door slechte keuzes van het beleid he!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Breyton Bekijk Berichten
                Ow, I see. Werk je nog in die branche?
                nee nee totaal iets anders. alu schrijnwerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                  je hebt alles in maten en vormen
                  Maar een bedrijf kan bijna alleen failliet gaan door wanbeleid ...
                  Als een slechte werknemer een bedrijf kan laten kapot gaan komt dat ook door slechte keuzes van het beleid he!

niet noodzakelijk, maar één rotte appel kan wel de rest verzieken heb vroeger voor een bedrijf gewerkt dat naar de rand van het failliet gebracht is door een 3 tal werknemers.
                  Als ze achter de baas zijn gat tegen klanten beginnen te lullen over interne problemen en bovendien 3/4 van de montages slordig afwerken dan kan je als baas van uw oren maken dat het properder moet en ze terug naar die klant sturen om het beter te doen , maar wie betaalt weeral de rekening van de extra werkuren den baas.

daarmee dat ik toen ik op mijn eigen begon altijd heb volgehouden nooit meer dan 1 werknemer baas+werknemer om samen montages/depanages te gaan doen. Ook al moet ik hierdoor regelmatig werk weigeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
                    niet noodzakelijk, maar één rotte appel kan wel de rest verzieken heb vroeger voor een bedrijf gewerkt dat naar de rand van het failliet gebracht is door een 3 tal werknemers.
                    Als ze achter de baas zijn gat tegen klanten beginnen te lullen over interne problemen en bovendien 3/4 van de montages slordig afwerken dan kan je als baas van uw oren maken dat het properder moet en ze terug naar die klant sturen om het beter te doen , maar wie betaalt weeral de rekening van de extra werkuren den baas.
                    Ik heb er echt al zoveel voor minder weten opzijgezet zijn
                    actief slecht klappen over uw werkgever... en tis geweten
                    sterke vakbond?

daarmee dat ik toen ik op mijn eigen begon altijd heb volgehouden nooit meer dan 1 werknemer baas+werknemer om samen montages/depanages te gaan doen. Ook al moet ik hierdoor regelmatig werk weigeren.
                    En dus ... goede keuzes gemaakt door jou als werkgever / bedrijfsleider

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                      nee nee totaal iets anders. alu schrijnwerk
                      Allé, van een carrière wending gesproken.

Werk je nu in een atelier of heb je nog de kans om op de baan te mogen?

(Jij werkte bij TVH ook in de atelier zeker en niet als buiten technieker?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                        Ik heb er echt al zoveel voor minder weten opzijgezet zijn
                        actief slecht klappen over uw werkgever... en tis geweten
                        sterke vakbond?

t'was zeker geweten die klant heeft toen naar het bedrijf zelf geweest
                        vakbond was daar niet ze, was kleiner bedrijf, het probleem was voor nen anderen te vinden zo dik lopen de techniekers niet

En dus ... goede keuzes gemaakt door jou als werkgever / bedrijfsleider

ok ik kan nu nog iets ( ale dat denk ik toch), maar wat als ge als bedrijfsleider enkel goe bent in verkopen, en papierwinkel dan moet je wel op je personeel vertrouwen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Breyton Bekijk Berichten
                          Allé, van een carrière wending gesproken.

Werk je nu in een atelier of heb je nog de kans om op de baan te mogen?

(Jij werkte bij TVH ook in de atelier zeker en niet als buiten technieker?)
                          ik werkte in het atelier en nu in de buitendienst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
                            ok ik kan nu nog iets ( ale dat denk ik toch), maar wat als ge als bedrijfsleider enkel goe bent in verkopen, en papierwinkel dan moet je wel op je personeel vertrouwen
                            ja dat maakt u wat zwakker ja
                            beter zelf vakkennis en personeel voor papierwerk

Comment

Working...
                            X