Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dubbeltest radarmelders: Wikango vs Coyote (smartphone)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dubbeltest radarmelders: Wikango vs Coyote (smartphone)

Vandaag tijdens een lange rit de twee eens goed naast elkaar kunnen testen, de versies voor een smartphone welteverstaan.

De Wikango applicatie en de iCoyote applicatie draaiden allebei op een HTC Desire HD (Android), ik had dus twee dezelfde telefoons ter beschikking en deze hingen naast elkaar in de auto.

Het valt op dat het zeer belangrijk is dat de telefoons dicht genoeg bij de ruit worden gehangen zodat de applicaties optimaal werken (anders kan de GPS sensor soms flippen en krijg je mogelijks fout berekende afstanden, snelheden, enz.). In dat opzicht is een standalone toestel denk ik nog iets betrouwbaarder op dat vlak, al zijn de smartphone apps zeer goed zolang je maar zorgt dat je telefoon goede ontvangst krijgt.

Verder kan je zowel de Wikango als de iCoyote app naar eigen voorkeur instellen (wanneer een geluid, vanaf wanneer, weergave van de risicozone's, enz.).
    En ik moet toegeven, waar ik op de standalone toestelletjes de Wikango een iets beter interface vind hebben dan de Coyote vind ik het op de smartphones onmgekeerd, het scherm van de iCoyote is iets beter ingedeeld en minder verwarrender.

En dan waar 't bij de meesten zo om gaat bij 't kopen van dit toestel: hoe zit 't met de betrouwbaarheid / verkenners die je hebt.

Iedereen die dit nu leest denkt al volledig overtuigd dat Coyote meer verkenners heeft dan de Wikango: fout.

Op de E17 / E403 leek de Coyote iets meer verkenners te hebben (op de E17 bvb. 65 tov 50 of zo), maar op de E40 had de Wikango de hele tijd duidelijk meer verkenners (soms het dubbel). Dus grosso modo kan je stellen dat de toestellen op dit gebied aan elkaar gewaagd zijn en je niet rap een foute keuze kan maken met een van beiden te kopen.

Wat viel nog op: de Coyote lijkt iets meer up-to-date te zijn dan de Wikango op bepaalde vlakken: zo gaf de Wikango nog een oude flitspaal aan (diegene die stond aan de Pinte op de E17) waar de Coyote deze al niet meer aangaf, later zijn we op E40 (herinner niet meer exact waar) nogmaals hetzelfde tegengekomen.

Een kilometer ongeveer verderop gingen we in de file terechtkomen, dit was ook op de E40, zowel de Wikango als de iCoyote gaven dit aan dat er op x-tal meter een file was. Er zijn een paar zo van die "perturbations" geweest op deze rit en telkens waarschuwden beide toestellen ons netjes. Op de rit (zo'n +- 250-300km gereden met beide toestellen) nu wel toevallig van beiden geen mobiele flitsmeldingen gehad, wel een paar risicozone's natuurlijk.

Dus om te besluiten: op de smartphone zou ik misschien licht neigen naar de iCoyote, omdat ik de interface wat knapper vind en de software toch nog iets stabieler.

Bij de standalone toestellen is het echt een 100% no-brainer: absoluut een Wikango met millennium (= levenslang gratis) abonnement, daar kan de Coyote toch echt niet tegen op met zijn hoge maandelijkse abonnementskosten. Als je nu nog als argument kon gebruiken dat de Wikango weinig verkenners zou hebben tov de Coyote, dan kon ik de discussie nog begrijpen, maar dat is dus in geen geval zo, integendeel zelfs op sommige plaatsen..

Mooi verslag. Maar ik betwijfel toch in hoeverre die cijfers van verkenners kloppen (geldt voor beide toestellen).
    Jammer dat je geen enkele mobiele flitser bent tegengekomen.

Comment

Ik heb nog geen enkele, maar dan ook geen enkele klant over de vloer gehad met een wikango. Maar zo goed als elke klant heeft een coyote hangen ... Dus die verkenners ... Daar twijfel ik toch over.

Ps: hoe zit het met icoyote ? Kan je dat nu langer dan een maand gebruiken ?

Comment

Ik heb een Wikango Max , nu ongeveer een 4-tal weken en het maximum verkenners die er ooit is opgekomen was 20 ... op een afstand van 10 km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
          Ik heb nog geen enkele, maar dan ook geen enkele klant over de vloer gehad met een wikango. Maar zo goed als elke klant heeft een coyote hangen ... Dus die verkenners ... Daar twijfel ik toch over.

Misschien toeval ? Het zou er nu toch wel over zijn als ze "valse" data gaan geven mbt die verkenners ? Ik zeg enkel maar wat ik vastgesteld heb met eigen ogen. Misschien zijn veel van uw klanten autoforum bezoekers en hier wordt toevallig Coyote al langer gepromoot dan gelijk welke andere radarmelder.. Het lijkt me normaal dat niet alle radarmelder-gebruikers op autoforum aangemeld zijn .

Ivm die iCoyote, normaal zou de mijne verlopen de 22ste, we zullen zien.

Die Wikango zou 3 maanden werken (proefperiode).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
            Ik heb een Wikango Max , nu ongeveer een 4-tal weken en het maximum verkenners die er ooit is opgekomen was 20 ... op een afstand van 10 km
            Rijd je altijd 't zelfde traject misschien, en enkel maar E403 en zo ?

Met die iCoyote heb ik op bepaalde plaatsen net als de Wika ook maar weinig verkenners hoor.

Comment

Ik kon vandaag inderdaad dezelfde zaken vaststellen, aangezien het mijn telefoon en auto was.

Mijn conclusie is: die verkenners, hecht daar aub niet teveel belang aan Ik hecht geen geloof aan beide merken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                Rijd je altijd 't zelfde traject misschien, en enkel maar E403 en zo ?

Met die iCoyote heb ik op bepaalde plaatsen net als de Wika ook maar weinig verkenners hoor.
                Woensdagvoormiddag :
                Kortrijk- Aartselaar( Antwerpen ) - Wilsele ( Leuven) - via Brussel terug naar Kortrijk ... en nooit meer dan 20 verkenners .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                  Woensdagvoormiddag :
                  Kortrijk- Aartselaar( Antwerpen ) - Wilsele ( Leuven) - via Brussel terug naar Kortrijk ... en nooit meer dan 20 verkenners .
                  Bizar.

Comment

Bizar.
                    Vind ik ook

Overlaatst een toerke gedaan met de 7 van mijn vennoot die een Coyote heeft , de E17 op in Waregem en direkt + 40 verkenners ...

Comment

40 is weinig voor de E17....misschien hield hij maar rekening met verkenners in 1 richting :-)
                      Wikango geeft aan hoeveel er zijn in 2 richtingen voor zover ik heb kunnen testen.
                      Mijn coyote staat ook zo dat hij maar in 1 richting kijkt, zo ben ik zeker dat de mensen voor mij ook effectief in mijn richting rijden en mij bvb niet naderen.
                      Captain Turbo
                      General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                      Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

Misschien toeval ? Het zou er nu toch wel over zijn als ze "valse" data gaan geven mbt die verkenners ? Ik zeg enkel maar wat ik vastgesteld heb met eigen ogen. Misschien zijn veel van uw klanten autoforum bezoekers en hier wordt toevallig Coyote al langer gepromoot dan gelijk welke andere radarmelder.. Het lijkt me normaal dat niet alle radarmelder-gebruikers op autoforum aangemeld zijn .

Ivm die iCoyote, normaal zou de mijne verlopen de 22ste, we zullen zien.

Als ik niet op autoforum zat zou ik wikango niet eens kennen dus dat kan ook al niet.
                        Maken toch ook geen reclame...
                        2012 E92 Bmw 335i DKG
                        1991 E30 320i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                          Ja

Ik heb dat gekoppeld aan mijn gewoon abo.

Comment

En dan waar 't bij de meesten zo om gaat bij 't kopen van dit toestel: hoe zit 't met de betrouwbaarheid / verkenners die je hebt.

Iedereen die dit nu leest denkt al volledig overtuigd dat Coyote meer verkenners heeft dan de Wikango: fout.

Op de E17 / E403 leek de Coyote iets meer verkenners te hebben (op de E17 bvb. 65 tov 50 of zo), maar op de E40 had de Wikango de hele tijd duidelijk meer verkenners (soms het dubbel). Dus grosso modo kan je stellen dat de toestellen op dit gebied aan elkaar gewaagd zijn en je niet rap een foute keuze kan maken met een van beiden te kopen.

Je zou eigenlijk eens met opzet snelheidscontroles moeten gaan zoeken op de snelweg en zien welke van de 2 de controle meldt. Verkenners hebben is 1 ding, maar mensen moeten wel op het knopje drukken natuurlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                              Ja

Ik heb dat gekoppeld aan mijn gewoon abo.
                              Hoe hebt ge dat gedaan? Ik heb geprobeerd om dat te doen, maar omdat het adres dat ik heb opgegeven bij de registratie van het vaste toestel in België is, wil hij blijkbaar niet.

Help?

Comment

Is normaal gezien volledig gratis en blijft dat ook?

Hier ook betere ervaringen met iCoyote, altijd minstens het dubbel aan verkenners.
                                Met Wikango mag ik blij zijn als ik 5 verkenners in een straal van 10km heb ofzo

Comment

Ik heb ook liever iCoyote.
                                  Wikango sloeg helemaal tilt bij mij en begon maar in het wilde weg meldingen te geven.
                                  iCoyote daarentegen bleef vrij stabiel en gaf alles grotendeels correct aan ook al word het wat moeilijker als ik door Leuven rijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                                    40 is weinig voor de E17....misschien hield hij maar rekening met verkenners in 1 richting :-)
                                    Wikango geeft aan hoeveel er zijn in 2 richtingen voor zover ik heb kunnen testen.
                                    Mijn coyote staat ook zo dat hij maar in 1 richting kijkt, zo ben ik zeker dat de mensen voor mij ook effectief in mijn richting rijden en mij bvb niet naderen.
                                    Ik ben het eens met de stelling dat het verschil in verkenners te verklaren is tussen in 1 of 2 richtingen te tellen. Bij Coyote kan je dat instellen en zie je dat je je voorliggers slechts traag of niet nadert. Als je dat vergelijkt met de Wikango app, daar nader je je voorliggers zo snel dat het niet anders kan dan dat je ze tegemoet rijdt.
                                    2006 Ford Mondeo Clipper Ghia 2.0 TDCI
                                    2009 Porsche Carrera 4S

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                                      Hoe hebt ge dat gedaan? Ik heb geprobeerd om dat te doen, maar omdat het adres dat ik heb opgegeven bij de registratie van het vaste toestel in België is, wil hij blijkbaar niet.

Help?
                                      Je moet toch gewoon het nummer van je coyote in de app instellen dacht ik?

Comment

Gij hebt een iPhone? Ik heb Android en dat gaat zomaar niet bij mij.

Comment

Working...
                                        X