Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stel je volgende verkeerstaks regeling voor...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Stel je volgende verkeerstaks regeling voor...

    30 jaar : oldtimer-forfait ipv 25 ... maar:
    20 jaar : classic 50% op taks vermindering

    één : je stelt je gelijk met evolutie buurlanden ( en beetje ook bijstelling met wagenpark, velen zien de wagens in casu nog niet als echte oldtimers )
    twee : je maakt een geleidelijke overgang mogelijk en stoot niemand tegen de borst
    drie: de staat krijgt niet plotsklaps veel minder inkomsten, integendeel
    Last edited by ; 23/06/2011, 14:27.

  • #2
    Ik heb het me voorgesteld, maar er gebeurt precies niks...
    My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

    Comment


    • #3
      Stel je eens voor dat we de luxemburgse regeling hadden, we reden allemaal rond met 5 liter benzine motoren.
      Bijgevolg tanken we 10 keer zo veel en verdient de staat dus nog meer aan ons.

      Wij happy want we betalen even veel in totaal voor een 3 maal dikkere motor, de staat happy want ze verdient nog meer aan taksen op benzine.

      Zo werkt het toch é?

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
        Ik heb het me voorgesteld, maar er gebeurt precies niks...
        je hebt gereageerd

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
          Stel je eens voor dat we de luxemburgse regeling hadden, we reden allemaal rond met 5 liter benzine motoren.
          Bijgevolg tanken we 10 keer zo veel en verdient de staat dus nog meer aan ons.

          Wij happy want we betalen even veel in totaal voor een 3 maal dikkere motor, de staat happy want ze verdient nog meer aan taksen op benzine.

          Zo werkt het toch é?
          Niet hetzelfde
          we rijden hier nu ook niet allemaal rond met +25 jaar oude zuipende wagens, alhoewel die zo goed als geen taks eisen.

          Comment


          • #6
            Zou al content zijn met de Duitse regeling. Dan stond er dit jaar nog een 560sel in de garage.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Zou al content zijn met de Duitse regeling. Dan stond er dit jaar nog een 560sel in de garage.

              En wat is de duitse regeling ?

              Comment


              • #8
                Taks betalen op de km's die men rijdt...

                Comment


                • #9
                  Viel billiger als in Belgién.

                  Kfz-Steuer Rechner NEU! 2020 KOSTENLOS für alle Auto, Pkw, Lkw, Nutzfahrzeuge, Benzin, Diesel, Kraftrad inkl. Kfz-Steuer-Befreiung für Pkw und Saisonkennzeichen.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
                    Taks betalen op de km's die men rijdt...
                    En hoeveel taks betaal je dan als je bv 20.000km op een jaar doet ?

                    Comment


                    • #11
                      Da's in DE alleen voor vrachtwagens, niet voor personenwagens.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                        En hoeveel taks betaal je dan als je bv 20.000km op een jaar doet ?
                        Minder dan we nu betalen

                        Gemiddelde in België is zo'n 15000km per jaar.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Zou al content zijn met de Duitse regeling. Dan stond er dit jaar nog een 560sel in de garage.
                          dat hoeft met die andere regeling niet meer zolang te duren

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb dit al eens in een ander topic geplaatst en nog wat aangevuld:

                            Misschien is het aangewezen om met een periodieke belasting te werken.
                            Elk jaar moet je wagen naar de keuring. Op het keuringsformulier staat je aantal kilometers. Door een verschil te maken met de vorige km-stand kom je aan de gereden kilometers over de laatste periode.
                            Deze gegevens/dit verschil worden/wordt doorgegeven aan de dienst belastingen. Die dienst hanteert een soort tabel met schijven. Vb. 0-10.000km = x € ; 10.001-20.000km = x + 100 € enz. Deze schalen kan je nog vermenigvuldigen met een coëfficiënt dat de ecologische waarde van je wagen vertegenwoordigd. Men zou de bestaande ecoscore kunnen gebruiken maar deze is op zich al scheef getrokken door het hanteren van het normverbruik en niet het reële verbruik.
                            Zodus belast je op de gereden kilometers per jaar (= keuringsperiode).
                            Omdat nieuwe wagens de eerste jaren niet naar de keuring gaan, kan je een belasting invoeren na de eerste keuring (verschil km-stand op keuringsformulier en op gelijkvormigheidsattest) Indien men begintellerstand niet kan bewijzen rekent men vanaf 0 km. Het probleem is wel dat je na vier jaar een aanzienlijke som gaat moeten betalen. Eventueel kan dit opgelost worden met de betaling in schijven.

                            Comment


                            • #15
                              En hop, weer een paar honderd nieuwe ambtenaren erbij om alles in goede banen te leiden.

                              Comment


                              • #16
                                geen wegenbelasting, gewoon belastingen op brandstof.waarvan natuurlijk benzine minder kost dan diesel

                                Comment


                                • #17
                                  Misschien ineens beter het begrip omdtimer afschaffen en vanaf de wagen +15 jaar wordt de jaarlijkse rijbelasting X2 doen. Dan zijn we ineens van al die oude stinkende sleuren op de baan verlost. En die met iets oud exclusief willen rijden zullen het wel kunnen betalen ook. Of als de rijbelasting zou afgeschaft worden en per gereden kilometer betaalt moet worden dan een nieuwe tax op de wagens van +15 jaar zetten

                                  En anders ook goed voor de jaarlijkse rijbelasting en BIV : afschaffen en betalen per gereden kilometer + forse verhoging van de benzine en dieselprijzen. En direct afschaffen van de volledige lichte vrachtregel voor alles. Ook vrachtwagens volle pot laten betalen. En taxen op moto's ook fors verhogen + geen belastingsvoordeel meer op een moto en kledij + jaarlijkse controle van de moto's. Gelukkig ben ik geen politicus en kan geen wetten maken. Er zouden er veel terug met de fiets gaan rondrijden.

                                  De Schouppe is toch al voor een stuk goed bezig. Het verbod dat moto's niet meer in een file mogen voorbijsteken is er (nog) niet maar toch al iets in die aard. Van de kledij vind ik heel positief. Alleen zou het verplicht beschermde fluokledij moeten zijn. Liefst verplicht de roze kleur.
                                  Last edited by ; 24/06/2011, 13:01.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Misschien kunt ge de Belgische Communistische Partij stichten.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik heb prospeed gemist
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                                        Stel je eens voor dat we de luxemburgse regeling hadden, we reden allemaal rond met 5 liter benzine motoren.
                                        Bijgevolg tanken we 10 keer zo veel en verdient de staat dus nog meer aan ons.

                                        Wij happy want we betalen even veel in totaal voor een 3 maal dikkere motor, de staat happy want ze verdient nog meer aan taksen op benzine.

                                        Zo werkt het toch é?
                                        Ja, maar je vergeet dat dit tegen de rode en jaloerse inborst van de Belg ingaat.

                                        Lees er de reacties op dit forum al maar een keer op na en je kan je al voorstellen hoe het "betaalbaarder maken" van dikke wagens door de niet-auto geïnteresseerd Belg wordt gezien
                                        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                        Comment

                                        Working...
                                        X