Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stel je volgende verkeerstaks regeling voor...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
    Ik heb prospeed gemist




    Zot.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten




      Zot.
      Moh, die jongen heeft altijd een zeer interessante kijk op allerlei dingen.

      Ik ben absoluut voorstander van alle karren van +15 jaar te pletten, of toch minstens fiscaal zwaar te benadelen. Dat zal die arme schooiers snel afleren van een betaalbare oudere wagen te kopen ipv een gloednieuwe blinkende kar met afbetaling van 59 jaar!

      En ik aanschuiven = iedereen aanschuiven! Motorijders worden vogelvrij verklaard en motorkledij moet verplicht aanduiden hoeveel punten je krijgt als je hem omver rijdt!
      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
        Ik heb dit al eens in een ander topic geplaatst en nog wat aangevuld:

        Misschien is het aangewezen om met een periodieke belasting te werken.
        Elk jaar moet je wagen naar de keuring. Op het keuringsformulier staat je aantal kilometers. Door een verschil te maken met de vorige km-stand kom je aan de gereden kilometers over de laatste periode.
        Deze gegevens/dit verschil worden/wordt doorgegeven aan de dienst belastingen. Die dienst hanteert een soort tabel met schijven. Vb. 0-10.000km = x € ; 10.001-20.000km = x + 100 € enz. Deze schalen kan je nog vermenigvuldigen met een coëfficiënt dat de ecologische waarde van je wagen vertegenwoordigd. Men zou de bestaande ecoscore kunnen gebruiken maar deze is op zich al scheef getrokken door het hanteren van het normverbruik en niet het reële verbruik.
        Zodus belast je op de gereden kilometers per jaar (= keuringsperiode).
        Omdat nieuwe wagens de eerste jaren niet naar de keuring gaan, kan je een belasting invoeren na de eerste keuring (verschil km-stand op keuringsformulier en op gelijkvormigheidsattest) Indien men begintellerstand niet kan bewijzen rekent men vanaf 0 km. Het probleem is wel dat je na vier jaar een aanzienlijke som gaat moeten betalen. Eventueel kan dit opgelost worden met de betaling in schijven.
        Voorstander van (toch voor een groot deel) Had ik ook al eens ergens geschreven, alle nieuwe wagens die uitkomen vanaf 2013 moeten uitgerust zijn met een CO2 meter. Al de rest kan blijven zoals je beschrijft, enkel moeten ze dan wel alle taksen op benzine, diesel of what ever laten vallen.
        Die eerste vier jaar geen controle (TC) hoeft geen probleem te zijn, ze kunnen met voorschotten werken zoals je energie leverancier al jaren doet.
        Gevolg iedereen betaald naar, met wat hij rijdt en hoe hij rijdt en hoeveel hij rijdt. Simpelder en eerlijker kan het volgens mij niet.
        Last edited by Metaxa; 25/06/2011, 14:02.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment

        Working...
        X