Mededeling

Collapse
No announcement yet.

boorddocumenten ... niet aan boord

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• boorddocumenten ... niet aan boord

Wat denken jullie van het idee om een kopie van alle boorddocumenten aan boord te hebben, ipv de originele. Het zou kunnen helpen bij eventuele diefstal ...

Probleem is dat je wettelijk verplicht bent om die zaken aan boord te hebben, maar daarvoor kan je geen boete krijgen (blijkbaar) als je kunt bewijzen dat je die documenten wel in bezit hebt.

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2
    Wat denken jullie van het idee om een kopie van alle boorddocumenten aan boord te hebben, ipv de originele. Het zou kunnen helpen bij eventuele diefstal ...

Probleem is dat je wettelijk verplicht bent om die zaken aan boord te hebben, maar daarvoor kan je geen boete krijgen (blijkbaar) als je kunt bewijzen dat je die documenten wel in bezit hebt.
    Onze fleet-dame heeft al onder haar botten gekregen van mij, omdat ze mij heeft opgezadelt met een copy van het roze papierke.

Bij controle van de flikken heb ik nl erg onder m'n donder gekregen.

Originaliteit is m'n motto!

Comment

wel leuk als er hier regelmatig int straat inbraken zijn en je eigen wagen al enkele malen 't slachtoffer is geweest. ik heb nu de gewoon te om m'n papieren uit de auto mee binnen te nemen en ze terug mee te pakken als ik weg moet.
      mooi als je 't al zo moet gaan doen, hé.....

Comment

't mag niet.

en toch is 't een goed plan.

gelijkvormigheidsattest en inschrijvingsbewijs zeker in kopie meenemen. 'k vind trouwens dat die bewijzen voor niks nodig zijn, ze hebben toch kompjoeters om een en ander na te kijken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door manos
          wel leuk als er hier regelmatig int straat inbraken zijn en je eigen wagen al enkele malen 't slachtoffer is geweest. ik heb nu de gewoon te om m'n papieren uit de auto mee binnen te nemen en ze terug mee te pakken als ik weg moet.
          mooi als je 't al zo moet gaan doen, hé.....

T'zelfde hier te Bonheiden....de boorddocumenten overnachten binnenshuis..
          Aangezien mijn madam een cabriootje heeft staat deze wagen in de garage en den mijnen staat buiten onder een carport.
          Veel inbraken hier bij ons...te Mechelen veeeeel politie op patrol...hier te Bonheiden 3 km naast Mechelen is er geen politie s'nachts...

Comment

voor onze fleet (toch wel grotendeels in de buurt van brussel) lossen ze het anders op:
            een stickertje (zo'n cm hoog en 5 lang) met vermelding 'no car documents' op elke zijruit en de boorddocumenten zitten in een waterdichte koker op een geheime, niet onmiddellijk terug te vinden plaats.
            Altijd grappig wanneer je tegengehouden wordt bij een controle.
            "papieren aub, mijnheer"
            "wacht effe, ik ga xxxxxxx moeten verwijderen" / " ik ga xxxxxxx moeten openen"

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Zo doen wij het ook. Copietje thuis, copietje in het handschoenvakje, en de originele in de wagen, maar ergens onder weggestoken op een plaats waar de doorsnee dief niet gaat zoeken, en ze zeker niet onmiddellijk gaat vinden.
              Is meneer de agent niet tevreden met de copie, kan je dan nog altijd de originele van weet ik waar gaan halen, maar dan moet hij wat geduld hebben .

Comment

Helpt dat wel ?

Ten eerste zijn de documenten wel aan boord, terwijl dat stickertje zegt van niet, en ten tweede kunnen ze die documenten altijd vinden (als de wagen uiteen gehaald wordt, ... omdat ze niet kunnen verkopen, wegens geen document).

Ik dacht aan dit : als ze de documenten niet vinden in uw wagen, breken ze misschien in uw huis in. Tenzij ge geen documenten (zelfs geen kopie) aan boord hebt, en ook geen ander document met adres.

Leuk.

Comment

't is toch al een ontmoediging voor de minder georganiseerden

2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DENALEX
                    hier te Bonheiden 3 km naast Mechelen is er geen politie s'nachts...
                    Maar DENALEX toch, zegt dat niet, ge moet ze niet op ideeën brengen.

Comment

Bij mij liggen de originele altijd thuis, enkel als ik naar het buitenland moet neem ik de originele mee. Volgens mijn informatie is het toch toegestaan om een kopie aan boord te hebben. Je moet enkel de originele binnen de X uur komen voorleggen in geval van moeilijkheden.

Comment

Gevonden op een ander forum:

Je mag wettelijk gezien geen copies van de boorddocumenten in je voertuig leggen. Nu ikzelf ben politieinspecteur, en heb nog nooit mensen beboet omdat ze een copy van hun boorddocumenten bijhadden.

Wel is het zo dat je het beste een origineel, dus groen, verzekeringsbewijs bij hebt. Indien dit gestolen wordt, of verloren gaat, kan je gratis een ander krijgen bij de maatschappij. Het niet bijhebben van een geldig verzekeringsbewijs kan aanleiding geven tot beslagname van je voertuig.

Van de ander documenten kan je een copy meenemen in je voertuig.

Het feit of je geverbaliseerd wordt of niet, zal ook sterk van uzelf afhangen. Bega je meerdere en/of zware overtredingen, of heb je gedronken terwijl je achter het stuur zit, of wanneer je je bij een controle onbeleefd gedraagt, dan kan de verbalisant er ook moeilijk overdoen, en terecht.

Comment

Ben aan het zoeken op wegcode.be maar heb de juiste tekst nog niet gevonden ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske
                            xxxxxxx
                            Ruitensproeiervloeistofreservoir telt wel méér letterkes dan die 7 blancootjes die jij opnam, hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoda007
                              Onze fleet-dame heeft al onder haar botten gekregen van mij, omdat ze mij heeft opgezadelt met een copy van het roze papierke.

Bij controle van de flikken heb ik nl erg onder m'n donder gekregen.

Originaliteit is m'n motto!

Tot voor een jaar reed iedereen hier met copies rond... Tot een gegeven ogenblik waarbij een overijverige dienstklopper het nodig vond om een PV te maken wegens het niet aanwezig zijn van originele documenten... En een volgende broeder der liefde eveneens eens van z'n tak maakte wegens het niet kunnen vertonen van originele boorddocumenten... Sindsdien rijden al onze voertuigen met de originele documenten rond wat als resultaat geeft dat ik op het politiebureel of bij de DIV of bij de dealer kampeer om de verloren gegane documenten terug aan te vragen...

Maw: ik ben dus een grote voorstander van niet originele documenten in een voertuig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door walter
                                Bij mij liggen de originele altijd thuis, enkel als ik naar het buitenland moet neem ik de originele mee. Volgens mijn informatie is het toch toegestaan om een kopie aan boord te hebben. Je moet enkel de originele binnen de X uur komen voorleggen in geval van moeilijkheden.
                                Het is niet toegestaan...
                                Alleen wordt het door de meeste vriendelijke agenten wel door de vingers gezien. Zolang je maar een originele verzekering bij je hebt

Comment

lekker origineel in de auto hier, die oude sleur pikken ze toch niet

ik zie in feite ook het nut er niet echt van in, als'em wordt gepikt heb ik hem liever toch niet terug

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20
                                    Tot voor een jaar reed iedereen hier met copies rond... Tot een gegeven ogenblik waarbij een overijverige dienstklopper het nodig vond om een PV te maken wegens het niet aanwezig zijn van originele documenten... En een volgende broeder der liefde eveneens eens van z'n tak maakte wegens het niet kunnen vertonen van originele boorddocumenten... Sindsdien rijden al onze voertuigen met de originele documenten rond wat als resultaat geeft dat ik op het politiebureel of bij de DIV of bij de dealer kampeer om de verloren gegane documenten terug aan te vragen...

Maw: ik ben dus een grote voorstander van niet originele documenten in een voertuig.
                                    Verloren documenten : wat voor mensen werken er daar bij U ?

Ik heb nog nooit dergelijk document "verloren". Ik snap niet hoe je dat doet ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20
                                      Het is niet toegestaan...
                                      Alleen wordt het door de meeste vriendelijke agenten wel door de vingers gezien. Zolang je maar een originele verzekering bij je hebt
                                      't is dat wat ik ook dacht, de verzekering is het belangrijkste, de rest kijken ze zo niet naar (want dat is leuk met die data, dan kan dat nog eens verkeerd zijn enzo)

ps : ik werd de baan opgestuurd, met alle papieren in orde

behalve dat roos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2
                                        Ik snap niet hoe je dat doet ...
                                        ik snap dat dus ook niet hé. zelfs ik speel die dingen niet kwijt.

Comment

Working...
                                        X