Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bevalling + overtreding: reden of fabel?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Kristof, breken van het water is niet het begin van de bevalling eh . Bij sommigen komt dat vroeg, bij anderen later
    Neenee, ik doelde op het last hebben van duwende pijnen, dat het daar reeds begonnen was.
    We waren echter voor de zekerheid naar het ziekenhuis gereden, en de rest ging redelijk vlot.

Maar voordien was de last niet van die aard dat we zeker waren dat de bevalling begonnen was. De tweede keer weet je wel beter, maar het is inderdaad bij iedereen anders

Comment

Voor een niet meteen levensbedreigende situatie als een bevalling: ambulance bellen.

Met een beetje geluk is die er binnen de 10 minuten, met in het "slechtste" geval 2 ambulanciers aan boord die weten wat te doen, en in het beste geval een spoedverpleegkundige/vroedvrouw er nog bij...

Wat ga je doen als het kind er tijdens de rit plots is ? Stoppen langs de kant van de weg en alsnog ambulance bellen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten

Wat ga je doen als het kind er tijdens de rit plots is ? Stoppen langs de kant van de weg en alsnog ambulance bellen?
        Naar het café om dat te vieren zekers hé
        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
        www.meevliegen.be

Comment

Ambulance op 10 minuten ter plaatse? Nog nooit meegemaakt.

Toen ik nog op school zat waren we op verplaatsing aan het voetballen, een van de klasgenoten was gevallen en had een beenbreuk juist onder zijn knie, z'n been lag echt vreemd en hij kermde van de pijn.
          Ambulance gebeld (ziekenhuis was net 2 km verder), we hebben dik 10 minuten moeten wachten, hoorden de zieknwagen verschillende keren in de buurt, maar blijkbaar vonden ze de weg niet (schandalig), De MUG die ze daarna opriepen was op nog geen 2 minuten ter plaatse.

Toen de buurman hier van zijn muurtje viel (we zijn zo een 10 km van het ziekenhuis) belden we de ziekenwagen, na 10 minuten was die er nog niet, dan de huisdokter gebeld, die was direct ter plaatse en gaf die man al pijnstillers. De ziekenwagen was er uiteindelijk na bijna 30 minuten.

En zo kan ik nog even doorgaan.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten

Toen ik nog op school zat waren we op verplaatsing aan het voetballen, een van de klasgenoten was gevallen en had een beenbreuk juist onder zijn knie, z'n been lag echt vreemd en hij kermde van de pijn.
            Ambulance gebeld (ziekenhuis was net 2 km verder), we hebben dik 10 minuten moeten wachten, hoorden de zieknwagen verschillende keren in de buurt, maar blijkbaar vonden ze de weg niet (schandalig), De MUG die ze daarna opriepen was op nog geen 2 minuten ter plaatse.

Toen de buurman hier van zijn muurtje viel (we zijn zo een 10 km van het ziekenhuis) belden we de ziekenwagen, na 10 minuten was die er nog niet, dan de huisdokter gebeld, die was direct ter plaatse en gaf die man al pijnstillers. De ziekenwagen was er uiteindelijk na bijna 30 minuten.

Kan altijd gebeuren natuurlijk. Het zou niet mogen, maar het is nu eenmaal zo. Reken op een 1 minuut per kilometer gemiddeld, als je dan al 10 minuten van het ziekenhuis woont, zit je al snel aan een aanrijdtijd van 10 minuten. En dan heb je nog niet de 112 oproep, het doorschakelen en het vertrekken meegeteld. Ik meen me te herinneren dat je van Velm bent, en Velm wordt ook gedekt door brandweer Landen, naast ambu van St-Trudo ziekenhuis. Je moet dan al echt pech hebben, als je een half uur op een ambulance moet wachten.

Daarom dat het belangrijk is dat zoveel mogelijk mensen EHBO kennis hebben. (first-responder)

Comment

Ik weet het, en je hebt gelijk dat zo veel mogelijk mensen EHBO kennis zouden moeten hebben.
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten

En wat heb je al ondernomen, om deze problematiek aan te kaarten ? Ik zou toch eens een brief schrijven naar burgemeester en andere instanties !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                  22222222
                  Probleem is het onderhouden he. Ik heb het ooit gevolgd, zou het nu niet meer durven toepassen.

Gewoon doen indien nodig. Komt wel terug dan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                    best grappige verhalen hier.

mijn vrouwtje haar water is 's nachts gebroken in bed. want we hadden opeens een waterbed.
                    ik stond op 2minuten klaar terwijl zij eerst nog haar haar wou wassen.
                    STRESSSSSSSS
                    op 7 haasten vlieg ik naar het ziekenhuis, om er daar dan nog een paar uur in een bed te liggen. dus je hebt wel nog wat tijd hoor.
                    hangt er vanaf
                    bij de eerste dochter duurde het lang
                    bij de tweede moest ik gassen van mijn vrouw. 10 min na aankomst was de dochter er

elke bevalling is anders

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                      En wat heb je al ondernomen, om deze problematiek aan te kaarten ? Ik zou toch eens een brief schrijven naar burgemeester en andere instanties !!!
                      Ik persoonlijk niks.
                      Bij die jongen van mijn klas toen heeft zowel de school als de ouders van die jongen dat probleem aangekaart.
                      Bij de buurman weet ik eigenlijk niet of er iets ondernomen is.

Comment

Interessant topic ...

Wij verwachten ons tweede kindje. De bevalling is voorzien begin September maar de kans is groot dat het vroeger wordt.

Momenteel ben ik zo goed als dagelijks aan 't werk op 1,5 uur rijden van de kliniek. Ik wil natuurlijk absoluut er bij zijn voor de bevalling, dus de kans is groot dat het flink doorgassen wordt eens ik 'het telefoontje' krijg tijdens 't werk. Natuurlijk op een verantwoorde manier snel rijden ... de idioot uithangen heeft ook geen zin.

Ik hoop maar dat ik kan rekenen op 't begrip van de politie en/of rechter indien ik gesnapt zou worden.

Comment

Nee... Gewoon de marges aanhouden, maar eerlijk gezegd zal uw madam eerder 's morgens of 's avonds bevallen.

Comment

Het merendeel van 't traject dat ik dien af te leggen is autosnelweg - dus wat mij betreft is alles onder 160 km/h doenbaar indien het weer en/of verkeer het toelaat.

Op die manier riskeer ik in 't slechtste geval een fikse boete maar goed ... dat zal dan wel een prijs zijn die ik met de glimlach betaal als ik met de baby in mijn armen sta.

Comment

Toen ik telefoon kreeg dat m'n grootvader nog maar minder dan een uur te leven had, ben ik zo snel als ik kon naar het ziekenhuis gereden, geflitst met 148 waar 90 toegelaten. Werd geseponeerd omdat de flitsagent mijn pa kende en m'n naam herkende als zoon van (em eeft toen getelefoneerd omda dat te laten weten, zei dat hij hem in vuilbak ging gooien met uitleg: nrplaat onleesbaar). Moest ik toch m'n rijbewijs verloren zijn daardoor ging het me niet echt boeien, sommige dingen zijn belangrijker dan een boete of rijbewijs kwijt zijn, ik heb nog afscheid kunnen nemen en dat was belangrijker dan dat roze blaadje. Ik veronderstel dat dit in dit geval hetzelfde zou zijn.
                              Last edited by |) ][ |V| ][; 28/08/2011, 21:35.

Comment

Sjans dat je die agent kende, en dat hij bereid was valsheid in geschrifte te plegen.

Comment

Het moet niet altijd tegenvallen he.

Comment

Man man, ni te doen...
                                    Last edited by ; 08/09/2011, 03:25.

Comment

Working...
                                    X