Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke boete is mogelijk?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke boete is mogelijk?

Vanmorgen iets raars meegemaakt,

Hier in de buurt zijn een paar zalige bochtencombinaties
    mijn auto was nog in de opwarmfase dus was redelijk rustig , op de weg mag je max 70 wat ik +- reed ook door die bocht wat al redelijk deftig is, meeste cruisen daar aan 50 door.

nu komt uit tegenovergestelde richting een combi die direct met zijn lichten begint te knipperen en mij wat verder langs de kant zet
    hij zij je reed te rap en dat is veel te snel door die bocht, ik antwoorde hem je mag hier 70 ik reed 70 en mag ik eens de geijkte meter zien waarmee je dit geconstateerd hebt dat te snel reed.

man, man begint die daar van zn tap te maken samen met zijn collega van roekeloos rijgedrag en anderen in gevaar brengen.

ik vraag hem , zeg gewoon wat dat kost en stuur het op he

hij heeft kwaad mn plak opgeschreven en gezegd je hoort er nog van

ben benieuwd wat hij uit zn mouw gaat schudden, mn advocaat gaat weer lachen leve de rechtsbijstand.
    Last edited by BARTVDS; 10/07/2011, 20:15.

Had je niet over "ijken" gesproken en gewoon beleefd gezegd dat je slechts 70 km/h reed, dan was je er waarschijnlijk met niets vanaf gekomen.

Door een grote mond op te zetten kan je inderdaad een pv aan je broek krijgen. 't Zal niet voor overdreven snelheid zijn, maar bijvoorbeeld voor roekeloos gedrag of voor anderen in gevaar brengen. De boete die volgt zal dan ook duurder zijn als eentje voor een (minimale) snelheidsovertreding, hangt er van af aan welk (kapstok)artikel de verbaliserende agent verwijst in zijn PJ.

Uw rechtsbijstand zal in het beste geval uw advocaat betalen (hoewel het bijzonder weinig zin heeft om te procederen in de meeste van dergelijke gevallen), maar de boete zal toch uit uw zak komen. Blijkbaar is dat ook zo erg niet gezien uw reactie tegen de agent van dienst.

Comment

als ze geen rechtsgeldige snelheidsmeting kunnen doen, is het mogelijk je een PV aan te smeren voor roekeloos rijden. dan is het woord tegen woord en delft je makkelijk het onderspit.
      1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

100€ ws
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Kan ook eentje van 175 Euro zijn, afwachten dus (kan ook zijn dat je er niets meer van hoort, maar vrees er voor als je niet erg beleefd geweest bent, zou dan eerder een principe beslissing van de agent kunnen worden).

"De gedragingen inzake het besturen van een voertuig die rechtstreeks gevaar opleveren voor de andere weggebruikers, inzonderheid wegens aangevatte manœuvres.
          Het betreft bijvoorbeeld het niet naleven van de regels betreffende de voorrang of het kruisen, het hebben uitgevoerd van verboden of gevaarlijke inhaalmanoeuvres, het in gevaar hebben gebracht van een zwakkere weggebruiker,…"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sdetroch Bekijk Berichten
            Had je niet over "ijken" gesproken en gewoon beleefd gezegd dat je slechts 70 km/h reed, dan was je er waarschijnlijk met niets vanaf gekomen.

die boete vind ik niet het probleem, wel hun arrogante gedrag van baaske te willen spelen.
            moest ik agent zijn , langs de kant, das uw fout, papieren das zoveel boete en klaar toch veel eenvoudiger zonder veel gepreek , dat interesseert toch niemand blijf gewoon es neutraal.
            ge gaat veel minder reacties uitlokken
            juist gelijk dat ze er plezier in hebben om den matcho uit te hangen.

Door een grote mond op te zetten kan je inderdaad een pv aan je broek krijgen. 't Zal niet voor overdreven snelheid zijn, maar bijvoorbeeld voor roekeloos gedrag of voor anderen in gevaar brengen. De boete die volgt zal dan ook duurder zijn als eentje voor een (minimale) snelheidsovertreding, hangt er van af aan welk (kapstok)artikel de verbaliserende agent verwijst in zijn PJ.

wel het is naar dat artikel dat ik benieuwd was

Uw rechtsbijstand zal in het beste geval uw advocaat betalen (hoewel het bijzonder weinig zin heeft om te procederen in de meeste van dergelijke gevallen), maar de boete zal toch uit uw zak komen. Blijkbaar is dat ook zo erg niet gezien uw reactie tegen de agent van dienst.

procederen doe ik gewoon altijd voor de lol, zo moeten ze werken voor hun geld en der ook lang op wachten + soms heb je nog es het geluk dat ze het laten verjaren op de rechtbank

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
            als ze geen rechtsgeldige snelheidsmeting kunnen doen, is het mogelijk je een PV aan te smeren voor roekeloos rijden. dan is het woord tegen woord en delft je makkelijk het onderspit.

bwa ja , zo mag den advocaat hem ook nog es amuseren tis ne goeie maat dus geef ik het hem met plezier
            ik weet wel dat het een verloren zaak is, met te betalen zijt ge dervan af.
            Last edited by BARTVDS; 10/07/2011, 20:20.

Comment

Ja, als ge voor 100 of 200 Euro uw goesting moogt doen, dan kunt ge niet klagen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sdetroch Bekijk Berichten
                Ja, als ge voor 100 of 200 Euro uw goesting moogt doen, dan kunt ge niet klagen

das juist, voor diene prijs kunt ge zelfs nog niet naar een circuit gaan rijden

Comment

Als jij 70 mag op die weg rij jij 70 door die bocht!
                  Een nieuwe wagen heeft een beter wegligging dan hun police-camionette -,-

Men mag hier niets meer in België ( niets niet te kloten, probeer maar eens als student een tof autootje te kopen, je krijgt het zelfs al niet verzekerd -,- vroeger KREEG men het rijbewijs gewoon )

'k snap niet waarom je hier Prijs komt vragen als het je toch niet interesseert

Comment

welke boete

hallo,

Als je gewoon toegegeven had, dat je idd een beetje"raar" door die bocht was gegaan en dat je er in het vervolg ook meer op ging letten (voor jou was het immers een "gewone" bocht,en je weet dus niet beter....) dan hadden ze je volgens mij helemaal niets kunnen maken.
                    Er is tenslotte niets gebeurd en hoe kunnen zij een bocht inschatten die jij aan het maken bent?
                    Je advocaat zou er volgens mij niet de minste moeite mee hebben om je vrij te spreken,anders kan je alle bestuurders een pv geven voor zulk rijgedrag.
                    Zelf ben ik ook ooit eens tegengehouden door een combi en die lieten mij ook stoppen:"meneer is een beetje laag aan het vliegen", en idd ik gaf dit gewoon toe en vermeldde er even bij dat alles een beetje tegenzat die dag en dat ik dus nu ff "gewoon" thuis wou zijn bij de kids om alles te laten bezinken."je zal er met een gewone rijstijl ook wel geraken" ,zei de politieman beleefd en heeft het zo gelaten.
                    Als ik net als jij gereageerd had ,dan had ik zeker een boete gekregen,nu niet.........

Groeten Danny

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten

Als jij 70 mag op die weg rij jij 70 door die bocht!
                      Een nieuwe wagen heeft een beter wegligging dan hun police-camionette -,-

Men mag hier niets meer in België ( niets niet te kloten, probeer maar eens als student een tof autootje te kopen, je krijgt het zelfs al niet verzekerd -,- vroeger KREEG men het rijbewijs gewoon )

'k snap niet waarom je hier Prijs komt vragen als het je toch niet interesseert

prijs interesseert me niet zo, was gewoon benieuwd wat hij als reden derop kon zetten?

Comment

Ontkennen werkt ook feilloos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Ontkennen werkt ook feilloos

dat lukt nog nie bij mijn vrouw, laat staan bij 2 flikken als ambtenaar in functie

Comment

zielige actie van die combo vind ik.
                            Dus jij was nog niet eens aan het inhalen, zo begreep ik het toen ik het voor 't eerst las.
                            Waarvoor flikkert hij dan met z'n lichten?
                            Letten die combo's op ieder auto hoe snel ze aankomen, om ze vervolgens te doen stoppen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                              als ze geen rechtsgeldige snelheidsmeting kunnen doen, is het mogelijk je een PV aan te smeren voor roekeloos rijden..
                              Ging ik zogezegd ook krijgen, maar heb later niets van gekregen.
                              Blijkbaar blijft dit alleen op woord.
                              Enkele maanden geleden haalde ik een anonieme dienstwagen langs rechts in.
                              Agente deed me stoppen en was echt niet te spreken over m'n manoeuvre, rijgedrag etc.
                              Een beetje vleierij heeft me dan toch geholpen (jong zijn helpt bij sommige situaties )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yucei Bekijk Berichten
                                Dus jij was nog niet eens aan het inhalen, zo begreep ik het toen ik het voor 't eerst las.
                                Letten die combo's op ieder auto hoe snel ze aankomen, om ze vervolgens te doen stoppen?
                                Als ze niks beters te doen hebben en het regent niet (want bij regen gaan ze ook niet uitstappen want dan smelten ze weg :p) dan zullen ze dat waarschijnlijk wel meer doen ja.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Kon je niet zeggen dat je verblind was door hun groot licht?
                                  Ik begrijp wel je reactie, ik heb ook meestal een (veel te) grote mond - of toch zeker als ik vind dat ik absoluut niemand in gevaar heb gebracht ofzo..
                                  En voor de rechtbank laten komen, kan zeker helpen. Zo ben ik eens 13 overtredingen kwijt geraakt Anekdote:
                                  Ik reed met de motor, en een auto voor me wou parkeren. Hij reed 20 en wist echt niet welk gat hij zou kiezen. Na dik 10sec naar zijn getwijfel te kijken, ben ik hem voorbij gegaan, en daarbij even over het gearceerde middenvak gereden. Wat verder stonden 2 motoragenten die het natuurlijk gezien hadden.. Tegengehouden door ene, en mijnheer begon direct op het verkeerde toontje te praten. Boete voor inhaalverbod aan mijn been. Mijn spiegels zaten er niet meer op, nog een boete. Toen bleek dat ik mijn papieren niet bij had: boetes voor identiteitskaart, rijbewijs, verzekeringspapieren, inschrijvingsbewijs en gelijksvormigheidsattest.. Ik zat al aan 7 en werd nogal woest. Dan maar mijn helm terug op mijn hoofd gezet, machine gestart en (uhum) met een vette wheelie vertrokken..
                                  Anderhalf uur later reed ik over de ring (4 vaks) waar je 70 mag. Ik deed er dik 200 en moest stoppen voor rood. Nog geen seconde later stond diezelfde snor naast me. Slik!! Vraagt hem: Heb je je papieren nu bij? Euh nee... Geen probleem zegt ie, herhaling van de 5 boetes voor papieren, en nog ene extra voor je wheelie...
                                  De slimoor heeft pas 's avonds zijn PV's opgemaakt en sloeg de zaken wat dooreen, het verhaal hing met haken en ogen aan elkaar. Alles netjes gecummuleerd door de politierechter, en slechts 125 euro moeten betalen..
                                  Kom ik die flik een jaar of 2 later terug tegen, hij stond het verkeer te regelen. Ziet hij me zitten en komt voor mijn auto staan, en lipt "Ik ken je nog!". Heb even goed gelachen en hij mocht zich snel opzij reppen..
                                  My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yucei Bekijk Berichten
                                    nope niet aan het inhalen, en mooi tussen de lijntjes wel sportief bocht genomen andere auto op +- 70 meter voor mij en auto op een meter of 50 achter mij.
                                    situatie laat geen inhalen toe is een blinde bocht en ben nu ook niet zot he

Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                                    Kon je niet zeggen dat je verblind was door hun groot licht?
                                    Ik begrijp wel je reactie, ik heb ook meestal een (veel te) grote mond - of toch zeker als ik vind dat ik absoluut niemand in gevaar heb gebracht ofzo..
                                    En voor de rechtbank laten komen, kan zeker helpen. Zo ben ik eens 13 overtredingen kwijt geraakt Anekdote:
                                    Ik reed met de motor, en een auto voor me wou parkeren. Hij reed 20 en wist echt niet welk gat hij zou kiezen. Na dik 10sec naar zijn getwijfel te kijken, ben ik hem voorbij gegaan, en daarbij even over het gearceerde middenvak gereden. Wat verder stonden 2 motoragenten die het natuurlijk gezien hadden.. Tegengehouden door ene, en mijnheer begon direct op het verkeerde toontje te praten. Boete voor inhaalverbod aan mijn been. Mijn spiegels zaten er niet meer op, nog een boete. Toen bleek dat ik mijn papieren niet bij had: boetes voor identiteitskaart, rijbewijs, verzekeringspapieren, inschrijvingsbewijs en gelijksvormigheidsattest.. Ik zat al aan 7 en werd nogal woest. Dan maar mijn helm terug op mijn hoofd gezet, machine gestart en (uhum) met een vette wheelie vertrokken..
                                    Anderhalf uur later reed ik over de ring (4 vaks) waar je 70 mag. Ik deed er dik 200 en moest stoppen voor rood. Nog geen seconde later stond diezelfde snor naast me. Slik!! Vraagt hem: Heb je je papieren nu bij? Euh nee... Geen probleem zegt ie, herhaling van de 5 boetes voor papieren, en nog ene extra voor je wheelie...
                                    De slimoor heeft pas 's avonds zijn PV's opgemaakt en sloeg de zaken wat dooreen, het verhaal hing met haken en ogen aan elkaar. Alles netjes gecummuleerd door de politierechter, en slechts 125 euro moeten betalen..
                                    Kom ik die flik een jaar of 2 later terug tegen, hij stond het verkeer te regelen. Ziet hij me zitten en komt voor mijn auto staan, en lipt "Ik ken je nog!". Heb even goed gelachen en hij mocht zich snel opzij reppen..

het iq van onze smurfen

Comment

Bart7457, ben jij Prospeed?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                        Bart7457, ben jij Prospeed?

Prospeed? nope denk dat je verkeerde voor hebt.

Comment

Working...
                                        X