Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hangt er natuurlijk vanaf hoe dat amendement gaat geïnterpreteerd worden.
Of die 600 euro dieseltaks komt bij de nieuwe BIV en dan zijn we in veel gevallen nog steeds goedkoper.
Of die 600 euro is één prijs voor elke diesel zonder meer dan ook nog oke.
Maar men spreekt nu ineens ook van het oude systeem met die taks er nog eens bovenop dan sta ik morgen bij mij verzekeraar om mijn wagen in te schrijven :-)
Dat is in die rekenformule, oorspronkelijk staat daar voor een euro 5 diesel, 93 euro, amandement wil er 630 van maken, dus 530e meer, serieuze opslag, voor kleine dieselwagens is dat een grote stijging.
Als het ontwerp in commissie goedgekeurd wordt, moet het verslag geschreven, gedrukt en rondgedeeld worden.
Dan wordt het ontwerpdecreet verwezen naar plenaire vergadering waar het opnieuw besproken wordt, daar kunnen nog steeds amendementen ingediend worden tot aan de eindstemming.
Met de beste wil van de wereld kan ik u vandaag niet zeggen wanneer het ontwerp finaal zal gestemd worden in de plenaire vergadering van het Vlaams Parlement.
De bedoeling van de regering is dat het decreet met ingang van 1 maart ek zou gepubliceerd worden. Het is en blijft een open vraag of dat zal lukken.
Het is precies aangenomen in de commissie, als ik het goed begrijp p de website.
Volgende stap zou dus plenaire vergadering zijn.
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
Met de hervorming wil de Vlaamse regering mensen stimuleren om bij de aankoop van een wagen voor een minder vervuilend model te kiezen. Het was de bedoeling de hervorming begin dit jaar te laten ingaan, maar dat is niet gelukt. De regeling die de Vlaamse ministers eerst voorstelden kreeg kritiek. Bij bepaalde kleinere wagens zouden vervuilende dieselmodellen te voordelig belast worden in verhouding met benzinewagens. Om dat effect weg te werken hebben de meerderheidspartijen in het Vlaams Parlement CD&V, sp.a en N-VA nu het regeringsontwerp wat bijgestuurd.
blijkbaar is de berekening aangepast, laat ons ervan uitgaan dat het die 630 ipv 93 is voor dieselwagens.
Een bedenking.
Ik twijfel sterk dat dit amendement met die hogere diesel bijdragen er is doorgeraakt want ik lees dat de oppositie heeft tegengestemd. En dat amendement was ingediend door oppositiepartij Groen!.
Dan gaan die toch niet tegenstemmen?
En er staat te lezen: 'Om dat effect weg te werken hebben de meerderheidspartijen in het Vlaams Parlement CD&V, sp.a en N-VA nu het regeringsontwerp wat bijgestuurd.'
Wat gaat het dan wel zijn? Misschien dat amendement waarvan de tekst nog niet beschikbaar is???
Als overgangsmaatregel zullen de auto's die ingeschreven worden in maart en april, nog steeds het bedrag zoals in de tool mogen aanrekenen. Dus voor diesels is dit HET moment om "toe te slaan". Nadien worden die 537 euro duurder.
Een bedenking.
Ik twijfel sterk dat dit amendement met die hogere diesel bijdragen er is doorgeraakt want ik lees dat de oppositie heeft tegengestemd. En dat amendement was ingediend door oppositiepartij Groen!.
Dan gaan die toch niet tegenstemmen?
En er staat te lezen: 'Om dat effect weg te werken hebben de meerderheidspartijen in het Vlaams Parlement CD&V, sp.a en N-VA nu het regeringsontwerp wat bijgestuurd.'
Wat gaat het dan wel zijn? Misschien dat amendement waarvan de tekst nog niet beschikbaar is???
Comment