Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe BIV vanaf 2012

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tegen 1 februari zal da wel niet lukken als ze dit tempo aanhouden :

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martenni Bekijk Berichten
      Dat denk ik niet. Ze hebben al een andere formule : zie amendement nr 4. Daarmee hebben ze iedereen met een dieselwagen bij zijn pietje
      Heb geen diesel meer staan

Comment

• dat er maar snel eens duidelijkheid komt...

Iemand een idee wat er nu op de planning staat.
        Moet dit nu nogmaals eens voorkomen op een zitting
        omdat er amedementen zijn ???

Comment

• Om 14u30 beginnen ze eraan (zie http://www.vlaamsparlement.be/vp/index.html )

Comment

• ze zijn bezig.... Nog heel eventjes en we gaan het weten

Comment

• Er is een 5° amendement ... ben eens benieuwd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Patje001 Bekijk Berichten
                Hangt er natuurlijk vanaf hoe dat amendement gaat geïnterpreteerd worden.
                Of die 600 euro dieseltaks komt bij de nieuwe BIV en dan zijn we in veel gevallen nog steeds goedkoper.
                Of die 600 euro is één prijs voor elke diesel zonder meer dan ook nog oke.
                Maar men spreekt nu ineens ook van het oude systeem met die taks er nog eens bovenop dan sta ik morgen bij mij verzekeraar om mijn wagen in te schrijven :-)

Dat is in die rekenformule, oorspronkelijk staat daar voor een euro 5 diesel, 93 euro, amandement wil er 630 van maken, dus 530e meer, serieuze opslag, voor kleine dieselwagens is dat een grote stijging.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martenni Bekijk Berichten
                  Er is een 5° amendement ... ben eens benieuwd.
                  Nog 1????? Wat nu weer.

Comment

• Als het ontwerp in commissie goedgekeurd wordt, moet het verslag geschreven, gedrukt en rondgedeeld worden.
                    Dan wordt het ontwerpdecreet verwezen naar plenaire vergadering waar het opnieuw besproken wordt, daar kunnen nog steeds amendementen ingediend worden tot aan de eindstemming.
                    Met de beste wil van de wereld kan ik u vandaag niet zeggen wanneer het ontwerp finaal zal gestemd worden in de plenaire vergadering van het Vlaams Parlement.
                    De bedoeling van de regering is dat het decreet met ingang van 1 maart ek zou gepubliceerd worden. Het is en blijft een open vraag of dat zal lukken.

Het is precies aangenomen in de commissie, als ik het goed begrijp p de website.
                    Volgende stap zou dus plenaire vergadering zijn.

Comment

• En die staat gepland op ???
                      ////1 - 2 - 4 - 5 - 3

Comment

• HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

• Heeft men nu iets aan de berekening gewijzigd?

En wanneer stemming in de plenaire?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door heavyd Bekijk Berichten
                            Heeft men nu iets aan de berekening gewijzigd?

En wanneer stemming in de plenaire?
                            Met de hervorming wil de Vlaamse regering mensen stimuleren om bij de aankoop van een wagen voor een minder vervuilend model te kiezen. Het was de bedoeling de hervorming begin dit jaar te laten ingaan, maar dat is niet gelukt. De regeling die de Vlaamse ministers eerst voorstelden kreeg kritiek. Bij bepaalde kleinere wagens zouden vervuilende dieselmodellen te voordelig belast worden in verhouding met benzinewagens. Om dat effect weg te werken hebben de meerderheidspartijen in het Vlaams Parlement CD&V, sp.a en N-VA nu het regeringsontwerp wat bijgestuurd.

blijkbaar is de berekening aangepast, laat ons ervan uitgaan dat het die 630 ipv 93 is voor dieselwagens.

Comment

• Ik snap er niets meer van!
                              Wat zijn de prijzen nu?
                              Moet ik die 335d nu kopen of wordt het een te dure grap? !

Comment

• Volgens huidig voorstel zullen dus de dieselwagens vanaf euro3 norm zwaarder worden belast.
                                ( als ik meeben in het verhaal )

Oorspronkelijke biv voor dieselwagens
                                artikel 97quater, 5 ( kijken op pagina 17 )

Nieuwe biv voor dieselwagens

Voor benzinewagens blijft alles bij het oude toch ?

Comment

• Voor een euronorm 5 gaat er dus 630 euro in de berekening gehanteerd worden ipv 93 euro?

Dat is wel spijtig. Nu ja, het is zowiezo beter dan de 5000 euro die ik onder de oude BIV zou moeten ophoesten.

Als dat zo is dan mogen ze eerstdaags hun simulatietooltje wel aanpassen.
                                  Last edited by ; 31/01/2012, 20:45.

Comment

• Een bedenking.
                                    Ik twijfel sterk dat dit amendement met die hogere diesel bijdragen er is doorgeraakt want ik lees dat de oppositie heeft tegengestemd. En dat amendement was ingediend door oppositiepartij Groen!.
                                    Dan gaan die toch niet tegenstemmen?

En er staat te lezen: 'Om dat effect weg te werken hebben de meerderheidspartijen in het Vlaams Parlement CD&V, sp.a en N-VA nu het regeringsontwerp wat bijgestuurd.'

Wat gaat het dan wel zijn? Misschien dat amendement waarvan de tekst nog niet beschikbaar is???

Comment

• Dus nog steeds wachten tot 1 maart? : [

Comment

• Als overgangsmaatregel zullen de auto's die ingeschreven worden in maart en april, nog steeds het bedrag zoals in de tool mogen aanrekenen. Dus voor diesels is dit HET moment om "toe te slaan". Nadien worden die 537 euro duurder.
                                        My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door heavyd Bekijk Berichten
                                          Een bedenking.
                                          Ik twijfel sterk dat dit amendement met die hogere diesel bijdragen er is doorgeraakt want ik lees dat de oppositie heeft tegengestemd. En dat amendement was ingediend door oppositiepartij Groen!.
                                          Dan gaan die toch niet tegenstemmen?

En er staat te lezen: 'Om dat effect weg te werken hebben de meerderheidspartijen in het Vlaams Parlement CD&V, sp.a en N-VA nu het regeringsontwerp wat bijgestuurd.'

Wat gaat het dan wel zijn? Misschien dat amendement waarvan de tekst nog niet beschikbaar is???
                                          idd, wellicht dat bewuste amendement nr 5

Comment

Working...
                                          X