Denk dat de prijs van de benzine voor een overgroot deel bepaald wordt door de industrie en niet door jan en alleman.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe BIV vanaf 2012
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenIn ieder geval, 3 maand voor 2012 weten we nog steeds van toeten of blazen.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendas vlg mij de bedoeling om diezelfde markt niet te verstoren, aangenaam is anders
Trouwens zou de overheid dat zonder inspraak van Touring, VAB, ... gedaan hebben? Anders zullen die ook wel al bepaalde zaken lekken zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtenje zou verwachten dat de verkoop van nieuwe wagens dit jaar zou stilvallen in afwachting dat er eindelijk eens een korrekte communicatie gebeurd van wat er nu van aan is met die nieuwe BIV.
Maar bij particulieren zou je toch denken dat ze wat afwachten, want zelfs zowat elke 2l diesel is gekapt in PK voor de BIV.
Comment
-
Nieuwe regeling zou zodus enkel van toepassing zijn voor natuurlijke personen. Nu heb ik naast een vennootschap ook een éénmanszaak waarop ik wagen kan aankopen, weet iemand of ik dan ook in aanmerking voor aangepaste belasting inverkeerstelling. Mijn boekhouder was dit niet zeker.
Comment
-
Naar aanleiding van eventuele nieuwe wagen zoektocht ben ik via die formule te weten gekomen dat een Superb 2.0 TSI <200€ meer zou kosten aan BIV dan een 1.8 TSI. En beiden minder dan nu. Holy canoli ... dat is leuk, dat wil zeggen ongeveer meerprijs van 1500€ of zo. Pano dak laten vallen en hupakee! een dijk van een daily wagen van 200pk. De 2.0 170pk diesel zou 400€ goedkoper zijn aan BIV, maar 1000€ duurder in aankoop.
Puur op vervuiling bekeken is dat dan ook niet meer dan normaal uiteraard, want die is minder dan 10% meer.
Nu nog de taks omzetten naar euronorm en uitstoot !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichteneuronorm deels akkoord, uitstoot kompleet tegen omdat constucteurgegevens niet meer te halen zijn tenzij tegen 70, en oudere autobezitters hier de dupe van worden
ja uiteraard, maar reallife cijfers zullen niet lager tov een ander zijn bij een hoger constructeurcijfer tov die ander
oudere autobezitters?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichtenja uiteraard, maar reallife cijfers zullen niet lager tov een ander zijn bij een hoger constructeurcijfer tov die ander
en die sukkelaar met zijn oude mag wel meer betalen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendas waar liegen doen ze nu allemaal, maar vroeger niet en het verbruik van bvb een golf tdi is over 15 jaar niet gezakt
en die sukkelaar met zijn oude mag wel meer betalen
een oude kar is goedkoper in aankoop he!
en de BIV is ook nog steeds lager voor oudere karren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichtenverandert er eigenlijk iets aan de BIV voor motorfietsen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendas waar liegen doen ze nu allemaal, maar vroeger niet en het verbruik van bvb een golf tdi is over 15 jaar niet gezakt
en die sukkelaar met zijn oude mag wel meer betalen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HansVDG Bekijk BerichtenIemand hier op het werk , zijn ma werkt op de DIV ( diensthoofd ) .
Er zou sprake zijn om volgende jaar de BIV ( voor bedrijven ) van diesel wagens maal 2 te doen.
Nog niet zeker
Bedrijven met benzine doen rijden en particulieren met diesel?
Kloothommelerij
BIV x 2 voor diesels voor PARTICULIEREN is pas een goed idee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk BerichtenWTF ????
Bedrijven met benzine doen rijden en particulieren met diesel?
Kloothommelerij
BIV x 2 voor diesels voor PARTICULIEREN is pas een goed idee.
Comment
Comment