Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
de formule nog maar eens . Je kan dit vrij gemakkelijk in een excel gieten. Wel opletten er wordt ergens een 5de macht genomen.
heel belangrijk, naast co2, is ook de luchtcomponent / euro norm van de wagen
http://www.minaraad.be/digibib/proje...p.pdf/download bevat ook de ontbrekende pagina's. Enfin, die vijfde macht verkloot alles. Een jammere zaak dat men niet met bvb de ecoscore, maar enkel met co2 (en euronorm) rekening houdt.
Ik heb zo een excel blad gemaakt op basis van die pdf.
Wie wil, kan het vragen !!!!!
Het enige wat ik nog niet heb zien zitten is de oude tabel met maandomrekeningen ouderdom .... dat is hels werk
Ik heb een paar zaken getest en het valt wel mee.
wagens ouder dan 10 jaar, betalen sowieso weinig hoor
behalve voor echt zware motoren met veel CO2 .....
Dat zijn nieuwwaarde-BIV's die je post neem ik aan?
Staat in het voorontwerp ook hoe de nieuwe afschrijving naar leeftijd verloopt? Zelfde als nu? Of?
elk jaar ouder is 10% af de berekende nieuwwaarde
dus een auto van 5 jaar oud is de berekening x 0,5 vb.
een auto vanaf 10 jaar is berekening x 0,1. Dus maximumprijs BIV = 1000€. (nieuw is 10.000€)
Let wel: euronorm is belangrijk, euronorm 3 diesel betekent bv minimum 73€ op 10 jaar oud, bovenop de CO2 term.
de formule nog maar eens . Je kan dit vrij gemakkelijk in een excel gieten. Wel opletten er wordt ergens een 5de macht genomen.
heel belangrijk, naast co2, is ook de luchtcomponent / euro norm van de wagen
Comment