Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe BIV vanaf 2012

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Torqeunstein Bekijk Berichten
    Ik vind dees toch te zot voor woorden. Een kleine goedkope hatch gaat u een bom geld kosten aan inschrijving. Nu 61.5 en dan 273.9 fzo. Slaat echt nergens op echt nergens.
    Met alle respect, maar 300 euro bij het inschrijven van een nieuwe wagen is geen "bom" geld. En dat vind ik niet omdat ik reken met AW standaarden. Daarbij lijkt het me niet meer dan logisch dat wagens beoordeeld worden op basis van de milieu impact ipv kostprijs. De tax op een dure wagen is er al in de vorm van de btw. Of is 21 procent op pakweg 50000 euro nog niet genoeg voor vadertje staat?

    Het nieuwe systeem is wat mij betreft al een pak meer evenwichtig dan het vorige. Het is inderdaad wel jammer dan énkel naar CO2 wordt gekeken want er zijn inderdaad wel andere factoren die ook meespelen.

    België moet naar beneden met zijn CO2 uitstoot onder druk van Europese richtlijnen en het kyoto-protocol. Eén manier om dat te doen is in het wagenpark co2 armere voertuigen te bevoordelen tov co2 rijke.

    En als je dan die hatch waar je het over hebt gewoon in diesel koopt is er toch geen probleem?

    Oorspronkelijk geplaatst door GIN-072 Bekijk Berichten
    ik snap het allemaal ni zo goed meer ze
    waar moet ik nu op letten als ik eenwagen ga kopen volgend jaar omdat ik zo weinig mogelijk BIV zou moeten betalen? op de CO² uitstoot of de cil inhoud of ... ?

    het gaat toch enkel over de BIV hé en niet over de jaarlijkse rijtaks?


    er staan een aantal wagens op ons lijstje gezien we er beide een nieuwe gingen aankopenen 't zijn allemaal diesel versie's.

    Range Rover Evoque
    Mini Cabrio
    Dacia Duster
    Skoda Yeti

    Ja kweet het 't zijn nogal uitéénlopende gevallen maar ja met die nieuwe regelingen allemaal wil ik alles is bekijken hé.

    Graag wat reactie over hoe ik iets kan berekenen of waar ik moet op letten
    Kijk eens in post nummer 33 van dit topic. Daar staat een link naar een pagina die alle info bevat die je nodig hebt. Vanaf dan moet je gewoon de data zoeken van je eigen wagen en in die formule invullen. Ik heb daar zelfs nog grafiekjes gemaakt ook van die formule om een eerste idee te krijgen.

    Soms vraag ik me af of mensen hier eens lezen vooralleer ze een vraag stellen. Kennelijk dus niet.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
      De curve houdt geen rekening met vermogen. De waarden die je op de horizontale as ziet zijn CO2 waarden. Als je een wagen met 400 pk wil inschrijven die slechts 150 gram co2 uitstoot ga je daarvoor pakweg 600 euro voor betalen. Als je er ééntje wil inschrijven met 5 pk die 300 gram co2 uitstoot ga je 10000 euro betalen.
      Die wil ik wel eens zien, maar ik begrijp je redenering.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
        Die wil ik wel eens zien, maar ik begrijp je redenering.
        'T is idd een beetje van de pot gerukt. Anderzijds, de 535d levert 300 pk en stoot 165 gram co2 uit per honderd km. Als ik dan hoor dat bmw bezig is aan een nieuwe tri-turbo-superdiesel met 3 liter cilinderinhoud (dus niet meer verliezen dan een "klassieke" bi-turbo), dan kan ik niet anders dan vermoeden dat dat een motor kan zijn die as near as makes no difference deze waarden benadert.

        Het zijn dan ook vooral de modernere zuinige krachtpatsers die erg varen bij deze nieuwe regeling.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
          'T is idd een beetje van de pot gerukt. Anderzijds, de 535d levert 300 pk en stoot 165 gram co2 uit per honderd km. Als ik dan hoor dat bmw bezig is aan een nieuwe tri-turbo-superdiesel met 3 liter cilinderinhoud (dus niet meer verliezen dan een "klassieke" bi-turbo), dan kan ik niet anders dan vermoeden dat dat een motor kan zijn die as near as makes no difference deze waarden benadert.

          Het zijn dan ook vooral de modernere zuinige krachtpatsers die erg varen bij deze nieuwe regeling.
          de M550dX
          My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
            'T is idd een beetje van de pot gerukt. Anderzijds, de 535d levert 300 pk en stoot 165 gram co2 uit per honderd km. Als ik dan hoor dat bmw bezig is aan een nieuwe tri-turbo-superdiesel met 3 liter cilinderinhoud (dus niet meer verliezen dan een "klassieke" bi-turbo), dan kan ik niet anders dan vermoeden dat dat een motor kan zijn die as near as makes no difference deze waarden benadert.

            Het zijn dan ook vooral de modernere zuinige krachtpatsers die erg varen bij deze nieuwe regeling.
            nu is er ook een plafond van 5000. En wat denk je van de btw op die ontwikkelde dure auto ? Binnen 10 jaar hebben de kleine autos ook een tri turbo...

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
              nu is er ook een plafond van 5000. En wat denk je van de btw op die ontwikkelde dure auto ? Binnen 10 jaar hebben de kleine autos ook een tri turbo...
              En uw punt is?

              Het mijne is dat het imho niet meer dan correct is dan dat auto's worden belast op milieu-impact ipv hun vermogen. De belasting op de kostprijs van een auto is er immers al onder de vorm van btw.

              Ik begrijp echt niet wat je wil zeggen. Als je dat eens wil verduidelijken wil ik maar wat graag daarop reageren.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                En uw punt is?

                Het mijne is dat het imho niet meer dan correct is dan dat auto's worden belast op milieu-impact ipv hun vermogen. De belasting op de kostprijs van een auto is er immers al onder de vorm van btw.

                Ik begrijp echt niet wat je wil zeggen. Als je dat eens wil verduidelijken wil ik maar wat graag daarop reageren.
                Je haalde aan dat nu zware milieuvriendelijke auto's in het voordeel zijn, was vroeger ook al zo... plafond van € 5000 Maar gold ook voor de "niet milieuvriendelijke".

                Mijn punt is: koop je een zware milieuvriendelijke, dan zal deze altijd meer kosten en betaal je meer btw. En dat is een vermogensbelasting en geen milieubelasting.

                Kleine goedkope auto's zijn niet altijd milieuvriendelijke alternatieven tov, een "zware" motor. En toch moet deze meer btw betalen...
                Last edited by ; 21/08/2011, 12:06.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                  Met alle respect, maar 300 euro bij het inschrijven van een nieuwe wagen is geen "bom" geld. En dat vind ik niet omdat ik reken met AW standaarden. Daarbij lijkt het me niet meer dan logisch dat wagens beoordeeld worden op basis van de milieu impact ipv kostprijs. De tax op een dure wagen is er al in de vorm van de btw. Of is 21 procent op pakweg 50000 euro nog niet genoeg voor vadertje staat?

                  Het nieuwe systeem is wat mij betreft al een pak meer evenwichtig dan het vorige. Het is inderdaad wel jammer dan énkel naar CO2 wordt gekeken want er zijn inderdaad wel andere factoren die ook meespelen.

                  België moet naar beneden met zijn CO2 uitstoot onder druk van Europese richtlijnen en het kyoto-protocol. Eén manier om dat te doen is in het wagenpark co2 armere voertuigen te bevoordelen tov co2 rijke.

                  En als je dan die hatch waar je het over hebt gewoon in diesel koopt is er toch geen probleem?



                  Kijk eens in post nummer 33 van dit topic. Daar staat een link naar een pagina die alle info bevat die je nodig hebt. Vanaf dan moet je gewoon de data zoeken van je eigen wagen en in die formule invullen. Ik heb daar zelfs nog grafiekjes gemaakt ook van die formule om een eerste idee te krijgen.

                  Soms vraag ik me af of mensen hier eens lezen vooralleer ze een vraag stellen. Kennelijk dus niet.



                  welke van de drie links moet ik bezien ik snap het ni ze je schrijft dat ik maar moet invullen maar vindt niet waar

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door GIN-072 Bekijk Berichten
                    welke van de drie links moet ik bezien ik snap het ni ze je schrijft dat ik maar moet invullen maar vindt niet waar
                    Op een blad papier...

                    Comment


                    • #50
                      Als je kan kiezen tussen een bimmer van 30.000 of 40.000 euro, om 3 of 4.000 euro BIV te omzeilen dan kies je nog best voor die van 30.000 euro denk ik. Denk dat het vooral voor kleine stadswagentjes een probleempje gaat worden. Tenzij de constructeurs nog zuinigere motoren gaan maken die nog saaier zijn dan die ervoor

                      Comment


                      • #51
                        Weet iemand of de 15% overheidspremie bij aankoop van een wagen met superlage uitstoot ook nog van toepassing gaat zijn in 2012?

                        Comment


                        • #52
                          Hoogstwaarschijnlijk niet, ze zijn toch al heel de tijd bezig over het feit dat het gaat worden afgeschaft.
                          En als je nu één bestelt en die premie valt weg dan mag je er zelf voor bijbetalen.

                          Comment


                          • #53
                            Da's inderdaad mijn grootste zorg momenteel.

                            Comment


                            • #54
                              Maar ja, wanneer gaat het nu eigenlijk beslist worden of dit er daadwerkelijk komt vanaf 1/2012?

                              Want dat is toch nog altijd niet 100% rond dit voorstel, of vergis ik mij??

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                Maar ja, wanneer gaat het nu eigenlijk beslist worden of dit er daadwerkelijk komt vanaf 1/2012?

                                Want dat is toch nog altijd niet 100% rond dit voorstel, of vergis ik mij??
                                Idd.
                                Ik wacht ook op verder nieuws.

                                Edit;
                                ik heb het kabinet is aangeschreven en ik heb de indruk dat het nog wat zal duren....
                                moet nog naar adviesraad enz., er kan dus ook nog wat aan veranderen.
                                Er komt een website waar je alles kan uitrekenen eens het zover is.
                                Een datum waarop het uiteindelijk beslist is weet blijkbaar niemand, alhoewel we toch al op minder dan 4 maand van 2012 zitten.
                                (moeilijk voor mensen die een kar willen bestellen dus)
                                Last edited by tradie; 02/09/2011, 15:54.

                                Comment


                                • #56
                                  Koop een stockwagen? Dan ben je zeker van de 15% overheidskorting en krijg je er waarschijnlijk nog een stockpremie bovenop.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Vraag me af wanneer ze de diesels dan weer hoger gaan belasten, eerst moet de co omlaag en wees er maar zeker van dat het fijn stof gaat volgen. Wel slim gezien van onze regering, maak dat er meer diesels verkocht worden want de jaarlijkse belasting voor deze is toch hoger dan bij benzines. En echt minder vervuilen doen diesels nu ook niet
                                    + YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Waar vinden jullie die waarden voor autos?

                                      Ik zou een 335d willen kopen dan, maar zou is willen weten wat de biv dan is...

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door GregOrgy Bekijk Berichten
                                        Waar vinden jullie die waarden voor autos?

                                        Ik zou een 335d willen kopen dan, maar zou is willen weten wat de biv dan is...
                                        +- €600

                                        Comment


                                        • #60
                                          Geldt die nieuwe BIV eigenlijk ook voor oldtimers dan?

                                          Of blijft dat de minimum van +/- 60 euro?

                                          E30SHOP.be
                                          - Alles voor uw BMW E30.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X