Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe BIV vanaf 2012

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    grootste factor is wel co², en daar is de winst alleen op papier te merken, zie spritmonitor
    co² // aangesproken vermogen // rijstijl

    wie zacht rijdt met een 200 pk @ 100pk zal niet veel meer of minder uitstoten dan een full blown 105 pk @ 100pk.

    uiteraard zal een petrolhead sowieso ook meer vervuilen met die van 200pk

    Comment


    • #82
      Zopas gehoord, een BMW 330 d zou uitkomen op ongeveer 600 euro inschrijving.
      Klopt dit ?

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door Soul Bekijk Berichten
        Zopas gehoord, een BMW 330 d zou uitkomen op ongeveer 600 euro inschrijving.
        Klopt dit ?

        Als die wet er door komt effectief, ja.

        Vermogen zal niet meer ter zake doen bij de inschrijvingstaks, de co2-uitstoot wel.

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
          Als die wet er door komt effectief, ja.

          Vermogen zal niet meer ter zake doen bij de inschrijvingstaks, de co2-uitstoot wel.
          Zou leuk zijn, want dan kunnen we dat bedrag steken in een motor een versie hoger !

          Comment


          • #85
            Zeer zeker, de Belgen gaan massaal de moderne 6-cilinder diesels gaan halen in Duitsland vanaf volgend jaar ^^

            Een 335d of 535d zie ik best wel zitten ook.

            Comment


            • #86
              Maar de dikke benzine's gaan veel duurder worden zeker naar BIV toe ? ( E90 M3 )

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                Maar de dikke benzine's gaan veel duurder worden zeker naar BIV toe ? ( E90 M3 )
                Idd. Alle gekheid op een stokje, toere, als je zo'n kar wilt, koopt ze dan nog dit jaar.

                Comment


                • #88
                  Dit jaar zijn die ook niet echt goedkoop, hoor !

                  Comment


                  • #89
                    4000 à 5000 euro BIV is nog steeds een serieus zure appel om door te bijten, maar met die nieuwe wet kan dat wel makkelijk het dubbele of meer worden..

                    Comment


                    • #90
                      dikke belsjkes dieselrijders worden nog dikkere belsjkes dieselrijders
                      apres moi la deluge

                      Comment


                      • #91
                        Nogmaals, de wet is nog niet eens van kracht. Er is een voorstel geformuleerd.

                        Het ZOU daarenboven zijn dat er:

                        1. Voor vennootschappen niets verandert.
                        2. Voor particulieren de regeling slechts getrapt wordt ingevoerd. Dus niet dat een 330d volgend jaar €600 zou kosten. (Dat bedrag is dan nog maar een gok gemaakt door mensen op basis van een vage formule die nu zou voorgesteld zijn. De uiteindelijke berekening is nog niet gekend.)

                        Comment


                        • #92
                          't Doeme, ik ging vanaf januari full throttle liggen mobilen naar een x35d

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                            Nogmaals, de wet is nog niet eens van kracht. Er is een voorstel geformuleerd.

                            Het ZOU daarenboven zijn dat er:

                            1. Voor vennootschappen niets verandert.
                            2. Voor particulieren de regeling slechts getrapt wordt ingevoerd. Dus niet dat een 330d volgend jaar €600 zou kosten. (Dat bedrag is dan nog maar een gok gemaakt door mensen op basis van een vage formule die nu zou voorgesteld zijn. De uiteindelijke berekening is nog niet gekend.)

                            De BIV voor 2dehands wagens zou getrapt ingevoerd worden om de markt niet te verstoren. Voor particulieren zou de BIV voor nieuwe auto's meteen in voege treden.

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                              De BIV voor 2dehands wagens zou getrapt ingevoerd worden om de markt niet te verstoren. Voor particulieren zou de BIV voor nieuwe auto's meteen in voege treden.
                              Juist.

                              En waar gaat men hier op zoek naar wat voor een 335d? Mobile.de. Tweedehands.

                              Comment


                              • #95
                                Wagen jonger dan 6 maanden of minder dan 6000km wordt ook als nieuw aanzien.

                                Comment


                                • #96
                                  Maar dat ligt dan ook wel een beetje buiten budget

                                  Comment


                                  • #97
                                    In ieder geval, 3 maand voor 2012 weten we nog steeds van toeten of blazen.....

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                      Wagen jonger dan 6 maanden of minder dan 6000km wordt ook als nieuw aanzien.
                                      Tuurlijk, en er zijn nog een reeks andere veralgemeningen te vinden.
                                      Ik denk niet dat we een draft wettekst kunnen samenvatten in 3 lijntjes?

                                      Het ging hier om de duidelijke tweedehandsmarkt van bvb 335d, die €600 is dus verre van zeker, that's all.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                                        In ieder geval, 3 maand voor 2012 weten we nog steeds van toeten of blazen.....
                                        inderdaad, het is weer zo iets wat ze wel willen, maar dat toch niet zal lukken ...

                                        Comment


                                        • Persoonlijk hoop ik dat ze nog lang zullen aanmodderen, dit jaar al 4 leuke wagens gehad dankzij de biv:

                                          Supra Mk4 61.5 euro BIV
                                          Nissan Skyline 61.5 euro BIV
                                          Supra Mk4 61.5 BIV
                                          Nissan Skyline 61.5 euro BIV

                                          De laatste skyline hou ik preventief ingeschreven : ) , voor het geval dat er volgend jaar toch iets zou ingevoerd worden. En ok je wilt een 335d kopen enzo , maar 0,0 fun t.o.v benzine, dus blijf toch maar hopen op ons huidig stelsel. Aan de andere kant zou die nieuwe BIV leuk zijn voor de huidige benzinebezitters vermits de diesels weer in trek gaan komen , vraag naar benzine daalt en prijs bijgevolg ook!
                                          Last edited by ; 21/09/2011, 17:11.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X