Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe BIV vanaf 2012

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Denk dat de prijs van de benzine voor een overgroot deel bepaald wordt door de industrie en niet door jan en alleman.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
      In ieder geval, 3 maand voor 2012 weten we nog steeds van toeten of blazen.....
      das vlg mij de bedoeling om diezelfde markt niet te verstoren, aangenaam is anders

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        das vlg mij de bedoeling om diezelfde markt niet te verstoren, aangenaam is anders
        Plots komt het uit de lucht vallen zeker? Moeten ze dit niet zoveel maand op voorhand publiceren in het staatsblad?

Trouwens zou de overheid dat zonder inspraak van Touring, VAB, ... gedaan hebben? Anders zullen die ook wel al bepaalde zaken lekken zeker?

Comment

• je zou verwachten dat de verkoop van nieuwe wagens dit jaar zou stilvallen in afwachting dat er eindelijk eens een korrekte communicatie gebeurd van wat er nu van aan is met die nieuwe BIV.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
            je zou verwachten dat de verkoop van nieuwe wagens dit jaar zou stilvallen in afwachting dat er eindelijk eens een korrekte communicatie gebeurd van wat er nu van aan is met die nieuwe BIV.
            Tja, voor bedrijven veranderd er niets, en dat is het grootste deel van de nieuwe wagens die verkocht worden.
            Maar bij particulieren zou je toch denken dat ze wat afwachten, want zelfs zowat elke 2l diesel is gekapt in PK voor de BIV.

Comment

• Nieuwe regeling zou zodus enkel van toepassing zijn voor natuurlijke personen. Nu heb ik naast een vennootschap ook een éénmanszaak waarop ik wagen kan aankopen, weet iemand of ik dan ook in aanmerking voor aangepaste belasting inverkeerstelling. Mijn boekhouder was dit niet zeker.

Comment

• Naar aanleiding van eventuele nieuwe wagen zoektocht ben ik via die formule te weten gekomen dat een Superb 2.0 TSI <200€ meer zou kosten aan BIV dan een 1.8 TSI. En beiden minder dan nu. Holy canoli ... dat is leuk, dat wil zeggen ongeveer meerprijs van 1500€ of zo. Pano dak laten vallen en hupakee! een dijk van een daily wagen van 200pk. De 2.0 170pk diesel zou 400€ goedkoper zijn aan BIV, maar 1000€ duurder in aankoop.
                Puur op vervuiling bekeken is dat dan ook niet meer dan normaal uiteraard, want die is minder dan 10% meer.

Nu nog de taks omzetten naar euronorm en uitstoot !
                Last edited by ; 27/09/2011, 16:49.

Comment

• euronorm deels akkoord, uitstoot kompleet tegen omdat constucteurgegevens niet meer te halen zijn tenzij tegen 70, en oudere autobezitters hier de dupe van worden

Comment

euronorm deels akkoord, uitstoot kompleet tegen omdat constucteurgegevens niet meer te halen zijn tenzij tegen 70, en oudere autobezitters hier de dupe van worden

ja uiteraard, maar reallife cijfers zullen niet lager tov een ander zijn bij een hoger constructeurcijfer tov die ander

oudere autobezitters?

Comment

• Ik heb gisteren de berekening eens gemaakt voor mijn huidige wagen. Ik kom op 7700€
                      Ik hoop dat ik ergens een rekenfout gemaakt heb

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                        ja uiteraard, maar reallife cijfers zullen niet lager tov een ander zijn bij een hoger constructeurcijfer tov die ander
                        das waar liegen doen ze nu allemaal, maar vroeger niet en het verbruik van bvb een golf tdi is over 15 jaar niet gezakt

en die sukkelaar met zijn oude mag wel meer betalen

Comment

das waar liegen doen ze nu allemaal, maar vroeger niet en het verbruik van bvb een golf tdi is over 15 jaar niet gezakt

maar hoeveel?
                          een oude kar is goedkoper in aankoop he!
                          en de BIV is ook nog steeds lager voor oudere karren

Comment

• verandert er eigenlijk iets aan de BIV voor motorfietsen?

Comment

• De minaraad is blijkbaar al aan bod gekomen.
                              Wat ze daar nu mee doen is een andere zaak.
                              Lijkt wel een mistgordijn 3 maanden voor 2012.

Comment

• Voorontwerp van decreet is anders wel heel interessant om te lezen.
                                Last edited by ; 01/10/2011, 11:00.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                                  verandert er eigenlijk iets aan de BIV voor motorfietsen?
                                  Daar wordt niet over gesproken dus ik denk van niet.

Comment

De uitstoot wel !!!

Comment

• Iemand hier op het werk , zijn ma werkt op de DIV ( diensthoofd ) .
                                      Er zou sprake zijn om volgende jaar de BIV ( voor bedrijven ) van diesel wagens maal 2 te doen.

Nog niet zeker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HansVDG Bekijk Berichten
                                        Iemand hier op het werk , zijn ma werkt op de DIV ( diensthoofd ) .
                                        Er zou sprake zijn om volgende jaar de BIV ( voor bedrijven ) van diesel wagens maal 2 te doen.

Nog niet zeker
                                        WTF ????

Bedrijven met benzine doen rijden en particulieren met diesel?
                                        Kloothommelerij

BIV x 2 voor diesels voor PARTICULIEREN is pas een goed idee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                                          WTF ????

Bedrijven met benzine doen rijden en particulieren met diesel?
                                          Kloothommelerij

BIV x 2 voor diesels voor PARTICULIEREN is pas een goed idee.
                                          Qua flip-reactie op een vaag gerucht kan dit wel tellen.

Comment

Working...
                                          X