Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe BIV vanaf 2012

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
    Probleem is dat ik enkel de facelift versie vind... 259 dan.

    Als iemand een goeie site weet met van ieder model de CO2 uitstoot, fiscale pk en oude BIV: shoot
    fiscale pk en BIV is simpel http://ww2.autoscout24.be/nl-be/serv...uals_tax2.aspx
    . CO2 uitstoot in feite bijna simpel.
    +/-23g/l benzine normverbruik
    +/-26g/l diesel normverbruik

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
      Ik heb zo een excel blad gemaakt op basis van die pdf.
      Wie wil, kan het vragen !!!!!
      ik heb je gisteren een pm gestuurd

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
        ik heb je gisteren een pm gestuurd
        Ik kan je niet antwoorden in pb .....
        en ik heb niet veel voor mijn pc gezeten thuis ...

        -Ik ga mijn excell nog aanpassen naar de nieuwe versie
        -Er is nu een tool op het web die net hetzelfde doet

        Maar ik kan je het dus zeker opsturen in de niewe versie

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
          Ik kan je niet antwoorden in pb .....
          en ik heb niet veel voor mijn pc gezeten thuis ...

          -Ik ga mijn excell nog aanpassen naar de nieuwe versie
          -Er is nu een tool op het web die net hetzelfde doet

          Maar ik kan je het dus zeker opsturen in de niewe versie
          Waar kan ik de tool vr nieuwe biv terugvinden?
          Bedankt.

          Comment


          • weet iemand de euronorm en uitstoot van een vw t3 1.6TD?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door koendd Bekijk Berichten
              weet iemand de euronorm en uitstoot van een vw t3 1.6TD?
              van welk jaar???

              Comment


              • januari 1988

                Comment


                • Hervorming BIV geldt ook voor niet-geleasde bedrijfswagens :



                  HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.





                  Reacties op hervorming BIV: "Verkapte belastingverhoging" :

                  HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.




                  "Hervorming BIV is monster van Loch Ness"



                  http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...groen_reacties


                  VAB: "De Nieuwe BIV is niet groener" :




                  Muyters verdedigt BIV: "Kritiek van Touring uit de lucht gegrepen"





                  Vlaams minister van Financiën Philippe Muyters (N-VA) hecht geen geloof aan de kritiek van Touring dat de hervorming van de BIV inventieve Vlamingen zal aanzetten hun wagen in een ander gewest in te schrijven.



                  LDD: Nieuwe BIV stimuleert vervuiling

                  (19/11/2011) De Vlaamse regering heeft de hervorming van de Belasting op Inverkeerstelling (BIV) vandaag definitief goedgekeurd. Met die hervorming zal de Vlaamse Regering nooit ofte nimmer haar doel bereiken om de luchtkwaliteit te verbeteren, want de nieuwe BIV zal de verdieselijking van het wagenpark nog verder in de hand werken. De Vlaming wordt in zijn portemonnee getroffen door een belasting die niet eens bijdraagt tot de gezondheid van de Vlaming.


                  Bepalend voor de berekening van de BIV zijn de milieukenmerken: CO2-uitstoot (klimaat) en Euronorm (luchtkwaliteit). Op die manier wil de Vlaamse Regering haar klimaatdoelstellingen en doelstellingen inzake luchtkwaliteit bereiken.

                  Ivan Sabbe: �Door de nieuwe BIV zal de aankoop van een dieselauto nog verder worden aangemoedigd, terwijl studies - o.a. van de Hoge Gezondheidsraad - aantonen dat een dieselmotor veel schadelijker is voor de gezondheid dan een benzinemotor.

                  Om de schadelijke gezondheidseffecten meer in rekening te brengen, moet de berekening van de BIV dan ook veeleer de uitstoot van fijn stof en stikstofoxide laten doorwegen in plaats van de CO2-uitstoot, en moet ook rekening gehouden worden met de meest schadelijke ultrafijne stofdeeltjes, iets wat niet in de Euronorm vervat zit.�

                  LDD fractieleider Lode Vereeck denkt niet dat deze hervorming de juiste weg is naar de vergroening van het wagenpark.
                  �In het belang van het milieu moet niet het bezit, maar het gebruik van wagens belast worden. Volgens het huidige concept van forfaitaire belasting, zet deze hervormde belasting de auto-eigenaars daarentegen aan om meer met de wagen te rijden.

                  De BIV is nu dus geen sturende belasting in het belang van het milieu, maar enkel van de Vlaamse schatkist.

                  De totale opbrengst van de BIV, oude of nieuwe, moet immers gelijk blijven. Vergeet ook niet dat minister Muyters nog nieuwe, bijkomende verkeersbelastingen aankondigt: een wegenvignet voor personenauto's en een kilometerheffing voor vrachtwagens", weet Lode Vereeck.

                  LDD zal bij de bespreking van de BIV-hervorming in het Vlaams parlement aandringen op hoorzittingen om de ondeugdelijkheid van die hervorming aan te tonen en de Vlaamse Regering ertoe aan te zetten de maatregel bij te sturen in het belang van de volksgezondheid.

                  Last edited by ; 20/11/2011, 02:38.

                  Comment


                  • Federauto hekelt BIV-regeling voor tweedehandswagens



                    HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.




                    Vlaams Belang : Vergroening betekent verarming van de gewone man !

                    (19/11/2011) Filip Dewinter : �Vergroening van de BIV is een verkapte belastingverhoging verpakt als een noodzakelijke ecologische maatregel�. Vergroening van de autofiscaliteit betekent verarming van de gewone man!


                    De Vlaamse Regering heeft vandaag de nieuwe Belasting op Inverkeerstelling (BIV) die rekening houdt met de milieukenmerken van wagens blijkbaar definitief goedgekeurd. De Vlaamse overheid wil zo het aankoopgedrag van individuele automobilisten sturen in de richting van voertuigen die de CO2-norm en luchtkwaliteitsnormen beter halen.

                    Het Vlaams Belang zal zich ook na de � t.o.v.het eerste voorstel - afvlakking van de nieuwe BIV voor kleine en middenklassewagens in het Vlaams Parlement verzetten tegen deze feitelijke belastingsverhoging die vooral de gewone Vlamingen zal treffen.

                    Het vergroenen van of koppelen van milieukenmerken van personenwagens aan de BIV gebeurt immers niet alleen op een weinig transparante manier maar zal ongetwijfeld een aantal asociale gevolgen hebben. De voorgestelde rekensleutel voor de nieuwe BIV zet immers vooral in op CO2. De maatregel zal daarom vooral impact hebben op de aankoop van sommige zware en oude wagens op de tweedehandsmarkt. De zgn. "sociale correctie" via het voor tweedehandswagens spreiden van de hervorming over drie jaar is hierbij slechts een druppel op een hete plaat.

                    Een en ander getuigt bovendien van een weinig doordacht en coherent beleid vanwege de Vlaamse Regering.

                    Door de invoering van de federale CO² premies werden automobilisten eerst richting dieselwagens (zelfs zonder roetfilter) gestuurd. Nu het echter duidelijk wordt dat met dit beleid Vlaanderen nooit de Europese doelstellingen inzake fijnstof en NOx zal behalen, wordt paniekvoetbal gespeeld en worden maatregelen overwogen die haaks staan op het vorige beleid.
                    Zo gaat de nieuwe BIV 9 op 10 dieselwagens (zonder roetfilter) sanctioneren, terwijl deze soms zelfs met een CO² premie werden gekocht !


                    Last edited by ; 20/11/2011, 02:40.

                    Comment


                    • Ik vind de kritiek gewoonweg onnozel.
                      Als de BIV de gewone man verarmt (afgaande op het kleine segment), zou het gebruik van een wagen onbetaalbaar zijn voor dezelde gewone man (verbruik, verzekering, taks).
                      Wat niet het geval is

                      Comment


                      • Ik vind de kritiek ook onnozel, voor de mijne bespaar ik bijna 900€ BIV

                        Comment


                        • En ik sluit me hier bij aan, voor héél wat leuke kleine sportievelingen (genre sportieve versies van Mito, Ds3, Mini enz...) is er nu een flink pak minder te betalen.
                          Daar kan ik moeilijk tegen zijn hé. Ik had verleden jaar al grote goesting voor een sportieve variant van de Ds3, en nu lonkt een Thp of misschien toch maar die Racing aangezien ze er gingen bijmaken in 2012. Al zegt mijne portefeuille (lees het vrouwmens ) Ds3 Hdi 112.
                          Wat ik wel niet begrijp is dat de diesels nog steeds bevoordeeld worden ondanks hun mindere milieuvriendelijkheid . Bovendien zitten er al een pak minder accijnzen op de diesel. Hier zouden ze wel eens werk van mogen maken! Al spreek ik hier tegen mijn eigen rekening want rij momenteel diesel.

                          Comment


                          • Ik sluit me aan bij de kritiek, het lijkt idd een vermomde belastingsverhoging en het ergst van al is dat het enkel in Vlaanderen is en niet in heel België, terwijl Vlaanderen al zo dicht bevolkt is en dus niet nog een dieselboost nodig heeft.


                            Maar voor oldtimers blijft de BIV 65 euro? Of ben ik mis?


                            Oorspronkelijk geplaatst door koendd Bekijk Berichten
                            weet iemand de euronorm en uitstoot van een vw t3 1.6TD?
                            T3 1.7D kopen?

                            E30SHOP.be
                            - Alles voor uw BMW E30.
                            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                            Comment


                            • Gaat dit nu sowieso van kracht vanaf januari 2012?

                              Zoja kan iemand mij de BIV meegeven voor een Facelift 325d en 330d van 1 jaar oud aub?

                              Waarvoor dank!
                              2009 BMW E91 320d
                              2002 BMW E46 M3
                              2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                              2010 MINI R56 Cooper S Mayfair



                              Comment


                              • Ik kan de nieuwe DIV regels niet volgen!
                                Ik ben momenteel bezig met een restauratie van een Jaguar XJ6 (XJ40) bouwjaar 1988 met een 2.9 motor en 15 fiscale pk. De co2 uitstoot is onbekend.

                                Het was of is de bedoeling om volgend jaar in het voorjaar de wagen in te schrijven. Vermits de jag ouder is dan 15 jaar zou ik met de oude regelgeving
                                dan het minimum bedrag moeten betalen. Als ik mij niet vergis 61.50 euro. Indien het bedrag volgend jaar een pak hoger zou liggen moet ik proberen de wagen nog dit jaar in te schrijven.

                                Wie kan mij helpen om het nieuwe DIV bedrag te bepalen?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door hagstrum Bekijk Berichten
                                  Wie kan mij helpen om het nieuwe DIV bedrag te bepalen?
                                  Je vind er hier http://belastingen.vlaanderen.be/nla...ult.asp?id=682 meer uitleg over. Maar ik heb zo de indruk dat als het om een niet nieuwe wagen gaat je een wiskundegenie moet zijn om er uit wijs te geraken .

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door hagstrum Bekijk Berichten
                                    Ik kan de nieuwe DIV regels niet volgen!
                                    Ik ben momenteel bezig met een restauratie van een Jaguar XJ6 (XJ40) bouwjaar 1988 met een 2.9 motor en 15 fiscale pk. De co2 uitstoot is onbekend.

                                    Het was of is de bedoeling om volgend jaar in het voorjaar de wagen in te schrijven. Vermits de jag ouder is dan 15 jaar zou ik met de oude regelgeving
                                    dan het minimum bedrag moeten betalen. Als ik mij niet vergis 61.50 euro. Indien het bedrag volgend jaar een pak hoger zou liggen moet ik proberen de wagen nog dit jaar in te schrijven.

                                    Wie kan mij helpen om het nieuwe DIV bedrag te bepalen?
                                    Volgens Simualtie Vergroening BIV van belastingen vlaanderen site kom ik uit op 709,68 euro

                                    Ingebruikname in 1988
                                    CO/2 uitstoot indien niet gekend voor een Euronorm 0 met > dan 2000cc en benzine is 297 CO2 g/km
                                    Fiscale pk 15
                                    Inschrijving na 1.1.2012

                                    Geeft 709,68 Euro

                                    Dus beter nog dit jaar inschrijven

                                    Comment


                                    • niet vergeten dat er een overgangsperiode van 3 jaar is he voor niet nieuwe wagens.
                                      volgend jaar 33procent biv volgens nieuwe systeem, 67 volgens oude systeem.

                                      dus zal al bij al nog meevallen volgend jaar

                                      Comment


                                      • is ook voor nieuwe wagens het geval dacht ik.

                                        Het eerste jaar (2012) wordt de nieuwe berekeningswijze voor 33% gebruikt, de huidige voor 67%. In het tweede jaar (2013) verloopt 67% volgens de nieuwe berekening en 33% volgens de huidige berekeningswijze. Vanaf 2014 wordt de BIV volledig berekend op de nieuwe wijze.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X