Schauvlieghe zat er vlgsd mij daarjuist serieus naast op TV. Ze zei dat de nieuwe BIV rekening hield met de fijn stof uitstoot. Niet dus of in alle geval niet rechtstreeks (wel via euronorm).
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe BIV vanaf 2012
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenWat gaan mensen moeten betalen die onze M3 tweedehands zouden overkopen? CO2 is 295gr. Wagen is van juni 2008.
(*) Voor tweedehands voertuigen wordt in 2012 rekening gehouden met 33% van het nieuwe BIV tarief en 67% van het oude BIV tarief.
Naast de opgegeven gegevens ben ik voor deze berekening uitgegaan van Euronorm 4 + 20 fiscale PK en een verkoop in 2012
Comment
-
Ik heb ondertussen de simulatietool gewonden en kwam ook uit op dit bedrag.
Ik heb eens liggen rekenen voor mijn andere wagens.
Mijn R26.R heb ik dit jaar nog €4.500,- betaald. Dat zou volgens de simulatietool nu nog maar € 495,- zijn...*slik*
Mijn 530d xDrive heb ik ook aangekocht (dus niet geleased), en heb ik dus € 5.000,- betaald. Nu zou dat nog €373,- zijn...
Ik voel me opeens niet zo goed...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door paul.verjans Bekijk BerichtenBerekening Het BIV bedrag bedraagt(*): 5213.3€
(*) Voor tweedehands voertuigen wordt in 2012 rekening gehouden met 33% van het nieuwe BIV tarief en 67% van het oude BIV tarief.
Naast de opgegeven gegevens ben ik voor deze berekening uitgegaan van Euronorm 4 + 20 fiscale PK en een verkoop in 2012
Ook gaan we privé zwaarder belast worden voor het gebruik van een firmawagen. Ik heb eens benieuwd wat ons deze M3 privé meer gaat kosten. Ik denk dat het een (te) dure aangelegenheid gaat worden voor zo'n tweede wagen waar ikzelf slechts een paar 1000 km mee rijd per jaar. Voor mijn vrouw moet dat bijlange geen 4.0 V8 zijn.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
Maar voor oldtimers blijft de BIV 65 euro? Of ben ik mis?
bron: https://belastingen.fenb.be/vfp-port...caef1d65497c63Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk BerichtenStel dat ik mijn huidige wagen (15jaar oud, diesel Euro 1) nu uitschrijf en over 2 jaar (auto wordt in tussentijd niet gebruikt of ingeschreven door iemand anders) terug inschrijf op dezelfde naam, ben ik dan opnieuw BIV verschuldigd ?
12345
Comment
-
de nieuwe BIV is echt belachelijk;
diesels zijn vervuilender en zouden meer taksen moeten betalen(jaarlijkse vind ik dan). Een auto inschrijven kost de overheid evenveel moeite dus vind ik dat wij daarop allemaal hetzelfde bedrag moeten betalen per auto, of dat nu een nissan pixo of bmw M5 is of q7 v12 TDI maakt eigelijk geen verschil.
Wat ze beter zouden moeten uitdokteren is de jaarlijkse rijtaks, diesel zouden daar zowiezo een pak meer moeten betalen door hun vervuiling.
En wat is het nut van de prijs aan de pomp(diesel) te doen opslaan als je dan de BIV weer verlaagd..."is het nu wel of niet goed; diesel?" zal de gewone burger zich afvragen!
Mijn visie hierop is simpel; haal diesel weg uit gewone wagens door belastingen(jaarlijkse taks) enorm hoog te stellen zodat enkel nog lichte vracht en vrachtwagens van de zuinigheid van diesel kunnen profiteren.
Hallo? vlaanderen? Het gaat hier niet enkel over je grammetjes CO²/km!!!!
in mijn geval:
2010 Nissan Pixo
BIV nu: 61,5€
BIV 2012: 65,15€
1987 VW golf gti:
BIV nu: 61,5€
BIV 2012: 213,5€
BIV 2012 vanaf maart: 40€
1999 Citroën Saxo 1.1i:
BIV: nu: 61,5€
BIV 2012: 63,7€Last edited by Ice_ken; 22/11/2011, 12:18.2015 BMW S1000R
2010 Renault Clio RS Cup
1987 Volkswagen Golf GTI
Comment
-
Iceken toch, ge ziet het geheel ni, stel u voor da ge da erdoor krijgt.
da betekent da we binne X-aantal jaar hier in belgie gezonde lucht opsnuiven.
die gezonde lucht zou er dan kunnen zorgen dat de belg niet meer als een mak lammetje braafjes werkt en het geld aan vadertje staat afgeeft.
anyway,
ik geef u gelijk, diesel zou moeten voorbehouden blijven voor bussen, vrachtwagens (mss lichte vracht ) and thats it.
al de rest moet maar benzine, LPG, aardgas, elektriciteit, waterstof, uanium.... gebruiken
Comment
-
Excuseer maar (en ik ben ben geen diesellover, diesel is vooral functioneel) de regeling straft wel vuile diesels af itt propere diesels. En daarmee bedoel ik de nieuwe. Bobo heeft gelijk op dat vlak: modernste diesels stoten veel minder uit, terwijl sommige nieuwe benzines juist ook roet en stof uit beginnen stoten zijn.
Oude benzines zijn binnen de nieuwe BIV goedkoper dan oude diesels.
In die zin is het dus nagel op de kop. Het enigste alternatief is de BIV afschaffen, dan pas zal iedereen content zijn. Maar gezien de huidige situatie moeten we wel beseffen dat geld niet aan bomen groeit.
Comment
-
fijnstof kan alleen maar fijner stof worden, de enige manier om een diesel echt minder fijnstof te laten blazen is door minder te verbruiken.
al de rest is bullshit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichtenfijnstof kan alleen maar fijner stof worden, de enige manier om een diesel echt minder fijnstof te laten blazen is door minder te verbruiken.
al de rest is bullshit
nie overdrijven, oudere wagens zijn gewoonweg vuiler op alle gebied en zeker diesels. FIjn stof en roet komt door imperfecte verbranding en te lage temperatuur, die in benzines van nature veel hoger oploopt. En dat was vroeger nog veel erger.
Alhoewel de nieuwere wagens dan ook gewoonweg nog eens veel minder verbruiken en dat helpt ook ja
Comment
-
ach, zelfs indien je gelijk hebt met je imperfecte verbranding, je weet evengoed als ik dat in belgie 80% van de mensen geen lang genoege afstanden rijden om die diesel op temperatuur te krijgen waardoor de auto zijn roetfilter nog verstopt ook.Last edited by Timmie; 23/11/2011, 10:24.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtenis ook voor nieuwe wagens het geval dacht ik.
Het eerste jaar (2012) wordt de nieuwe berekeningswijze voor 33% gebruikt, de huidige voor 67%. In het tweede jaar (2013) verloopt 67% volgens de nieuwe berekening en 33% volgens de huidige berekeningswijze. Vanaf 2014 wordt de BIV volledig berekend op de nieuwe wijze.
"Vanaf wanneer?
Natuurlijke personen/eenmanszaken
- Nieuwe voertuigen: vanaf 1 januari 2012
De BIV wordt onmiddellijk voor de volle 100% op de nieuwe manier berekend voor nieuwe voertuigen die voor de eerste maal in het verkeer gebracht worden vanaf 1 januari 2012.
- Tweedehandswagens: gefaseerde invoering
Voor tweedehandswagens wordt de nieuwe BIV gefaseerd ingevoerd over drie jaar. Het eerste jaar (2012) wordt de nieuwe berekeningswijze voor 33% gebruikt, de huidige berekeningswijze voor 67%. De te betalen BIV is dan de som van de twee berekeningen. In het tweede jaar (2013) verloopt 67% volgens de nieuwe berekening en 33% volgens de huidige berekeningswijze. Vanaf 2014 wordt de BIV volledig berekend op de nieuwe wijze.Rechtspersonen (behalve ondernemingen met leasingactiviteiten)
Voor rechtspersonen (behalve ondernemingen met leasingactiviteiten) worden zowel de nieuwe voertuigen als de tweedehandsvoertuigen voor de volle 100% op de nieuwe manier berekend vanaf 1 januari 2012.
Ondernemingen met leasingactiviteiten
Hier blijft de huidige BIV regelgeving van toepassing."
bron: https://belastingen.fenb.be/vfp-port...caef1d65497c63Last edited by betaveloce; 25/11/2011, 16:18.sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door betaveloce Bekijk BerichtenRechtspersonen (behalve ondernemingen met leasingactiviteiten)
Voor rechtspersonen (behalve ondernemingen met leasingactiviteiten) worden zowel de nieuwe voertuigen als de tweedehandsvoertuigen voor de volle 100% op de nieuwe manier berekend vanaf 1 januari 2012.sigpic
http://www.streamlinecarcare.be
lakbehandelingen voor voertuigen
MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichtenhoe zit het nu sinds de besluiten vast staan ?
Niet te geloven.
Comment
Comment