Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe BIV vanaf 2012

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dat wordt dan toch 5000 dokken inplaats van 1500
    2012 E92 Bmw 335i DKG
    1991 E30 320i

Comment

• No way, Alle garages hebben bevestigingen met cijfers gekregen en nu zouden ze dit in 1 weg weer naar de klote gaan helpen zekers -,-

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Delirium Bekijk Berichten
        No way, Alle garages hebben bevestigingen met cijfers gekregen en nu zouden ze dit in 1 weg weer naar de klote gaan helpen zekers -,-
        Geen idee, heb Muyters is gemailt.....
        Vraag is, blijft aanslagjaar 2012 gelden of niet.
        Op vlaanderen.be staat nu, in de loop van 2012, en nieuwe autos vanaf 2012 voor 100% in nieuwe berekening.
        Wie kan daar nog aan uit, die spreken precies geen nederlands.

Nog zoiets, vlaamse regering, dan vlaams parlement, hoeveel man zit daar feitelijk geld te kosten, ze zouden daar beter is wat bezuinigen.

Comment

• Ik heb de mails in de garage gelezen, met de bijgevoegde excel formulieren met alle % veranderingen en de echte prijs verandering van merk tot merk en het model. Dus nu zouden ze alles terug gaan draaien. Ik neem aan dat garages dit ook in hun voordeel uitten.

Vb: Ja meneer gelieve rekening te houden met het feit dat de BIV verandert, als u dit model neemt bespaart u nu XXXX Euries.
          Meneer na veel nadenken: O ja dan neem ik er zo 1, dan valt het wel mee.
          Garage: O sorry meneer maar de regeling is niet meer van toepassing, waardoor u dus nog 1500 - 2500 - 5000 moet betalen aan de BIV!

Stel, de mensen die dan zouden wachten ( scheelt even 3.8k in mijn geval ) krijgen dan wss in maart te horen, ja het is verschoven naar 2013, excuseer voor het ongemak. Betaal nu maar alles en dan komt alles goed

Comment

• Staat het nu 100% dat het er niet door komt of? Dan kan ik hem even goed volgende maandag inschrijven wijze van spreken.

3-4 maand wachten zonder enige zekerheid, geweldig.

& Anders zeker eens kijken om hem ergens anders in te schrijven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Delirium Bekijk Berichten
              & Anders zeker eens kijken om hem ergens anders in te schrijven
              3 maanden met Duitse plaks rondrijden ? Dan moet je daar wel een domicilie hebben..

Comment

• Zorg ik dan wel voor, Doen de meesten die hier de staat wat omzijlen ook zonder enige moeite.

Het is toch waar, zo dingen kunnen ook alleen maar hier oO ik kan mijn inbeelden dat er toch een goed aantal mensen auto's besteld hebben met hier een oogje op al dan niet een andere motor.

Comment

• ONGELOOFLIJK

Maar niet verwonderlijk.

Vlaanderen boven!

Comment

• Ongelooflijk

@Delirium: Ik heb ook een R besteld enkele weken terug.
                    Eigenlijk mede door de nieuwe BIV regeling voor de R gegaan.
                    Levering is gepland voor februari.
                    Indien ingeschreven voor 1 maart krijg ik 968euro extra korting van de invoerder.
                    Daar kan ik dus al achter fluiten

Vervolgens wachten tot 1 maart om dan te horen dat het verschoven is naar 1 juli???
                    Dus wachten met inschrijven en dan alsnog 5000 mogen dokken ipv 1180???

Ze gaan dan verwonderd zijn dat er mensen rondrijden met een niet ingeschreven voertuig zeker?

Comment

• Op belastingportaal Vlaanderen staat nu:

• Nieuwe voertuigen: in de loop van 2012
                      De BIV wordt onmiddellijk voor de volle 100% op de nieuwe manier berekend voor nieuwe voertuigen die voor de eerste maal in het verkeer gebracht worden vanaf 1 januari 2012.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Terre Bekijk Berichten
                        Op belastingportaal Vlaanderen staat nu:

• Nieuwe voertuigen: in de loop van 2012
                        De BIV wordt onmiddellijk voor de volle 100% op de nieuwe manier berekend voor nieuwe voertuigen die voor de eerste maal in het verkeer gebracht worden vanaf 1 januari 2012.
                        Wil dit dan zeggen dat de BIV voor een M3 occasie in 2012 niet naar boven gaat ???

Zoja

Comment

• 't is alweer aangepast... datum 1jan2012 is verdwenen uit de tekst

Comment

• @Terre: Heb je ergens een topic met je R of pm me je specs eens door, uit nieuwschierigheid want is een zalige auto.

Vind het vreemd dat dat zomaar allemaal kan, ik begrijp dat anderen toch iets hebben van pfieuw. maar alles was bevestigd, ik neem aan dat er meerdere mensen zijn die dan een andere motorisatie genomen hebben met of zonder de garage die hun beetje gestimuleerd heeft, want zij waren ook op de hoogte van de BIV veranderingen & als zij die tabellen laten zien aan de klanten maken zij ook sneller een keuze. & Nu zouden ze alles terug omgooien, hilarisch.

ik krijg mijn R deze maandag ( het zou me verbazen als jouwe pas in febr komt, denk dat hij wel vroeger komt, bij mij was ie voor jan-febr voorzien ) en hem tot maart laten staan om dan nog niet zeker te zijn of het nu verandert word dat gaat niet gebeuren.

Ik heb die 900 korting genomen in +2 garantie, die ook vervalt als hij niet ingeschreven is voor eind februari geloof ik.

Het is te gek voor woorden gewoon. het is 2 weken tot de regeling in zou gaan en opeens beslissen ze het niet te doen, want voor de rest hebben ze nog niet veel soeps gedaan die kleuters.

& eventjes 4k bijdokken is ook niet niets natuurlijk, met dat de garage mij de BIV bevestigd had heb ik die racing seats genomen + gps, -,- Verschrikkelijk gewoon

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Terre Bekijk Berichten
                              't is alweer aangepast... datum 1jan2012 is verdwenen uit de tekst
                              Hm, ik heb die gisteren gemailt met de vraag wat het nu eigenlijk was, in d eloop van, of op 1 januari.
                              Blijkbaar werken daar veel overbetaalde mensen die nog geen tekst leesbaar kunnen opstellen.

Comment

• Man man man , wat een bende prutsers zijn me dat eigenlijk ...

't is 13 december en géén kat die het weet wat er op 01 januari
                                gaat gebeuren met de BIV.

Nu zijn er al verschillende mensen die wachten met een auto
                                in te schrijven tot na 1 januari omdat ze dan minder BIV moeten betalen.

Comment

• Mailtje terug van kabinet Muyters;

Deze week werd duidelijk dat het Vlaams Parlement een aantal hoorzittingen wenst te organiseren m.b.t. de BIV. De goedkeuring door de plenaire vergadering zal daardoor wellicht verschuiven naar begin maart. De BIV kan pas in voege treden na de goedkeuring door het parlement.

En dan staat er nog wellicht in, kan dus alle kanten op.
                                  Scheelt mij ipv 207e biv, 2500e biv.

Comment

• zouden ze die politiekers eens niet beter met hun ballen in de kerktoren hangen?

want met die van ons spelen ze al genoeg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                      zouden ze die politiekers eens niet beter met hun ballen in de kerktoren hangen?

want met die van ons spelen ze al genoeg
                                      Als wij hun daar eens gaan aanhangen?!

WHO'S WITH MEEE.

Politiekers; This is madness.
                                      Wij: THIS IS, SPPPPPPPAARTTAAAAAAAAH.

Zoiets?

Tradie, mij scheelt het ook 3900 euries, toch al de moeite.
                                      & Idd, die wellicht stoort mij enorm, want kan even goed maart 2013 worden zoals ze nu bezig zijn

Comment

• Die hoorzittingen zijn trouwens te danken aan LDD en Open VLD. Anders was het ondertussen goedgekeurd.

Comment

• * Kijkt eens enorm kwaad, dat ze het zeker voelen! *

Alsof zij er iets omgeven, ze doen al lang niets goeds meer. Op geen enkel vlak trouwens.

Premies geven om je die aankoop aan te raden en enige periode erna gaan ze je afstraffen daarop. Kom zeg

Comment

Working...
                                          X