Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe BIV vanaf 2012

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De mijne staat voor de dealer nog steeds gepland voor eind februari (de 2.0 TDI zal wat trager komen dan de 2.0 TSI zeker...). Ging hem dus begin maart inschrijven, maar besef nu pas dat ik dan idd die korting misloop.

Wat een klucht... Tegenwoordig is het echt gokken wat voor belastingen je mag betalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
      zouden ze die politiekers eens niet beter met hun ballen in de kerktoren hangen?

want met die van ons spelen ze al genoeg
      Kunnen we zo géén kerstkaartje laten maken

Comment

• Nu staat er vanaf 1 maart.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
          Stond er ook over 1 januari, & look how that turned out!

Niet echt het idee dat er enige zekerheid is

Comment

• Beste Lid,

In onze maandelijkse info's en op onze infoavonden deelden wij u mee dat de datum van de invoering van de nieuwe BIV in Vlaanderen was voorzien op 1 januari 2012, maar dat het ontwerpdecreet nog moest goedgekeurd worden door het Vlaams Parlement.

Hierbij informeren wij u dat het ontwerpdecreet met betrekking tot de nieuwe BIV gisteren 13/12 in de namiddag in de gemengde Commissie Leefmilieu en Financiën en Begroting van het Vlaams Parlement werd ingeleid. Meerdere fracties hebben aangekondigd dat ze wensten dat er hoorzittingen zouden worden georganiseerd.

Aangezien de termijn tot de door de Vlaamse Regering voorgestelde datum van inwerkingtreding daarvoor te beperkt is, hebben CD&V, sp.a en N-VA een amendement ingediend dat de vooropgestelde datum van inwerkingtreding van het ontwerpdecreet vooruit schuift naar 1 maart 2012.
            Tot 1 maart 2012 zal de BIV verder berekend worden op basis van het vermogen van de wagen.

Wij houden u verder op de hoogte.

Met vriendelijke groeten,

PS: in de maandelijkse info van december die reeds gedrukt is en u toegestuurd wordt hebben wij de informatie opgenomen dat de datum van invoegetreding van 1 januari 2012 waarschijnlijk niet zou worden gehaald en dat de nieuwe BIV in voege zou treden enkele weken na 1 januari 2012. De datum die gisteren werd vooropgesteld door CD&V, sp.a en N-VA is 1 maart 2012. Onze excuses hiervoor maar in de huidige politieke omstandigheden dienen wij dag na dag onze informatie aan de leden bij te stellen. Check daarom regelmatig uw mails.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Delirium Bekijk Berichten
              No way, Alle garages hebben bevestigingen met cijfers gekregen en nu zouden ze dit in 1 weg weer naar de klote gaan helpen zekers -,-
              Oorspronkelijk geplaatst door Delirium Bekijk Berichten
              Ik heb de mails in de garage gelezen, met de bijgevoegde excel formulieren met alle % veranderingen en de echte prijs verandering van merk tot merk en het model. Dus nu zouden ze alles terug gaan draaien. Ik neem aan dat garages dit ook in hun voordeel uitten.

Vb: Ja meneer gelieve rekening te houden met het feit dat de BIV verandert, als u dit model neemt bespaart u nu XXXX Euries.
              Meneer na veel nadenken: O ja dan neem ik er zo 1, dan valt het wel mee.
              Garage: O sorry meneer maar de regeling is niet meer van toepassing, waardoor u dus nog 1500 - 2500 - 5000 moet betalen aan de BIV!

Stel, de mensen die dan zouden wachten ( scheelt even 3.8k in mijn geval ) krijgen dan wss in maart te horen, ja het is verschoven naar 2013, excuseer voor het ongemak. Betaal nu maar alles en dan komt alles goed
              Volledig fout, in alle communicatie stond zwart op wit dat het nog niet definitief was!

Ik ken mensen die hun bestelling gewijzigd hebben naar niet-gereduceerde vermogen; tot op vandaag raad ik elke klant nog altijd af om dat te doen tot op het moment dat er zwart op wit zekerheid is over de BIV.

Oorspronkelijk geplaatst door Delirium Bekijk Berichten
              Staat het nu 100% dat het er niet door komt of? Dan kan ik hem even goed volgende maandag inschrijven wijze van spreken.

3-4 maand wachten zonder enige zekerheid, geweldig.

& Anders zeker eens kijken om hem ergens anders in te schrijven
              Het komt er zeker door ... Maar wanneer?

Ik zie het gebeuren rond april.

Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
              Man man man , wat een bende prutsers zijn me dat eigenlijk ...

't is 13 december en géén kat die het weet wat er op 01 januari
              gaat gebeuren met de BIV.

Nu zijn er al verschillende mensen die wachten met een auto
              in te schrijven tot na 1 januari omdat ze dan minder BIV moeten betalen.
              Ze gaat veranderen he er is alleen onzekerheid over wanneer het erdoor komt.
              1963 Land Rover Series IIa
              1994 Mercedes SL320
              2015 Land Rover Discovery SDV6
              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                Ze gaat veranderen he er is alleen onzekerheid over wanneer het erdoor komt.
                Maar in welke vorm?

Als er nog allerlei hoorzittingen moeten gebeuren, is de kans klein dat de regeling ongewijzigd blijft eh.

Comment

• het komt erdoor zoals je zegt, maar er gaat hoe dan ook nog vanalles veranderen dus ben je nog altijd nergens zeker van.

Kan even goed 2013 worden wijze van spreken, want ze zijn enorm goed in akkoorden te bekomen.

Mss was het niet 100% officieel zoals je zegt, vind dan wel weer dat 2-3 weken voor de geplande ingang alles gaan omgooien niet echt juist is, maar aan de andere kant, er is zoveel dat niet juist is dat ze daar mee in zouden zitten is helemaal geen kwestie

Comment

• Gaat sowieso veranderd worden, anders had het geen zin nu alles af te blazen.

Want er zijn meerdere partijen oneens over de veranderingen. Zo is het nog altijd dieselminded wat niet de bedoeling was van vergroening, wat alleen maar laat zien hoe goed erover nagedacht was als je het nagaat. & Dan vraag je je toch af waar ze mee bezig zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeffrident Bekijk Berichten
                      Maar in welke vorm?

Als er nog allerlei hoorzittingen moeten gebeuren, is de kans klein dat de regeling ongewijzigd blijft eh.
                      Ik ken niet uit het hoofd door welke instanties de "BIV 2012" al goedgekeurd is, maar het zou mij zeer hard verbazen mochten er nu nog ingrijpende wijzigingen gebeuren.

Zelfde verhaal voor "VAA 2012" wat mij betreft.
                      1963 Land Rover Series IIa
                      1994 Mercedes SL320
                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Mijn wagen wordt ook in januari geleverd. Dat gaat dus een paar duizend euro BIV betalen zijn of een paar honderd. Ik ga die wagen dus tot maart op stal laten staan.

Deze mail kreeg ik terug van het kabinet van minister Muyters:

De Vlaamse Regering had zichzelf wel degelijk tot doel gesteld de vernieuwde BIV te laten ingaan op 1/1/2012. Een aantal fracties in het Vlaams Parlement (met name LDD, VLD en Groen!) eisen echter dat er eerst hoorzittingen met de verschillende belangengroepen in de parlementaire commissie worden georganiseerd. De Vlaamse Regering is verplicht daar gehoor aan te geven. Vandaar dat de invoering inderdaad wed uitgesteld tot 1 maart. Er vallen echter geen aanpassingen aan de regeling meer te verwachten aangezien de Vlaamse Regering reeds bij het opmaken van haar ontwerp uitgebreid heeft rekening gehouden met de opmerkingen van de verschillende belangengroepen.
                        1 maart lijkt hen ook de uiterste datum te zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door heavyd Bekijk Berichten
                          Mijn wagen wordt ook in januari geleverd. Dat gaat dus een paar duizend euro BIV betalen zijn of een paar honderd. Ik ga die wagen dus tot maart op stal laten staan.

Deze mail kreeg ik terug van het kabinet van minister Muyters:

1 maart lijkt hen ook de uiterste datum te zijn.
                          Dat ze dan het huidig voorgesteld systeem in januari en februari gebruiken. Dan komt niemand voor verrassingen te staan.
                          Quasi iedereen die in januari of februari een wagen gaat inschrijven, zal dit tegen een onverwachte BIV doen (goedkoper of duurder). Hoe kan een mens nu nog zijn uitgaven inschatten met al dat gekwakkel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Terre Bekijk Berichten
                            Ongelooflijk

@Delirium: Ik heb ook een R besteld enkele weken terug.
                            Eigenlijk mede door de nieuwe BIV regeling voor de R gegaan.
                            Levering is gepland voor februari.
                            Indien ingeschreven voor 1 maart krijg ik 968euro extra korting van de invoerder.
                            Daar kan ik dus al achter fluiten

Vervolgens wachten tot 1 maart om dan te horen dat het verschoven is naar 1 juli???
                            Dus wachten met inschrijven en dan alsnog 5000 mogen dokken ipv 1180???

Ze gaan dan verwonderd zijn dat er mensen rondrijden met een niet ingeschreven voertuig zeker?
                            Ik begrijp uw frustratie. Ik had nog even de kat uit de boom gekeken.

Comment

• Bon, ik ga mijn kar die ik januari ga halen stallen.
                              Ik behelp me zolang, en als ik in moeilijkheden geraak ga ik er 1 huren, alles beter dan aan die zotten te geven van de regering.

Comment

• x2

Mijn nieuwe wagen staat al 2 weken bij de garage te wachten. Normaal zou ik wachten tot januari, maar nu ga ik wachten tot maart. Ondertussen blijf ik met mijn oude wagen rondrijden (hogere CO2 !). In die 3 maanden zal ik ongeveer 500 kg CO2 meer uitstoten, dan wanneer ik met mijn nieuwe zou rijden ...

Comment

• Hetzelfde,

De pro's contras wat laten afwegen & ik gun het ze gewoon niet die 5k.

Hij blijft mooi staan tot maart, hoe zonde en hoe hard ik er ook maar van baal.

eens spreken met mijn garage of ze mss op zijn minst iets kunnen doen aan hun garantie actie, die ik tevens kwijt zou zijn door tot maart te wachten. Dus hoe dan ook de sigaar, was kwestie van te kijken wanneer ik het minst de sigaar zou zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Delirium Bekijk Berichten
                                    Hetzelfde,

De pro's contras wat laten afwegen & ik gun het ze gewoon niet die 5k.

Hij blijft mooi staan tot maart, hoe zonde en hoe hard ik er ook maar van baal.

eens spreken met mijn garage of ze mss op zijn minst iets kunnen doen aan hun garantie actie, die ik tevens kwijt zou zijn door tot maart te wachten. Dus hoe dan ook de sigaar, was kwestie van te kijken wanneer ik het minst de sigaar zou zijn
                                    Betaal hem en ga hem halen?
                                    Schrijf in op of na 1 maart?
                                    Kan je dan niet van die garantieactie genieten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                                      Betaal hem en ga hem halen?
                                      Schrijf in op of na 1 maart?
                                      Kan je dan niet van die garantieactie genieten?

Ik ga hem idd halen als hij aankomt, dinsdag zou dit zijn. beetje vertraging gehad hebben ze me laten weten.

Ik ga inderdaad wachten tot 1 maart, 3800 euro in de vuilbak gooien gun ik ze niet..

& Garantie-actie was tot eind februari -,- of ik moet 971 euro extra bijbetalen en heb ik em weer, maar blijft kut

Comment

• Importeur zou toch ook een beetje begrip mogen tonen tov zijn klanten.

Comment

• Vind ik ook David, ga het er dinsdag over hebben als ik daar ben. Zou het zonde vinden 2 maand te moeten wachten voor die BIV en dan nog eens opnieuw moeten betalen voor +2j garantie terwijl ik dat normaal als actie zou hebben gehad.

denk wel dat ze dat zullen doen maar je weet nooit natuurlijk.

Comment

Working...
                                          X