Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe BIV vanaf 2012

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb het ook voorgelegd aan de garage en ze gingen kijken of ze iets konden regelen...
    Er loopt intussen een nieuwe actie, 1500euro korting op gekozen opties.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Delirium Bekijk Berichten
      Vind ik ook David, ga het er dinsdag over hebben als ik daar ben. Zou het zonde vinden 2 maand te moeten wachten voor die BIV en dan nog eens opnieuw moeten betalen voor +2j garantie terwijl ik dat normaal als actie zou hebben gehad.

denk wel dat ze dat zullen doen maar je weet nooit natuurlijk.
      Ik heb eens mijn bestelbon overlopen en daar staat eigenlijk niets op ivm ten laatste inschrijven op 29 februari. Is natuurlijk niet ideaal om op basis daarvan die korting te moeten eisen...

Ik ga ook eens babbelen met de verkoper deze week. De mogelijkheid zit er wel in dat ze er geen probleem van maken.
      Het enige waar ik voor vrees, is dat deze actie echt dient om registratiequota te halen en dat het daarom misschien moeilijker wordt om te "foefelen".

En dan maar hopen dat het effectief op 1 maart ingaat .

Comment

• Had net een idee dat misschien het VW korting-gedoe kan oplossen:

De wagen annuleren. Het gevolg is dan waarschijnlijk dat de dealer toch de wagen geleverd krijgt en met een Scirocco op overschot zit.

Maar als je direct na de annulatie een nieuwe bestelbon tekent voor exact dezelfde auto (als stockwagen), is het misschien opgelost? Ik weet niet hoe het bij VW precies werkt, maar dit lijkt me toch logisch.

Dan kun je ipv die 971 Euro korting gebruik maken van de nieuwe 1500 Euro korting op opties. Als compromis tegenover de garage kun je dan eventueel een bestelbon laten opstellen voor de oorspronkelijke prijs, zodat zij die extra 500 Euro voor zich kunnen houden.

Comment

• Ze kunnen nogal met de mensen hun kl*ten rammelen. Eerst overal rondbazuinen dat het ingaat op 1 januari en het daarna drie maanden later laten ingaan...

Comment

• Bij mij in de garage zeggen ze dat ze met een probleem zitten. Er zijn al veel mensen die hun auto laten staan tot januari om in te schrijven. Nu gaat dat ineens niet meer en al die mensen die hun auto in januari/februari wordt geleverd willen die nu ook laten staan tot maart.
            De garage heeft de capaciteit niet om alles te blijven stockeren en het is voor hen ook financieel niet te doen want de wagen wordt meestal betaald bij afhaling. Dus veel inkomsten verplaatsen zich ineens een aantal maanden.

Als iedereen zich nu in maart wil laten inschrijven hoe gaat de overheidsdienst daar mee kunnen omgaan? Gaan zij die stormloop aankunnen of gaan we dan nog weken kunnen wachten op ons inschrijving ook?

Moet je bij annulatie geen boete of vergoeding betalen?

Goed bestuur mijn kloten ja!

Comment

• Jeffri,

Je hebt volgens mij wel een kost/vergoeding aan je been als je je wagen annuleert hoor
              & Je bent iets vergeten. Of bij mij is het toch zo, nl. vanaf 13 oktober is de scirocco 1.3 % omhoog gegaan, als ik nu de zelfde auto zou bestellen zit ik al op 600 euro meer, en dan maakt het eigenlijk niets meer uit.

Als het echt moet koop ik die +2j garantie erbij, maar liever niet natuurlijk.
              Ga morgen of overmorgen iig ook eens horen wat ze voor mij kunnen doen,

Het kan echter zijn dat de actie tot maart loopt hoor. het was eerst tot en met 31 december, wegens succes verlengd naar februari. met wat geluk is het gewoon verlengd. Maar zal dit morgen/overmorgen wel horen dan ;o

@Heavyd: De mensen hebben gelijk, je auto zo thuis laten staan is ook niet altijd mogelijk, ik weet niet of de garages daar iets kunnen tegen doen? Ik denk niet dat er daar iets van in de verkoopovereenkomst staat?
              Ik ga de mijne ofwel deze week halen, of wel januari.

Heb em liever thuis dat ik er wat mee bezig kan zijn ^^ maar ik neem gerust aan dat dat niet voor iedereen een meerwaarde heeft of handig uitkomt natuurlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Delirium Bekijk Berichten
                Jeffri,

Je hebt volgens mij wel een kost/vergoeding aan je been als je je wagen annuleert hoor
                & Je bent iets vergeten. Of bij mij is het toch zo, nl. vanaf 13 oktober is de scirocco 1.3 % omhoog gegaan, als ik nu de zelfde auto zou bestellen zit ik al op 600 euro meer, en dan maakt het eigenlijk niets meer uit.
                Ik gok erop dat die vergoeding enkel en alleen is omdat de dealer dan met een stockwagen opgescheept zit als je annuleert. Als je die direct na de annulatie dan opnieuw bestelt, zou er in principe geen probleem zijn.

Ik denk trouwens niet dat die actie verlengd wordt, aangezien ze nu uit de configurator verdwenen is.

En ja, ik heb besteld na die prijsstijging, dus voor mij zou het lukken. Ik hoor het donderdag wel bij de dealer of het mogelijk is .

Comment

• Ik reken beetje op begrip van hun kant iig, voor het geen dat ik betaald heb, hun eerste R trouwens ;o.

Normaal gezien wel maar je weet nooit natuurlijk. Fingers crossed ;o

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door heavyd Bekijk Berichten
                    Bij mij in de garage zeggen ze dat ze met een probleem zitten. Er zijn al veel mensen die hun auto laten staan tot januari om in te schrijven. Nu gaat dat ineens niet meer en al die mensen die hun auto in januari/februari wordt geleverd willen die nu ook laten staan tot maart.
                    De garage heeft de capaciteit niet om alles te blijven stockeren en het is voor hen ook financieel niet te doen want de wagen wordt meestal betaald bij afhaling. Dus veel inkomsten verplaatsen zich ineens een aantal maanden.

Als iedereen zich nu in maart wil laten inschrijven hoe gaat de overheidsdienst daar mee kunnen omgaan? Gaan zij die stormloop aankunnen of gaan we dan nog weken kunnen wachten op ons inschrijving ook?

Moet je bij annulatie geen boete of vergoeding betalen?

Goed bestuur mijn kloten ja!
                    Niets belet je om de wagen door te garage thuis te laten afleveren, te betalen en dan te wachten om in te schrijven.
                    Dan heeft de garage geen probleem met stockage, jij hebt je wagen, je kan hem alleen niet gebruiken.

Comment

• Er zullen genoeg mensen zijn die thuis geen garage of de plaats hebben om een auto te zetten.

Comment

• da's dan jammer hee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door heavyd Bekijk Berichten
                          Er zullen genoeg mensen zijn die thuis geen garage of de plaats hebben om een auto te zetten.
                          Misschien moet ik een plekje verhuren

Maar ik denk dat dat het beste is, je betaald je auto en laat hem brengen of gaat hem afhalen met Z platen van de garage.
                          Inschrijven, hopelijk 1 maart, want blijkbaar is BIV veranderen veel moeilijker dan het pensioenstelsel veranderen, dat kan zelfs tijdens kerstdagen.

Comment

• En van wanneer begint je garantie te lopen dan?
                            Van wanneer je hem afhaalt bij de dealer, of van wanneer hij geleverd wordt bij de dealer?
                            Of als hij ingeschreven is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                              En van wanneer begint je garantie te lopen dan?
                              Van wanneer je hem afhaalt bij de dealer, of van wanneer hij geleverd wordt bij de dealer?
                              Of als hij ingeschreven is?
                              Volgens mij vanaf de datum van levering die normaal gezien ook wel op de factuur vermeld zal staan?
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• De datum die op de faktuur staat.
                                Het zal zowiezo kiezen worden, het is niet anders.

Comment

• Het blijft gewoon een hoopje miserie,
                                  Heb hier ook een hele resem 'gedupeerde ' klanten, en voor ons is dat ook niet makkelijk.., wij zijn een aanspreekpunt voor klanten maar kunnen hen allesbehalve sluitende antwoorden geven. Ik hoop dat ze er snel uitkomen maar ik vrees er een beetje voor..

Misschien kunnen we met z'n allen gaan staken voor een goede en logische biv?

Comment

• Ja het zou fijn zijn iets te weten.. Ze zeggen dat het door komt de eerste maart, zoals het nu bedoeld was, maar dan zie ik niet in waarom het uitgesteld is. moet toch iets veranderen dan? Zo ja, wat gaat er veranderen, gaat het effectief op 1 maart inkomen, 2 maanden gaan wachten nu zal nog meevallen maar ik vind het al behoorlijk vervelend/klote. laat staan als het dan nog eens uitgesteld zou worden, dan had ik hem van het begin al beter kunnen inschrijven.

Bende kleuters, je bent nergens zeker van en dat vinden zij precies allemaal normaal.

Als er nu eens iemand in Duitsland gaat wonen met een hele rij postbussen voor het adres!

Comment

• Wat is feitelijk de reden van de verlating? Je zou bijna gaan denken dat het een truc is om zo meer inkomsten te genereren. waarschijnlijk veel mensen die een nieuwe auto hebben besteld of die gewacht hebben omdat ze spectaculair lagere biv moeten betalen in 2012, wanneer die toch maar beslissen om voor de korte pijn te gaan dan hebben ze een pak meer inkomsten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                        Wat is feitelijk de reden van de verlating? Je zou bijna gaan denken dat het een truc is om zo meer inkomsten te genereren. waarschijnlijk veel mensen die een nieuwe auto hebben besteld of die gewacht hebben omdat ze spectaculair lagere biv moeten betalen in 2012, wanneer die toch maar beslissen om voor de korte pijn te gaan dan hebben ze een pak meer inkomsten...
                                        LDD en Open VLD wilden een hoorzitting (omdat ze dwars willen zijn zeker?), die gaat door op 11 en 18 jan. De meerderheidspartijen hebben dan maar de datum van 1 jan verzet nr 1 maart.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                                          LDD en Open VLD wilden een hoorzitting (omdat ze dwars willen zijn zeker?), die gaat door op 11 en 18 jan. De meerderheidspartijen hebben dan maar de datum van 1 jan verzet nr 1 maart.
                                          En het pensioen regelen ze dan in 1-2-3...
                                          Daar is weer vanalles geregeld dat de buitenwereld niet mag zien, waarschijnlijk.

Comment

Working...
                                          X