Oorspronkelijk geplaatst door tradie
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe BIV vanaf 2012
Collapse
X
-
Maar de vlaamse regering heeft het wel goedgekeurd. Wat is dan nog het nut van zo'n hoorzitting buiten tegendraads doen van de oppositiepartijen?
Ze gaan de mensen nog een paar maand extra kloten en dan komt het er toch. Wat er nu gebeurt is te zot voor woorden maar past perfect in dit apenland.
De Vlaamse Regering heeft de hervorming van de Belasting op de Inverkeerstelling (BIV) voor particuliere wagens en niet-geleasde bedrijfswagens na advies van de Raad van State goedgekeurd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door heavyd Bekijk BerichtenMaar de vlaamse regering heeft het wel goedgekeurd. Wat is dan nog het nut van zo'n hoorzitting buiten tegendraads doen van de oppositiepartijen?
Ze gaan de mensen nog een paar maand extra kloten en dan komt het er toch. Wat er nu gebeurt is te zot voor woorden maar past perfect in dit apenland.
De Vlaamse Regering heeft de intentie om op 1 maart 2012 een nieuwe regelgeving rond de belasting op de inverkeerstelling (BIV) in te voeren. Indien deze regeling ook effectief van kracht wordt na goedkeuring van het Vlaams Parlement zal de nieuwe vergroende BIV berekend worden op basis van de milieukenmerken: CO2-uitstoot, brandstoftype en euronorm.
Aangezien deze aangekondigde maatregel nog geen definitief goedgekeurde wetgeving betreft heeft de informatie op deze site louter een informatieve waarde. De informatie heeft geen enkele juridische bewijskracht; de Vlaamse Belastingdienst kan dan ook niet verantwoordelijk gesteld worden indien de definitief goedgekeurde decreetteksten en bij afgeleide het resultaat van de toekomstige berekening van de BIV zou afwijken van de hier bekomen informatie
Qua datum van inwerkingtreding lijkt er nu stilaan zekerheid te bestaan dat de nieuwe regeling wordt ingevoerd met ingang van 1 maart 2012. Dit ingevolge de indiening van een parlementair amendement naar aanleiding van de parlementaire behandeling van de decreettekst. Uiteraard wordt deze datum pas definitief na parlementaire goedkeuring (= stemming door het Vlaams parlement), hetgeen nog moet gebeuren.
Misschien moeten we ons land zo groot als een apennoot in nog meer gewesten en provincies delen zodat het nog sneller, goedkoper, duidelijker kan voor de kleine garnaal die dat alles maar moet ondergaan.
Last edited by tradie; 21/12/2011, 17:02.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jeffrident Bekijk BerichtenEn het pensioen regelen ze dan in 1-2-3...
Daar is weer vanalles geregeld dat de buitenwereld niet mag zien, waarschijnlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenJa, maar nu moet het vlaams parlement het goedkeuren, en zover ik er nog aanuit kan is dat na die hoorzittingen.
De Vlaamse Regering heeft de intentie om op 1 maart 2012 een nieuwe regelgeving rond de belasting op de inverkeerstelling (BIV) in te voeren. Indien deze regeling ook effectief van kracht wordt na goedkeuring van het Vlaams Parlement zal de nieuwe vergroende BIV berekend worden op basis van de milieukenmerken: CO2-uitstoot, brandstoftype en euronorm.
Aangezien deze aangekondigde maatregel nog geen definitief goedgekeurde wetgeving betreft heeft de informatie op deze site louter een informatieve waarde. De informatie heeft geen enkele juridische bewijskracht; de Vlaamse Belastingdienst kan dan ook niet verantwoordelijk gesteld worden indien de definitief goedgekeurde decreetteksten en bij afgeleide het resultaat van de toekomstige berekening van de BIV zou afwijken van de hier bekomen informatie
Qua datum van inwerkingtreding lijkt er nu stilaan zekerheid te bestaan dat de nieuwe regeling wordt ingevoerd met ingang van 1 maart 2012. Dit ingevolge de indiening van een parlementair amendement naar aanleiding van de parlementaire behandeling van de decreettekst. Uiteraard wordt deze datum pas definitief na parlementaire goedkeuring (= stemming door het Vlaams parlement), hetgeen nog moet gebeuren.
Misschien moeten we ons land zo groot als een apennoot in nog meer gewesten en provincies delen zodat het nog sneller, goedkoper, duidelijker kan voor de kleine garnaal die dat alles maar moet ondergaan.
De oppositiepartijen doen moeilijk en blijkbaar moet men wettelijk gevolg geven als men hoorzittingen vraagt. Ook al gaat dit 0,0 veranderen.
Kafka in absurdistan
Comment
-
En hoe of waar kan ik een berekening doen voor een voertuig dat in 2013 of 2014 tweedehands wordt ingeschreven ?
Ik zou wel eens willen weten wat een euro v diesel met 154 co2 en 100Kw in 2014 moet betalen om ingeschreven te worden.
Kwestie van nu geen foute keuze te maken, en iets kopen wat je dan niet meer verkocht krijgt omwille van een te hoge BIV.
Comment
-
421.54€ volgens
maar dat gaat enkel tot 2012. tegen 2014 kunnen ze natuurlijk alweer alles veranderen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten421.54€ volgens
maar dat gaat enkel tot 2012. tegen 2014 kunnen ze natuurlijk alweer alles veranderen
Toch niet het driedubbelle of zo, aangezien ze nu spreken over 33% van het nieuwe tarief.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenWordt de nieuwe BIV enkel en alleen maar berekend op de Co2 uitstoot?
Dus de nieuwe 335i met een co2 uitstoot van 169 zal dus maar 633,92€ BIV kosten?
Klopt ?
great isn't it
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wrc00belgium Bekijk BerichtenJa, ik kan in al die online berekeningen maar invoeren tot max 2012, maar als je die in 2014 verkoopt, hoeveel gaat het dan zijn ?
Toch niet het driedubbelle of zo, aangezien ze nu spreken over 33% van het nieuwe tarief.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenWordt de nieuwe BIV enkel en alleen maar berekend op de Co2 uitstoot?
Dus de nieuwe 335i met een co2 uitstoot van 169 zal dus maar 633,92€ BIV kosten?
Klopt ?2012 E92 Bmw 335i DKG
1991 E30 320i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenDa's 4300€ in the pocket..
great isn't it
Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk BerichtenHeeft die echt maar zo weinig CO2 of is dat de hybrid-versie ?
Manueel = 186
Automaat = 169
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenWordt de nieuwe BIV enkel en alleen maar berekend op de Co2 uitstoot?
Dus de nieuwe 335i met een co2 uitstoot van 169 zal dus maar 633,92€ BIV kosten?
Klopt ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk BerichtenOver gejost zijn gesproken, ik hoor in het ander topic dat er ook hervormingen m.b.t. de verkeersbelasting eraan komen..is daar al wat meer van bekend (richtprijzen / introductiedatum/..)?
Verkeersbelasting komt ook nog wel aan de beurt, maar of het er zal op verbeteren, I doubt it
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk BerichtenDie BIV is niet zo relevant meer nu ze met de nieuwe berekening voor VAA op de proppen zijn gekomen. Je kan nu wel juichen over de "lage" biv maar vergeet niet dat het VAA op de nieuwprijs wordt berekend. En een 335i die een beetje gespecced is zal wel rond de 60k liggen (minstens). Dus je bent hoedanook gejost in dit land.
En dan koop ik hem misschien prive.
Comment
Comment