Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe BIV vanaf 2012

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
    LDD en Open VLD wilden een hoorzitting (omdat ze dwars willen zijn zeker?), die gaat door op 11 en 18 jan. De meerderheidspartijen hebben dan maar de datum van 1 jan verzet nr 1 maart.
    als ze dan nog willen dwarsliggen wilt het eig zeggen dat het nog langer zal duren als 1 maart? : >

    Comment


    • Maar de vlaamse regering heeft het wel goedgekeurd. Wat is dan nog het nut van zo'n hoorzitting buiten tegendraads doen van de oppositiepartijen?
      Ze gaan de mensen nog een paar maand extra kloten en dan komt het er toch. Wat er nu gebeurt is te zot voor woorden maar past perfect in dit apenland.

      De Vlaamse Regering heeft de hervorming van de Belasting op de Inverkeerstelling (BIV) voor particuliere wagens en niet-geleasde bedrijfswagens na advies van de Raad van State goedgekeurd.
      Last edited by ; 20/12/2011, 23:57.

      Comment


      • IS echt te komiek voor woorden als je het nagaat, alles is in orde, er gaat niets veranderd worden maar het word wel uitgesteld

        Geweldig, als je dat ergens anders verteld geloven ze je niet eens

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door heavyd Bekijk Berichten
          Maar de vlaamse regering heeft het wel goedgekeurd. Wat is dan nog het nut van zo'n hoorzitting buiten tegendraads doen van de oppositiepartijen?
          Ze gaan de mensen nog een paar maand extra kloten en dan komt het er toch. Wat er nu gebeurt is te zot voor woorden maar past perfect in dit apenland.
          Ja, maar nu moet het vlaams parlement het goedkeuren, en zover ik er nog aanuit kan is dat na die hoorzittingen.

          De Vlaamse Regering heeft de intentie om op 1 maart 2012 een nieuwe regelgeving rond de belasting op de inverkeerstelling (BIV) in te voeren. Indien deze regeling ook effectief van kracht wordt na goedkeuring van het Vlaams Parlement zal de nieuwe vergroende BIV berekend worden op basis van de milieukenmerken: CO2-uitstoot, brandstoftype en euronorm.
          Aangezien deze aangekondigde maatregel nog geen definitief goedgekeurde wetgeving betreft heeft de informatie op deze site louter een informatieve waarde. De informatie heeft geen enkele juridische bewijskracht; de Vlaamse Belastingdienst kan dan ook niet verantwoordelijk gesteld worden indien de definitief goedgekeurde decreetteksten en bij afgeleide het resultaat van de toekomstige berekening van de BIV zou afwijken van de hier bekomen informatie


          Qua datum van inwerkingtreding lijkt er nu stilaan zekerheid te bestaan dat de nieuwe regeling wordt ingevoerd met ingang van 1 maart 2012. Dit ingevolge de indiening van een parlementair amendement naar aanleiding van de parlementaire behandeling van de decreettekst. Uiteraard wordt deze datum pas definitief na parlementaire goedkeuring (= stemming door het Vlaams parlement), hetgeen nog moet gebeuren.

          Misschien moeten we ons land zo groot als een apennoot in nog meer gewesten en provincies delen zodat het nog sneller, goedkoper, duidelijker kan voor de kleine garnaal die dat alles maar moet ondergaan.
          Last edited by tradie; 21/12/2011, 17:02.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jeffrident Bekijk Berichten
            En het pensioen regelen ze dan in 1-2-3...
            Daar is weer vanalles geregeld dat de buitenwereld niet mag zien, waarschijnlijk.
            Uiteraard, dat komt maanden later pas boven, dat ruikt uren in de wind.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
              Ja, maar nu moet het vlaams parlement het goedkeuren, en zover ik er nog aanuit kan is dat na die hoorzittingen.

              De Vlaamse Regering heeft de intentie om op 1 maart 2012 een nieuwe regelgeving rond de belasting op de inverkeerstelling (BIV) in te voeren. Indien deze regeling ook effectief van kracht wordt na goedkeuring van het Vlaams Parlement zal de nieuwe vergroende BIV berekend worden op basis van de milieukenmerken: CO2-uitstoot, brandstoftype en euronorm.
              Aangezien deze aangekondigde maatregel nog geen definitief goedgekeurde wetgeving betreft heeft de informatie op deze site louter een informatieve waarde. De informatie heeft geen enkele juridische bewijskracht; de Vlaamse Belastingdienst kan dan ook niet verantwoordelijk gesteld worden indien de definitief goedgekeurde decreetteksten en bij afgeleide het resultaat van de toekomstige berekening van de BIV zou afwijken van de hier bekomen informatie


              Qua datum van inwerkingtreding lijkt er nu stilaan zekerheid te bestaan dat de nieuwe regeling wordt ingevoerd met ingang van 1 maart 2012. Dit ingevolge de indiening van een parlementair amendement naar aanleiding van de parlementaire behandeling van de decreettekst. Uiteraard wordt deze datum pas definitief na parlementaire goedkeuring (= stemming door het Vlaams parlement), hetgeen nog moet gebeuren.

              Misschien moeten we ons land zo groot als een apennoot in nog meer gewesten en provincies delen zodat het nog sneller, goedkoper, duidelijker kan voor de kleine garnaal die dat alles maar moet ondergaan.
              De goedkeuring door het parlement door de meerderheidspartijen lijkt me nog maar een formaliteit niet?
              De oppositiepartijen doen moeilijk en blijkbaar moet men wettelijk gevolg geven als men hoorzittingen vraagt. Ook al gaat dit 0,0 veranderen.
              Kafka in absurdistan

              Comment


              • En hoe of waar kan ik een berekening doen voor een voertuig dat in 2013 of 2014 tweedehands wordt ingeschreven ?

                Ik zou wel eens willen weten wat een euro v diesel met 154 co2 en 100Kw in 2014 moet betalen om ingeschreven te worden.
                Kwestie van nu geen foute keuze te maken, en iets kopen wat je dan niet meer verkocht krijgt omwille van een te hoge BIV.

                Comment


                • 154 co2 dat zal nog wel meevallen zekers?

                  Comment


                  • 421.54€ volgens


                    maar dat gaat enkel tot 2012. tegen 2014 kunnen ze natuurlijk alweer alles veranderen

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                      421.54€ volgens


                      maar dat gaat enkel tot 2012. tegen 2014 kunnen ze natuurlijk alweer alles veranderen
                      Ja, ik kan in al die online berekeningen maar invoeren tot max 2012, maar als je die in 2014 verkoopt, hoeveel gaat het dan zijn ?
                      Toch niet het driedubbelle of zo, aangezien ze nu spreken over 33% van het nieuwe tarief.

                      Comment


                      • Wordt de nieuwe BIV enkel en alleen maar berekend op de Co2 uitstoot?

                        Dus de nieuwe 335i met een co2 uitstoot van 169 zal dus maar 633,92€ BIV kosten?

                        Klopt ?

                        Comment




                        • even kijken...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                            Wordt de nieuwe BIV enkel en alleen maar berekend op de Co2 uitstoot?

                            Dus de nieuwe 335i met een co2 uitstoot van 169 zal dus maar 633,92€ BIV kosten?

                            Klopt ?
                            Da's 4300€ in the pocket..
                            great isn't it

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door wrc00belgium Bekijk Berichten
                              Ja, ik kan in al die online berekeningen maar invoeren tot max 2012, maar als je die in 2014 verkoopt, hoeveel gaat het dan zijn ?
                              Toch niet het driedubbelle of zo, aangezien ze nu spreken over 33% van het nieuwe tarief.
                              Nee, daar moet je geen bang van hebben. het was eerst de bedoeling om gefazeerd te werken in de berekening maar blijkbaar is dat al verleden tijd

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                Wordt de nieuwe BIV enkel en alleen maar berekend op de Co2 uitstoot?

                                Dus de nieuwe 335i met een co2 uitstoot van 169 zal dus maar 633,92€ BIV kosten?

                                Klopt ?
                                Heeft die echt maar zo weinig CO2 of is dat de hybrid-versie ?
                                2012 E92 Bmw 335i DKG
                                1991 E30 320i

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                  Da's 4300€ in the pocket..
                                  great isn't it
                                  Kan ik mijn omnium al een jaar of 2 mee betalen

                                  Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                                  Heeft die echt maar zo weinig CO2 of is dat de hybrid-versie ?
                                  Nope geen hybrid-versie


                                  Manueel = 186
                                  Automaat = 169

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                    Wordt de nieuwe BIV enkel en alleen maar berekend op de Co2 uitstoot?

                                    Dus de nieuwe 335i met een co2 uitstoot van 169 zal dus maar 633,92€ BIV kosten?

                                    Klopt ?
                                    Die BIV is niet zo relevant meer nu ze met de nieuwe berekening voor VAA op de proppen zijn gekomen. Je kan nu wel juichen over de "lage" biv maar vergeet niet dat het VAA op de nieuwprijs wordt berekend. En een 335i die een beetje gespecced is zal wel rond de 60k liggen (minstens). Dus je bent hoedanook gejost in dit land.

                                    Comment


                                    • Over gejost zijn gesproken, ik hoor in het ander topic dat er ook hervormingen m.b.t. de verkeersbelasting eraan komen..is daar al wat meer van bekend (richtprijzen / introductiedatum/..)?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk Berichten
                                        Over gejost zijn gesproken, ik hoor in het ander topic dat er ook hervormingen m.b.t. de verkeersbelasting eraan komen..is daar al wat meer van bekend (richtprijzen / introductiedatum/..)?
                                        Bij mijn weten niet. Verkeersbelasting is (voorlopig nog) federale materie en BIV is een Vlaamse hervorming. Federaal zijn ze tot nog toe bezig geweest met de VAA en de pensioenen er door te rammen.
                                        Verkeersbelasting komt ook nog wel aan de beurt, maar of het er zal op verbeteren, I doubt it

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                                          Die BIV is niet zo relevant meer nu ze met de nieuwe berekening voor VAA op de proppen zijn gekomen. Je kan nu wel juichen over de "lage" biv maar vergeet niet dat het VAA op de nieuwprijs wordt berekend. En een 335i die een beetje gespecced is zal wel rond de 60k liggen (minstens). Dus je bent hoedanook gejost in dit land.
                                          Daarom wacht ik af tot ik definitief weet hoe het nu zit ( heb tijd want de nieuwe F30 met M-pakket kan je nog niet bestellen : pas vanaf Maart 2012 /levering Juli 2012 )
                                          En dan koop ik hem misschien prive.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X