Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe BIV vanaf 2012

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik zat net te rekenen op die simulatie:

2005 golf 5 1.9tdi 66kw 135gr CO2 en euro4 uitstoot
    74-75€

2009 polo 1.6crtdi 66kw 109gr CO2 uitstoot euro 5
    88-89€

WTF, dit klopt toch voor geen meter. Je moet meer betalen voor een recentere minder vervuilende auto!
    2015 BMW S1000R
    2010 Renault Clio RS Cup
    1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
      ik zat net te rekenen op die simulatie:

74-75€

88-89€

WTF, dit klopt toch voor geen meter. Je moet meer betalen voor een recentere minder vervuilende auto!

Welkom in Belgie...

MAAR
      Ergens klopt er wel wat in de redenering...

Stel nu dat je een prius hebt, zuinig en groen... en stel, binnen 5jaar komen er nieuwe technologiën, en zijn er V8's met een uitstoot van 30gr/km.

Als je dan een 2ehands prius koopt, zou je volledig genaaid zijn aangezien die tegen dan een vuile wagen is vergeleken met die V8.

Daarom zit er een leeftijdsfactor in van 10% per jaar.

Als ik me niet vergis, een Dodge Viper zal 10.000€ BIV worden, maar als die 9j oud is, gaat er 90% af => 1000€ biv (dacht dat het zo werkte, en daarom kunnen oudere auto's goedkoper zijn)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
        ik zat net te rekenen op die simulatie:

74-75€

88-89€

Oh, ik vind het al idioot dat je op een tweedehands BIV moet betalen...

Comment

• Het staat op de agenda dinsdag 31/1:
          14:30 uur Vergadering verenigde commissies:
          Commissie voor Algemeen Beleid, Financiën en Begroting
          Commissie voor Leefmilieu, Natuur, Ruimtelijke Ordening en Onroerend Erfgoed

Hopelijk hebben ze nu wel goesting...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door heavyd Bekijk Berichten
            Het staat op de agenda dinsdag 31/1:
            14:30 uur Vergadering verenigde commissies:
            Commissie voor Algemeen Beleid, Financiën en Begroting
            Commissie voor Leefmilieu, Natuur, Ruimtelijke Ordening en Onroerend Erfgoed

Hopelijk hebben ze nu wel goesting...

zou er ni teveel op hopen. De regering van Irak is beter in beslissingen nemen dan deze prutsers

Comment

• Hoe zit dat hier me de nieuwe dieseltaks? komt daar iet van in huis of zen da maar geruchten?
              BMW X5 45e

Comment

• Nen update...

Ergens gevonden in nen andere thread op 't forum hier, gepost door "Martenni"

Ok , ik denk hier aan gasten gelijk Delirium... nog 4 dagen en we weten meer!!! Me wa chanse rijdt ge tegen begin volgende maand al met de Rocco!

tnx Martenni om da te vinden,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Slug Bekijk Berichten
                  Nen update...

Ok , ik denk hier aan gasten gelijk Delirium... nog 4 dagen en we weten meer!!! Me wa chanse rijdt ge tegen begin volgende maand al met de Rocco!

Mensenbraaf, nu ja, ik heb net mijn winterwielen eraf genomen en op zomer gezet (levering had ik op winterbanden) zodat ik dat in maart niet meer moest doen. Wie weet komt er nu schot in de zaak door dat te doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Slug Bekijk Berichten
                    Nen update...

Wa wilt die kolom zeggen? met die bedragen? Extra dat erbij komt of... ?

edit: BIV dus..
                    BMW X5 45e

Comment

• Aangezien deze personen gehandeld hebben als goede huisvaders, mogen zij niet het slachtoffer zijn van ver- keerde communicatie door de overheid. Daarom is een overgangsbepaling nodig die ervoor zorgt dat deze personen niet financieel bestraft worden en dient voor de eigenaar van het voertuig het voordeligste van de twee systemen genomen te worden.

Ben benieuwd.

Comment

• Ik begin zo een bleekblauw vermoeden te krijgen dat al wie gewacht heeft op die 1ste maart (mijzelf inbegrepen) serieus genaaid gaat zijn.
                        Zoals ik het verslag een beetje tussen de lijntjes lees gaat men daar morgen over stemmen en ik zou er niet verstomd van staan mochten ze alles ineens overhoop gooien met verhoging van BIV en dieseltaksen en laten ingaan op 1 februari zodanig dat iedereen die aan het wachten was gewoon op snelheid gepakt wordt en geen kans meer krijgt om nog aan het oude stelsel in te schrijven.
                        Ik weet het, het is zuiver hypothetisch maar ik verschiet van niks meer met onze bende knoeiers.
                        Ik vind het zowiezo verdacht dat er zo weinig communicatie over wordt gehouden.
                        Last edited by ; 30/01/2012, 17:14.

Comment

• Allez, nog 1 nachtje slapen. En dan zullen ze wel weer over iets anders moeten keuvelen hebben.
                          My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Patje001 Bekijk Berichten
                            en ik zou er niet verstomd van staan mochten ze alles ineens overhoop gooien met verhoging van BIV en dieseltaksen en laten ingaan op 1 februari zodanig dat iedereen die aan het wachten was gewoon op snelheid gepakt wordt en geen kans meer krijgt om nog aan het oude stelsel in te schrijven.
                            .
                            Dat ze durven

Comment

• Ik ben eens benieuwd wat het morgen weer gaat zijn :s

Comment

• Lig er zelf niet meer echt wakker van..
                                het is hoe dan ook 1 grote soep.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Delirium Bekijk Berichten
                                  Lig er zelf niet meer echt wakker van..
                                  het is hoe dan ook 1 grote soep.

Ik kom zot moesten ze beslissen om de nieuwe BIV te laten ingaan op 1 Februari

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                    Ik kom zot moesten ze beslissen om de nieuwe BIV te laten ingaan op 1 Februari
                                    Troost u Toere, Ik denk dat het gaat uitgesteld worden voor een onbepaalde tijd omdat ze een nieuwe formule moeten zoeken.

Zo hebben ze iedereen dat nu al een dikkere wagen gekocht hebben bij hun pietje...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wabe Bekijk Berichten
                                      Troost u Toere, Ik denk dat het gaat uitgesteld worden voor een onbepaalde tijd omdat ze een nieuwe formule moeten zoeken.

Zo hebben ze iedereen dat nu al een dikkere wagen gekocht hebben bij hun pietje...
                                      Dat denk ik niet. Ze hebben al een andere formule : zie amendement nr 4. Daarmee hebben ze iedereen met een dieselwagen bij zijn pietje

Comment

• Hangt er natuurlijk vanaf hoe dat amendement gaat geïnterpreteerd worden.
                                        Of die 600 euro dieseltaks komt bij de nieuwe BIV en dan zijn we in veel gevallen nog steeds goedkoper.
                                        Of die 600 euro is één prijs voor elke diesel zonder meer dan ook nog oke.
                                        Maar men spreekt nu ineens ook van het oude systeem met die taks er nog eens bovenop dan sta ik morgen bij mij verzekeraar om mijn wagen in te schrijven :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Patje001 Bekijk Berichten
                                          Hangt er natuurlijk vanaf hoe dat amendement gaat geïnterpreteerd worden.
                                          Of die 600 euro dieseltaks komt bij de nieuwe BIV en dan zijn we in veel gevallen nog steeds goedkoper.
                                          Of die 600 euro is één prijs voor elke diesel zonder meer dan ook nog oke.
                                          Maar men spreekt nu ineens ook van het oude systeem met die taks er nog eens bovenop dan sta ik morgen bij mij verzekeraar om mijn wagen in te schrijven :-)
                                          En dan bij open vld verbazing als muyters laat verstaan dat zij het vertragen, is dus weer een amandement van open vld

Comment

Working...
                                          X