Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe BIV vanaf 2012

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• In die artikels spreekt men van een overgangsmaatregel voor auto's ingeschreven tussen 31 december 2011 en de datum van de intreding van de nieuwe BIV, dus ik maak eruit op dat we de auto nu reeds kunnen inschrijven aan de prijs van de tool en vanaf 1 maart of april de nieuwe regeling met de dieseltaks.

Amendement 4 Art. 10
    Last edited by ; 01/02/2012, 00:01.

Comment

• Ik zie dat ze een uitzondering maken voor leasing auto's....klopt het dat ik op mijn lease wagen de oude BIV dan ga betalen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door porsche rs Bekijk Berichten
        Ik zie dat ze een uitzondering maken voor leasing auto's....klopt het dat ik op mijn lease wagen de oude BIV dan ga betalen ?
        Misschien. Hangt af van je keuze. Nieuwe regeling is ook voor vennootschappen, tenzij die met leasingactiviteiten.

Dat wil zeggen,

als je een wagen aanloopt en inschrijft op jouw vennootschap, betaal je de nieuwe BIV,
        als je een wagen leaset of rent, ingeschreven op jouw vennootschap, betaal je de nieuwe BIV,

als je een wagen leaset of rent, ingeschreven op naam van de leasingmaatschappij, betaal je de oude BIV.

Comment

• Ik heb weer de eerste prijs gewonnen dus...weer 1250 naar Di Rupo....
          Het begint alle mensen serieus te ergeren dat er zo'n onduidelijkheid bestaat over alle maatregelen.
          Iedere investering die ik nog ga doen ga ik 10 keer nadenken maar mij hebben ze nu al genoeg liggen gehad.....
          Last edited by ; 01/02/2012, 08:14.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Patje001 Bekijk Berichten
            In die artikels spreekt men van een overgangsmaatregel voor auto's ingeschreven tussen 31 december 2011 en de datum van de intreding van de nieuwe BIV, dus ik maak eruit op dat we de auto nu reeds kunnen inschrijven aan de prijs van de tool en vanaf 1 maart of april de nieuwe regeling met de dieseltaks.

Amendement 4 Art. 10
            Ik snap het nog niet, dus wachten tot 1 maart om in te schrijven of geldt de overgangsmaatregel vanaf nu 1 februari???

Comment

• Dus BIV benzine blijft dan toch hetzelfde ?

Comment

• Man man man. Ongelofelijk he hoe ze erin slagen om zoveel onduidelijkheid te creeeren. Ik las op Vandaag.be dat er voor diesels €200 biv bijkomt en voor benzines €150-€200 afgaat. Ik veronderstel dat dit op de nieuwe biv slaat die ze ons een tijd geleden hebben wijsgemaakt. Voor de meeste 2L diesels bijft de biv dus gelijk of stijgt die zelfs licht...

Ze kunnen dus echt wel met de mensen hun kl*ten rammelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                  Ik snap het nog niet, dus wachten tot 1 maart om in te schrijven of geldt de overgangsmaatregel vanaf nu 1 februari???
                  Vermoedelijk gevonden, wachten tot 1 maart dus? Op de overgangsmaatregel

De hervorming van de belasting op inverkeerstelling (BIV) is goedgekeurd. Vanaf 1 maart wordt die belasting op het inschrijven van een auto anders berekend in Vlaanderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door porsche rs Bekijk Berichten
                    Ik heb weer de eerste prijs gewonnen dus...weer 1250 naar Di Rupo....
                    Tata Elia heeft hier niets mee te maken... Vlaamse bevoegdheid snappie?
                    Richt je pijlen op Krisseke Peeters en rekenwonder Muyters

For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Ik ga ervan uit dat deze tool op de site belastingportaal vlaanderen de juiste is.
                      Als je in deze tool de inschrijvingsdata wijzigd tussen voor of na 1 maart zie je de verschillen in BIV

Comment

• Daar ben ik niet zeker van.
                        Als je een datum vóór 1 maart ingeeft, dan wordt de BIV berekend volgens het oude systeem (gebaseerd op fiscale PK).
                        Als je een datum vanaf 1 maart ingeeft, dan wordt de BIV berekend volgens de eerste versie van het voorstel Muyters (gebaseerd op CO2, brandstoftype, euronorm, datum eerste inschrijving). Er wordt nog geen rekening gehouden met de aangepaste tabel van amendement 3.

Comment

• Ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martenni Bekijk Berichten
                            Daar ben ik niet zeker van.
                            Als je een datum vóór 1 maart ingeeft, dan wordt de BIV berekend volgens het oude systeem (gebaseerd op fiscale PK).
                            Als je een datum vanaf 1 maart ingeeft, dan wordt de BIV berekend volgens de eerste versie van het voorstel Muyters (gebaseerd op CO2, brandstoftype, euronorm, datum eerste inschrijving). Er wordt nog geen rekening gehouden met de aangepaste tabel van amendement 3.
                            dus: nu, vandaag dus en tot 29/2, BIV op basis van fiscale pk (oud systeem)
                            vanaf 1/3 tot 30/4 systeem Muyters zoals in de tool (zogenaamde overgangsregel)
                            vanaf 1/5: de wie zal 't zeggen regel...
                            wat een klucht

Comment

• Juist de tool nogeens gebruikt om te kijken of er al iets is verandert maar staat inderdaad nog op het oude systeem.
                              Aan de andere kant als het klopt wat ze zeggen +200 euro bij de prijs van de nieuwe BIV (351€ + 200€) ipv 1239 nu, dan steek ik persoonlijk nog 700 euro op zak dus de moeite te wachten tot 1maart alhoewel ik er wel aan denk om de auto te halen een weekje vroeger met de oude platen.

Comment

• Belastingportaal Vlaanderen komt al met een uitleg.

Aanpassing berekeningsformule BIV

In het kader van de goedkeuringsprocedure in het Vlaams Parlement werden op 31 januari 2012 in de commissievergadering een aantal aanpassingen aan de berekeningsformule van de nieuwe belasting op inverkeerstelling (BIV) voorgesteld. De gewijzigde regelgeving moet aansluitend verder nog in de plenaire vergadering van het Parlement worden behandeld.

De simulatiemodule op deze site wordt momenteel aangepast aan de nieuwe berekeningswijze en is momenteel dan ook niet te consulteren. Alle nodige informatie kan u op deze site terugvinden van zodra deze bekend is.

Comment

• Toch goed dat we met zijn allen op hetzelfde aan het wachten zijn :-) ik ben eens curieus

Comment

• Allez, onduidelijkheid alom dus.

Wat een klucht trouwens. Eerst alles 2 maand moeten uitstellen om dan na die 2 maand nog altijd terug te moeten vallen op een overgangsmaatregel.

't Is mij een raadsel waarom die overgangsmaatregel niet gewoon op 1 januari kon ingaan...

Comment

• Ik heb een nieuwe wagen gekocht en die zou pas geleverd worden in juni. De nieuwe regeling wordt zo wie zo nadeliger voor mij;

Kan ik een wagen ook al is hij nog niet geleverd al inschrijven, vb op 30 april in de overgangsregeling?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                                        Ik heb een nieuwe wagen gekocht en die zou pas geleverd worden in juni. De nieuwe regeling wordt zo wie zo nadeliger voor mij;

Kan ik een wagen ook al is hij nog niet geleverd al inschrijven, vb op 30 april in de overgangsregeling?
                                        Er is nog niets beslist in het parlement, dus ook nog geen overgangsmaatregel.
                                        Je moet weer een week wachten.....minstens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                                          Ik heb een nieuwe wagen gekocht en die zou pas geleverd worden in juni. De nieuwe regeling wordt zo wie zo nadeliger voor mij;

Volgens mij kan je dat wel, ik zie niet in wie u kan tegenhouden om al een plaat en dergelijke aan te vragen (als ge tenminste de papieren van de auto al hebt dan natuurlijk) het houdt wel in natuurlijk dat je een maand al zeker van u verzekering en wegenbelasting gaat verliezen en na 4 jaar een maand eerder naar de keuring gaat moeten.

Comment

Working...
                                          X