Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe BIV vanaf 2012

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Waar heb je dat gevonden?
    Zijn er al details bekend van de nieuwe berekening?

    Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
    Wie heeft het weer bedacht?????????????

    Een Ford Fiesta 1.6 diesel gaat van 123 naar 346 euro
    En VW polo 1.6 diesel van 123 naar 346 euro
    Een Audi A7 3.0 diesel gaat van 4957 naar 619 euro
    Een Lexus RX Hybride van 4957 naar 187 euro
    Mondeo 1.6 benzine van 1239 naar 217 euro

    Kopers van LUXE wagens hebben weer eens een goudader gevonden. (Zijn dit soms niet de bedenkers van dit systeem?)

    Het perverse van het systeem is dat vooral de koper van een kleine diesel het gelag betaalt.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
      Wie heeft het weer bedacht?????????????

      Een Ford Fiesta 1.6 diesel gaat van 123 naar 346 euro
      En VW polo 1.6 diesel van 123 naar 346 euro
      Een Audi A7 3.0 diesel gaat van 4957 naar 619 euro
      Een Lexus RX Hybride van 4957 naar 187 euro
      Mondeo 1.6 benzine van 1239 naar 217 euro

      Kopers van LUXE wagens hebben weer eens een goudader gevonden. (Zijn dit soms niet de bedenkers van dit systeem?)

      Het perverse van het systeem is dat vooral de koper van een kleine diesel het gelag betaalt.

      De kopers van luxewagens zijn veelal bedrijven en die zijn reeds zwaar genoeg gekloot met de nieuwe regels VAA. De nieuwe BIV doet daar weinig of niks aan. Ergens wel logisch dat ze die kleine diesels ontmoedigen want het zijn vooral die auto's die de lucht verpesten omdat er zoveel zijn.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
        Wie heeft het weer bedacht?????????????

        Een Ford Fiesta 1.6 diesel gaat van 123 naar 346 euro
        En VW polo 1.6 diesel van 123 naar 346 euro
        Een Audi A7 3.0 diesel gaat van 4957 naar 619 euro
        Een Lexus RX Hybride van 4957 naar 187 euro
        Mondeo 1.6 benzine van 1239 naar 217 euro

        Kopers van LUXE wagens hebben weer eens een goudader gevonden. (Zijn dit soms niet de bedenkers van dit systeem?)

        Het perverse van het systeem is dat vooral de koper van een kleine diesel het gelag betaalt.
        En het perverse van het oud systeem is dat vooral de liefhebber van een redelijke sportieve wagen het gelag al jaren betaalt...
        ////1 - 2 - 4 - 5 - 3

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
          De kopers van luxewagens zijn veelal bedrijven en die zijn reeds zwaar genoeg gekloot met de nieuwe regels VAA. De nieuwe BIV doet daar weinig of niks aan. Ergens wel logisch dat ze die kleine diesels ontmoedigen want het zijn vooral die auto's die de lucht verpesten omdat er zoveel zijn.
          Zo is dat. Een auto die minder verbruikt en minder uitstoot, kost vaak meer. Duurdere auto = meer BTW inkomsten. Voor bedrijven taxeren ze ook nog eens op cataloguswaarde + opties. Er is maw geen ontkomen aan, de ene maatregel trekt en duwt tegen de andere. Goedkoop is dus ook in dit geval niet altijd goeie koop, een duurdere auto kost aan het einde van de rit misschien minder (TCO)... dus haal die rekenmachines maar boven!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door heavyd Bekijk Berichten
            Waar heb je dat gevonden?
            Zijn er al details bekend van de nieuwe berekening?
            Dat staat vandaag uitgebreid in diverse kranten.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
              De kopers van luxewagens zijn veelal bedrijven en die zijn reeds zwaar genoeg gekloot met de nieuwe regels VAA. De nieuwe BIV doet daar weinig of niks aan. Ergens wel logisch dat ze die kleine diesels ontmoedigen want het zijn vooral die auto's die de lucht verpesten omdat er zoveel zijn.
              Ik zal ze eens beklagen als ik veel tijd heb :-)

              Comment


              • Wat belet het bedrijven indien ze zich gekloot voelen om een kleinere milieu vriendelijkere wagen aan te schaffen.

                Het ontmoedigen van kleine diesels is zeker geen slechte zaak net zoals het geen slechte zaak is dat bedrijven ontmoedigd zouden worden om grote luxe karren aan te schaffen.
                Last edited by ; 02/02/2012, 21:09.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                  Kopers van LUXE wagens hebben weer eens een goudader gevonden. (Zijn dit soms niet de bedenkers van dit systeem?)
                  Hoe durf je dit eigenlijk uitkramen? Van onder welke steen kom jij gekropen?
                  My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

                  Comment


                  • Ik snap het blijkbaar niet, maar een Audi A7 3.0 diesel die 4300 euro goedkoper wordt; Dat is toch lux of niet?

                    PS: Je valt mij aan, waarom?
                    Doe je dit ook naar de kranten die vandaag ook zulke opmerkingen maakte, of kan het zijn dat al die journalisten onder dezelfde steen als ik liggen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                      Ik snap het blijkbaar niet, maar een Audi A7 3.0 diesel die 4300 euro goedkoper wordt; Dat is toch lux of niet?

                      PS: Je valt mij aan, waarom?
                      Doe je dit ook naar de kranten die vandaag ook zulke opmerkingen maakte, of kan het zijn dat al die journalisten onder dezelfde steen als ik liggen.

                      Dit is te wijten aan het feit dat deze luxe wagens gebruik maken van de meest moderne uitstoot beperkende middelen. (start-stop, elektrische hulmotoren, remkrachtregeneratie, roetfilter...)

                      De "Duitse" diesel wagen is nu eenmaal bij de zuinigste van de wereld en de Duitse wagen is nu eenmaal niet de goedkoopste.

                      Audi, BMW, ... heeft miljoenen geinvesteerd in deze technologiën en Dacia deed dit niet...


                      Uitstoot is nu de nieuwe regel en niet vermogen/cilinderinhoud... Dit geeft hilarische taferelen, dat klopt...


                      PS. Je werd aangevallen omdat de helft op dit forum die luxe wagens heeft waar jij het over hebt en sommigen voelen zich dus aangesproken hierdoor...

                      Comment


                      • Link?
                        Staat daar ook de nieuwe formule en berekeningswijze?

                        Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                        Dat staat vandaag uitgebreid in diverse kranten.

                        Comment


                        • Ik heb een BMW 525xd, 218pk in bestelling met 134 CO2
                          Dat is minder als een Touran of een gemiddelde gezinswagen.
                          BIV volgens de oude berekening zou me bijna 5000 euro kosten, met de groene BIV iets van een 300 euro. Maar ik vermoed dat daar nu wel een beetje bij komt maar dat het nog altijd een pak minder duur gaat zijn dan 5000 euro.

                          Die "luxemerken" steken inderdaad heel veel geld in het ontwikkelen van zuinige motoren.



                          Oorspronkelijk geplaatst door Slug Bekijk Berichten
                          Dit is te wijten aan het feit dat deze luxe wagens gebruik maken van de meest moderne uitstoot beperkende middelen. (start-stop, elektrische hulmotoren, remkrachtregeneratie, roetfilter...)

                          De "Duitse" diesel wagen is nu eenmaal bij de zuinigste van de wereld en de Duitse wagen is nu eenmaal niet de goedkoopste.

                          Audi, BMW, ... heeft miljoenen geinvesteerd in deze technologiën en Dacia deed dit niet...


                          Uitstoot is nu de nieuwe regel en niet vermogen/cilinderinhoud... Dit geeft hilarische taferelen, dat klopt...


                          PS. Je werd aangevallen omdat de helft op dit forum die luxe wagens heeft waar jij het over hebt en sommigen voelen zich dus aangesproken hierdoor...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door heavyd Bekijk Berichten
                            Ik heb een BMW 525xd, 218pk in bestelling met 134 CO2
                            Dat is minder als een Touran of een gemiddelde gezinswagen.
                            BIV volgens de oude berekening zou me bijna 5000 euro kosten, met de groene BIV iets van een 300 euro. Maar ik vermoed dat daar nu wel een beetje bij komt maar dat het nog altijd een pak minder duur gaat zijn dan 5000 euro.

                            Die "luxemerken" steken inderdaad heel veel geld in het ontwikkelen van zuinige motoren.
                            Volledig mee akkoord.

                            Wat niet wil zeggen dat ik de BIV verhouding tussen diesel en benzine niet goed vind. Benzine is milieuvriendelijker dan diesel.

                            Bedragen staan vandaag vermeld in Het belang van Limburg.

                            Comment


                            • Dat luxemerken veel geld in ontwikkeling steken is een waarheid maar tegenwoordig steekt iedere autoconstructeur veel geld in ontwikkeling.
                              Feit is dat indien men in elke auto die top ontwikkelingen zou steken dat zelfs een kleine auto aan luxeprijzen moet verkocht worden. Trouwens DACIA is een heel betrouwbaar merk juist omdat ze geen gebruik maken van die toptechnieken en daardoor in verhouding minder pannes kennen dan veel van die luxemerken. Het milieu dat is een ander zaak natuurlijk :-)
                              Nu ja ik heb de centen niet voor een dikke Duitser zal het met mijn kleine Amerikaan wel doen die brengt mij ook overal :-)

                              Comment


                              • Op de website van HBVL staan geen voorbeelden enkel dat een dieselwagen 200 euro duurder gaat worden.
                                Ik hoop dat ik dan geen 5200 euro moet gaan betalen
                                Formule zal nog niet bekend gemaakt zijn?


                                Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                                Volledig mee akkoord.

                                Wat niet wil zeggen dat ik de BIV verhouding tussen diesel en benzine niet goed vind. Benzine is milieuvriendelijker dan diesel.

                                Bedragen staan vandaag vermeld in Het belang van Limburg.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door heavyd Bekijk Berichten
                                  Op de website van HBVL staan geen voorbeelden enkel dat een dieselwagen 200 euro duurder gaat worden.
                                  Ik hoop dat ik dan geen 5200 euro moet gaan betalen
                                  Formule zal nog niet bekend gemaakt zijn?

                                  Was ook gaan kijken op HBVL maar niks gevonden, zover ik tot nu toe kan begrijpen is dat wie een dieselauto inschrijft tussen 1 maart en 30 april zal kunnen kiezen voor het goedkoopste nadien is het de nieuwe BIV + 200 euro.
                                  Ik hoop het tenminste in mijn geval zelfs met die +200 komt ik nog pakken goedkoper uit

                                  Comment


                                  • Idd, 500 euro is nog altijd beter dan 5000 euro

                                    Oorspronkelijk geplaatst door Patje001 Bekijk Berichten
                                    Was ook gaan kijken op HBVL maar niks gevonden, zover ik tot nu toe kan begrijpen is dat wie een dieselauto inschrijft tussen 1 maart en 30 april zal kunnen kiezen voor het goedkoopste nadien is het de nieuwe BIV + 200 euro.
                                    Ik hoop het tenminste in mijn geval zelfs met die +200 komt ik nog pakken goedkoper uit

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Patje001 Bekijk Berichten
                                      Was ook gaan kijken op HBVL maar niks gevonden, zover ik tot nu toe kan begrijpen is dat wie een dieselauto inschrijft tussen 1 maart en 30 april zal kunnen kiezen voor het goedkoopste nadien is het de nieuwe BIV + 200 euro.
                                      Ik hoop het tenminste in mijn geval zelfs met die +200 komt ik nog pakken goedkoper uit
                                      Nieuwe en tweedehands auto’s veilig vergelijken en kopen? Dat doe je op Vroom! Ontdek hier +40.000 wagens, +20.000 tests, nieuws, advies en prijzen.

                                      Comment


                                      • Ik heb ook nooit gezegd op de website, maar duidelijk in Het belang van Limburg op pagina 9.
                                        Het staat in de krant met de voorbeelden die ik genoemd heb.

                                        Comment


                                        • In die krant geeft men ook een hele uitleg over het rijden met diesel, boven de 20000 km is diesel nog steeds voordeliger. Maar waarschijnlijk zal bij de kleine wagens een omslag plaatsvinden naar benzine. Zeker nu de 15% of 3% regeling is weggevallen en nu ook nog eens de BIV voor deze wagens verhoogd wordt.
                                          Last edited by ; 02/02/2012, 23:28.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X