Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe BIV vanaf 2012

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik snap er de ballen van ik heb die voorstellen aan het lezen geweest in de hoop bedragen te vinden en het lijkt wel alsof ze het speciaal zo mistig willen maken om de mensen zand in de ogen te strooien en nadien de zakken leeg te maken. Ik wil bedragen zien en geen politiek wetstratees.

    Comment


    • Er zullen in de toekomst geen bedragen meer bestaan zoals die er tot nu toe waren, er is een formule in de plaats gekomen waarin een aantal variabelen van belang zullen zijn om de BIV te berekenen ....

      heel simpel wordt dit dan:
      voor een nieuwe euro5 benzinewagen: (((CO²/250) tot de 6de macht) * 4500) + 15.34
      voor een nieuwe euro5 dieselwagen: (((CO²/250) tot de 6de macht) * 4500) + 331.92

      Voor LPG CNG enz is het iets moeilijker omdat er dan nog een verrekeningsfactor bijkomt, en ook voor tweedehands ligt het iets moeilijker omdat er dan een leeftijdsverrekening komt (en voor dit en volgend jaar een verdeling tussen oude en nieuwe BIV).
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

      Comment


      • Is het ook geen * 6000 geworden ipv *4500?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door heavyd Bekijk Berichten
          Is het ook geen * 6000 geworden ipv *4500?
          Volgens het (in de commissies) aangenomen amendement nr 7 zou dit wel degelijk 4500 zijn en geen 6000 zoals in de oorspronkelijke berekening... zoals reeds eerder gezegd zal het toch nog wachten tot woensdag worden om te zien of dit aangenomen wordt of niet, we kunnen ons voorlopig enkel baseren op de laatst geformuleerde voorstellen.
          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

          Comment


          • Een berekeningstool wil ik zien, niet wat vage teksten!!

            Comment


            • Het zal er woensdag wel doorgeraken zeker? Dat kunnen ze nu toch niet meer maken om alles weer eens uit te stellen en nogmaals te palaveren. Ze zijn al lang genoeg met ons kloten aan het spelen.

              Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
              Volgens het (in de commissies) aangenomen amendement nr 7 zou dit wel degelijk 4500 zijn en geen 6000 zoals in de oorspronkelijke berekening... zoals reeds eerder gezegd zal het toch nog wachten tot woensdag worden om te zien of dit aangenomen wordt of niet, we kunnen ons voorlopig enkel baseren op de laatst geformuleerde voorstellen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk Berichten
                Een berekeningstool wil ik zien, niet wat vage teksten!!
                De tekst is helemmal niet vaag de formule en de cijfers dewelke je nodig hebt staan er allemaal in het vergt wel wat leeswerk.... maar een berekeningstool zou inderdaad wel makkelijker geweest zijn.

                In het document Stuk 1375 (2011-2012 ) nr. 6 pagina 23, art 97 ter en volgende staan de formule en de cijfers die je nodig hebt om de berekening te maken.
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door heavyd Bekijk Berichten
                  Het zal er woensdag wel doorgeraken zeker? Dat kunnen ze nu toch niet meer maken om alles weer eens uit te stellen en nogmaals te palaveren. Ze zijn al lang genoeg met ons kloten aan het spelen.
                  Dat denk ik ook maar zekerheid is er toch nog niet....
                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                  Comment


                  • In ieder geval chapeau maar ofwel ben jij een rekenwonder of ge zit mee in die commissie :-) maar voor mij is het Chinees met haar op, volgens mij is het gewoon zo ingewikkeld gemaakt zodat een gewone mens er toch de ballen van snapt en ze nadien kunnen vragen wat ze willen. Met die formules kan je nog alle kanten op want de ene tekst spreekt de andere tegen.
                    Ik heb een poging gedaan om met mijn simpel boereverstand het uit te rekenen volgens u uitleg en dan zou ik op 441 euro komen voor een 2 liter diesel met een uitstoot van 147gr/co² waar het in de vorige (nieuwe BIV) berekening kwam op 351 € dus als ik het goed heb komt er geen 300 of 200 euro bij maar 90 euro bij mij ???
                    Last edited by ; 11/02/2012, 14:59.

                    Comment


                    • In vergelijking met de vorige formule zou er bij mij ook zo'n 200 euro bijkomen. Dus iets van een 500 euro ipv 5000 onder de oude BIV.

                      Ik denk dat ze die tool pas terug online gaan zetten als het door het parlement is. Vroeger gaan ze dat niet meer durven riskeren denk ik

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door heavyd Bekijk Berichten
                        Is het ook geen * 6000 geworden ipv *4500?
                        6000 voor werkvoertuigen dacht ik....

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Patje001 Bekijk Berichten
                          In ieder geval chapeau maar ofwel ben jij een rekenwonder of ge zit mee in die commissie :-) maar voor mij is het Chinees met haar op, volgens mij is het gewoon zo ingewikkeld gemaakt zodat een gewone mens er toch de ballen van snapt en ze nadien kunnen vragen wat ze willen. Met die formules kan je nog alle kanten op want de ene tekst spreekt de andere tegen.
                          Ik heb een poging gedaan om met mijn simpel boereverstand het uit te rekenen volgens u uitleg en dan zou ik op 441 euro komen voor een 2 liter diesel met een uitstoot van 147gr/co² waar het in de vorige (nieuwe BIV) berekening kwam op 351 € dus als ik het goed heb komt er geen 300 of 200 euro bij maar 90 euro bij mij ???
                          Eerst en vooral ik zit niet in de commissie en een echt rekenwonder ben ik ook al niet hoor maar alléé

                          Een diesel 147gr CO² zou volgens mij in de nieuwste berekening € 517,90 worden in de oude berekening was dit € 296,99 voor U toch een verhoging met meer dan € 200 (nieuw voertuig euronorm 5 indien dit niet klopt kan U natuurlijk gelijk hebben met uw berekening... en op voorwaarde dat ik geen fouten maak in mijn berekening)
                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                            Eerst en vooral ik zit niet in de commissie en een echt rekenwonder ben ik ook al niet hoor maar alléé

                            Een diesel 147gr CO² zou volgens mij in de nieuwste berekening € 517,90 worden in de oude berekening was dit € 296,99 voor U toch een verhoging met meer dan € 200 (nieuw voertuig euronorm 5 indien dit niet klopt kan U natuurlijk gelijk hebben met uw berekening... en op voorwaarde dat ik geen fouten maak in mijn berekening)
                            Ja moet toch nog ergens iets zijn want waar ik wel zeker van ben (en dat is momenteel het enige :-D) is dat het voor de aanpassing 351 euro was dat kon ik toen met de tool berekenen en de garage had dat voor mij ook gedaan voor een nieuwe chevrolet met 2.0 ltr diesel motor 163 pk en een co² van 147 gr.
                            Nu ja we zullen idd moeten afwachten tot woensdag vrees ik en tja als het inderdaad 517.90 wordt dan doe ik nog dik 700 euro winst dus we gaan niet klagen dan :-)

                            Comment


                            • Ziet er nog goed uit voor m'n ouders dan, met die berekeningstool kwam het op zo'n 330 euro ipv 495 in't huidig systeem. Deze laatste formule geeft me 217,03

                              Met die uitgespaarde 278 euro kunnen ze dan al een 3tal keer de tank volgooien (als de prijs van de benzine niet teveel stijgt, of 't zal 2x en een slok zijn)
                              2018 BMW X1 18d

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door SilentSpring Bekijk Berichten
                                Ziet er nog goed uit voor m'n ouders dan, met die berekeningstool kwam het op zo'n 330 euro ipv 495 in't huidig systeem. Deze laatste formule geeft me 217,03

                                Met die uitgespaarde 278 euro kunnen ze dan al een 3tal keer de tank volgooien (als de prijs van de benzine niet teveel stijgt, of 't zal 2x en een slok zijn)
                                Een nieuwe benzine met 149 gr CO²? Indien ja lopen onze berekeningen gelijk...
                                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                  Een nieuwe benzine met 149 gr CO²? Indien ja lopen onze berekeningen gelijk...
                                  Ja, nieuwe 1.6 benzine met 149gr. CO².
                                  2018 BMW X1 18d

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Patje001 Bekijk Berichten
                                    Ja moet toch nog ergens iets zijn want waar ik wel zeker van ben (en dat is momenteel het enige :-D) is dat het voor de aanpassing 351 euro was dat kon ik toen met de tool berekenen en de garage had dat voor mij ook gedaan voor een nieuwe chevrolet met 2.0 ltr diesel motor 163 pk en een co² van 147 gr.
                                    Nu ja we zullen idd moeten afwachten tot woensdag vrees ik en tja als het inderdaad 517.90 wordt dan doe ik nog dik 700 euro winst dus we gaan niet klagen dan :-)
                                    U had gelijk bij nazicht had ik inderdaad bij de oude berekening een euro 6 genomen bij de berekening van euro 5 diesel oude berekening kom ik aan € 341,70 wat dan in uw geval toch nog een verhoging met € 176,2 is
                                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                      U had gelijk bij nazicht had ik inderdaad bij de oude berekening een euro 6 genomen bij de berekening van euro 5 diesel oude berekening kom ik aan € 341,70 wat dan in uw geval toch nog een verhoging met € 176,2 is
                                      kun je ook de berekening maken voor een wagen van 2008?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gahan Bekijk Berichten
                                        kun je ook de berekening maken voor een wagen van 2008?
                                        Voor een oudere wagen is de berekening iets moeilijker maar... het proberen waard.
                                        Je hebt wel veel meer gegevens nodig
                                        Brandstof
                                        Euronorm
                                        Gr CO²
                                        Fiskale pk
                                        KW
                                        en de datum van 1ste inschrijving
                                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                          Voor een oudere wagen is de berekening iets moeilijker maar... het proberen waard.
                                          Je hebt wel veel meer gegevens nodig
                                          Brandstof
                                          Euronorm
                                          Gr CO²
                                          Fiskale pk
                                          KW
                                          en de datum van 1ste inschrijving
                                          wil je is proberen,ben niet zo ne wiskundeknobbel?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X